شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : خبر

  • هادی محمدی خبرنگار حوزه دیپلماسی در توییتی نوشت: آمریکا تا چند روز دیگر موافقتش را با متن جوزپ بورل اعلام می‌کند، مرحله بعد فشار سنگین رسانه‌ای بر ایران است که یا قبول کند یا مقصر شکست مذاکرات می‌شود.۴۵روز دیگر هم نشست شورای حکام آژانس است. پاسخ ایران به متن بورل باید با هوشمندی کامل باشد.
  • حسین غریبی سفیر ایران در برزیل در توییتی نوشت: گشایش یک صرافی ایرانی در برزیل و ارائه خدمات انتقال پول، صرفا شروع یک کسب‌‌و‌‌کار معمولی نیست. بلکه ایجاد زیرساخت عمومی برای رفع برخی مشکلات نقل و انتقال مالی هموطنان است. دوستان دیگری هم برای گسترش زیرساخت‌‌های تبادلات مالی و بانکی دوجانبه کار می‌کنند.
  • «مونسون» هنوز چتر فراخش را از فراز ایران و کشورهای همسایه جمع نکرده است. سامانه بارشی مونسون طی چند روز اخیر، در بخش‌هایی از ایران و کشورهایی همچون پاکستان، افغانستان و امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس فعال شده است.
  • رئیس‌جمهوری روز پنج‌شنبه در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد. ابراهیم رئیسی در این سفر در دیدار با نخبگان همدان اظهار کرد: جریان انقلابی همواره باید مراقب جریان نفوذ و نفاق باشند چون چهره خود را می‌پوشاند تا اهداف خود را دنبال کند. ضربه‌هایی که از نفاق خوردیم از کفر و الحاد نخوردیم. به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهور گفت: کارهای خوبی در کشور انجام شده اما در اجرای عدالت و بوروکراسی اداری، عقب‌ماندگی داریم. رئیسی در رابطه با وضعیت عفاف و حجاب‌ نیز گفت: حجاب و عفاف قانون است و باید به آن عمل شود ما هم به قانون در کشور اعتقاد داریم.
  • وزیر اطلاعات گفت: کشورهایی که به دشمنان ملت ایران کمک کنند، منتظر تلافی باشند. سید‌اسماعیل خطیب عصر پنج‌شنبه در جلسه شورای تامین استان کردستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به تحرکات گروهک‌های ضدانقلاب، به کشورهایی که زمینه و بستر اقدام علیه ایران را فراهم می‌کنند، هشدار داد و افزود: کشورهایی که به دشمنان ملت ایران کمک کنند، منتظر تلافی باشند. وی با اشاره به مزدوری گروهک‌ها برای رژیم صهیونیستی عنوان کرد: گروهک کومله به عنوان مزدور رژیم صهیونیستی عمل می‌کند. خطیب تصریح کرد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی از هرگونه تحرکات دشمن به خوبی آگاهند و اقدامات تهاجمی و آفندی در دستور کار جامعه اطلاعاتی است.
  • در پی ابلاغ رسمی ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از سوی محمدباقر قالیباف، حال جلسات متعدد برای تصویب میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال برگزاری است. علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در خصوص روند افزایش حقوق بازنشستگان به خبرآنلاین گفت: «در بحث افزایش دستمزد بازنشستگان پیشرفت داشته‌ایم و جلساتی در حال برگزاری است و به زودی این قضایا به اتمام خواهد رسید.»
  • رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقدامات کارشناسی بسیاری برای طرح اصلاح قانون بانک مرکزی انجام شده، تصریح کرد: منتقدان و برخی افراد نیز نگاه کارشناسی به اصلاح بندهایی از این طرح دارند که ما از آن استقبال می‌کنیم. محمدرضا پور‌ابراهیمی‌داورانی ادامه داد: ما اطمینان داریم با تصویب متن جدید قانون بانک مرکزی که اکنون به عنوان طرح در انتظار بررسی در صحن علنی است اتفاقات مثبتی در مدیریت وضعیت ناترازی نظام بانکی که آثار تورمی بسیاری در کشور به واسطه خلق پول توسط بانک‌ها و افزایش حجم نقدینگی داشته، رخ دهد. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: حدود یک ماه قبل گزارش شور دوم این طرح در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید و برای رسیدگی به صحن علنی مجلس ارسال شده است؛ امیدواریم هفته آینده بررسی طرح اصلاح قانون بانک…
  • خطیب این هفته نماز جمعه تهران ترویج بی‌حجابی و شبهه‌افکنی در رابطه با حجاب در یکی، دو هفته اخیر را عملی برشمرد که غربی‌ها به آن دامن می‌زنند و قرارگاه فرهنگی علیه حجاب را فرماندهی می‌کنند. سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت در نوبت قبل بیان کردم که حجاب مبنای قرآنی و فقهی دارد و علما آن را از ضروریات دین می‌دانند و به این شبهه اشاره کردم که برخی می‌گویند شما چرا مشکلات اقتصادی را رها کرده‌اید و به چند تار موی زنان می‌پردازید؟
  • سازمان اطلاعات فراجا در اطلاعیه‌ای از دستگیری سرکرده و اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به رژیم جعلی اسرائیل خبر داد. براساس این اطلاعیه، اعضای شبکه ۵ نفره جاسوسی دستگیر شده، با وعده‌های متعدد از جمله مسائل مالی داده شده از سوی سازمان جاسوسی موساد، نسبت به جمع‌آوری اطلاعات از مناطق مهم و حیاتی کشور اقدام می‌کردند که خوشبختانه از لحظه اولیه ارتباط‌گیری تمام تحرکات اعضای شبکه در چتر اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در فراجا قرار گرفت.
  • آمار مرگ‌های کرونایی در کشور یک بار دیگر افزایش یافت. براساس گزارش وزارت بهداشت طی 24ساعت گذشته 54نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. آمار جان‌باختگان کرونا از 26تیر سیر صعودی یافت و در این مدت بیشترین آمار مرگ‌های کرونایی ثبت شده در کشور در موج هفتم کرونا 42نفر بود که با آمار جان‌باختگان کرونا طی 24ساعت گذشته این رقم افزایش قابل توجهی داشته است.