شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر در جامعه‌ای همبستگی وجود داشته باشد و حکومت بر اساس عقلانیت و فرهیختگی باشد دچار انحطاط نمی‌شود. همچنین حکومت قانون‌گرا دچار انحطاط نمی‌شود. ابن‌سینا در زمینه آشفتگی در امور هم معتقد است سخت‌گیری در قانون‌گذاری یا سهل‌گیری در آن ایجاد به‌هم ریختگی می‌کند.
  • محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم، صبح روز گذشته درحالی برای تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب به مرقد مطهر امام خمینی‌(ره) رفت که سید حسن خمینی به استقبال او نرفت.
  • سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا ‌گفت: وضعیت این گورستان هنوز وارد مرحله بحرانی نشده است: «ما حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ متوفی در روز داریم و از این تعداد حدود ۱۵ تا ۲۰ متوفی کرونایی هستند.»
  • موشک راهبردی دوربرد و نقطه‌زن «خیبرشکن» سپاه با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از سپاه نیوز، همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی ۱۴۰۰ در ۲۲ بهمن ، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، ضمن بازدید از یکی از پایگاه‌های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه از موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبر‌شکن» به عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کردند.
  • عابد اکبری کارشناس مسائل بین‌الملل
    ایران و کره‌جنوبی طی سال‌های گذشته همواره به‌‌‌عنوان شرکای اقتصادی به مدت چند دهه با یکدیگر همکاری داشته‌‌‌اند. نیاز کره‌جنوبی به سوخت‌‌‌های فسیلی نظیر نفت و گاز و وجود این منابع در ایران مهم‌ترین مبنای شکل‌‌‌گیری این همکاری اقتصادی بوده است. از جانب ایران نیز نیاز به فناوری‌‌‌های پیشرفته کره‌‌‌ای و تجهیزات الکترونیکی و سایر مزیت‌‌‌های اقتصادی این کشور سبب شده است تا به کره‌جنوبی به‌‌‌عنوان یک شریک اقتصادی برجسته نگریسته شود. آنچه از مرور نیازهای متقابل دو کشور به یکدیگر استنباط می‌شود می‌توان گفت که ایران و کره‌جنوبی، ظرفیت‌‌‌ها و زمینه‌‌‌های بسیار زیادی برای همکاری دارند. این در حالی است که برخلاف این واقعیت، روابط دو کشور در عمل به دلایل متعددی به سطح قابل قبولی نرسیده است. در نگاه اول تحریم‌های اقتصادی…
  • حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌‌‌ای، فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ امیر حاتمی را به عنوان مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در متن حکم رهبری خطاب به امیر سرتیپ امیر حاتمی آمده است: «نظر به تجارب ارزنده، جنابعالی را به عنوان مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم. مایلم مشورت‌‌‌های بررسی شده در تقویت ارتش را ارائه کنید.»امیر سرتیپ حاتمی پیش از این مسوولیت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جانشینی وزارت دفاع، معاونت نیروی انسانی و جانشینی معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح، معاونت اطلاعات ارتش و فرماندهی در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب را عهده‌دار بوده است.
  • حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در احکامی جداگانه، انتصابات جدید در حوزه بانوان وزارت امور خارجه را اعلام کرد. امیرعبداللهیان در احکام جداگانه‌‌‌ای سه تن از بانوان این وزارتخانه را به سمت‌‌‌های مشاور وزیر و مدیرکل زنان و حقوق بشر، مشاور وزیر در امور زنان و خانواده و دستیار وزیر منصوب کرد.
  • جان کربی، سخنگوی پنتاگون مدعی شد که انصارالله یمن با استفاده از سلاح ایرانی حملات اخیر علیه امارات را انجام داد. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه الحره در خصوص حملات اخیر ارتش و نیروهای انصارالله یمن به امارات مدعی شد: «آمریکا تهدیدهای حوثی‌ها را جدی می‌گیرد، مردم عربستان و امارات مورد هجوم حوثی‌ها قرار گرفتند و این حملات با استفاده از سلاح ایرانی بود؛ سلاحی که ایران به طور آشکار به حوثی‌ها داد.» وی با درخواست از انصارالله برای توقف حملات تاکید کرد: «ما نسبت به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ایران از این حملات به طور آشکار ابراز نگرانی کردیم، راه‌حل سیاسی در یمن نتیجه بهتری خواهد داد.» ادعای جان کربی درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها حمایت تسلیحاتی از انصارالله یمن را رد کرده‌اند.