شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • رسول قهرمانی، نماینده دادستان از احضار ریخته‌گران و انقضای مهلت احضار او در دادسرا خبر داد و گفت: حکم جلب او صادر خواهد شد. به گزارش «ایرنا» نماینده دادستان روز گذشته در دادگاه مدیران بانک سرمایه گفت: ریخته‌گران از سهامداران بانک سرمایه، مدام بیانیه و نامه ارسال می‌کند که املاک بانک به ارزش ٢۶٠ میلیارد تومان که بابت دیون او پرداخت شده، با وکالت بلاعزل از ملکیت بانک خارج شده است؛ ریخته‌گران به دادگاه احضار شده اما در مهلت قانونی مراجعه نکرده است و برای وی حکم جلب صادر می‌شود. به گزارش «ایسنا» قهرمانی با بیان اینکه اصل بدهی ریخته‌گران ۱۶۰۰ میلیارد است و ۱۷۰ میلیارد بدهی مشکوک‌الوصول در بانک سرمایه داشته است، گفت: آقای ریخته‌گران احضار شدند و نیامدند. مدت احضار منقضی شده و حکم جلب ایشان صادر خواهد شد.
  • فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از برخورد با کشف حجاب در محیط فرودگاه‌ها خبر داد. سردار حسن مهری با بیان اینکه با کشف حجاب در فرودگاه‌ها برخورد می‌کنیم، گفت: ماموران پلیس اگر مواردی را مشاهده کنند که پوشش افراد مروج مدل‌های غربی است، حتما با آن برخورد خواهیم کرد.
  • به‌دنبال پیدا شدن لیدا کاوه دختری که 31 خرداد ماه پس از خروج ازخانه در محدوده شهرک غرب گم شده بود یک منبع آگاه در پلیس جنایی تهران در گفت‌وگو با «برنا» درخصوص نحوه ربوده شدن و ابعاد این پرونده گفت: ماجرای ناپدید شدن لیدا کاوه به هیچ عنوان آدم‌ربایی نیست.
  • محسن افشانی، بازیگر سینما که هفته گذشته دستگیر شده بود، به ندامتگاه تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شده است. افشانی به‌دلیل رفتارهای خارج از عرف و انتشار تصاویر حاوی مطالب ترویج‌کننده خشونت در فضای مجازی به دستور مقام قضایی در روز پنج‌شنبه ششم تیر دستگیر شده بود. او در ابتدا به زندان اوین و سپس به ندامتگاه بزرگ منتقل شده است. همچنین خبر آزادی افشانی با تامین قرار وثیقه از زندان صحت ندارد. از سوی دیگر به گزارش تابناک، براساس اعلام دادستانی، محسن افشانی در دادسرا دو پرونده دارد؛ یکی از پرونده‌های وی در دادسرای فرهنگ و رسانه و دیگری در دادسرای امنیت مفتوح است.
  • رحمان قهرمان‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی تاکید کرد که اقدام ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی پیامی در راستای نشان دادن توان و اراده ایران بود و باعث شد اروپایی‌ها با تایید آمریکا،‌ اینستکس را هر چه سریع‌تر اجرایی کنند از این رو ایران برای برداشتن گام بعدی در کاهش تعهدات عجله‌ای نباید داشته باشد.
  • نشست روسای‌جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در ماه جولای برگزار خواهد شد. به گزارش یورونیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از نشست جی ۲۰ در ژاپن در جمع خبرنگاران گفت که روسای‌جمهور سه کشور روسیه، ایران و ترکیه در ماه جولای، نشستی برای رایزنی درباره رویدادهای سوریه خواهند داشت.
  • رئیس سازمان انرژی اتمی در راس هیاتی برای دیدار با مقامات این کشور به مسکو سفر کرده است. به گزارش «ایسنا»، علی‌اکبر صالحی قرار است در این سفر با مقامات هسته‌ای و سیاسی روسیه دیدار کند. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز صالحی را در این سفر همراهی می‌کند.
  • سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران انفجار انتحاری تروریستی روز جمعه در جنوب فیلیپین توسط گروه تروریستی داعش را که منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر شد، محکوم کرد. انفجار تروریستی ظهر جمعه (هشتم تیر) در پایگاهی در جزیره جولو فیلیپین به وقوع پیوست که در اثر آن پنج نفر جان باختند و تعدادی هم مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.
  • وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق با وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش الغدپرس، سردار مصطفی مرادیان، وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق روز یکشنبه با نجاح الشمری دیدار و انتصاب وی به‌عنوان وزیر دفاع را تبریک گفت. وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نجاح الشمری در این دیدار بر تداوم همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و ایجاد روابط خوب میان دو کشور تاکید کرد.
  • پس از آنکه یک منبع آگاه به خبرگزاری فارس گفت که ذخایر اورانیوم غنی‌شده 67/ 3 درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران نیز این خبر را تایید کرد و گفت که این موضوع را قبلا اعلام کرده بودیم و شفاف گفته‌ایم که چه اقداماتی را انجام خواهیم داد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در مراسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران مرز ذخایر ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌سازی شده را رد کرده یا خیر، گفت: «تا جایی که من اطلاع دارم ایران طبق برنامه از مرز ۳۰۰ کیلو عبور کرده است.»