شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • ایسنا: یک استاد دانشگاه با انتقاد از سیاست‌های مالیاتی پژوهش و تحقیق در کشور، کاهش اخیر مالیات قراردادهای پژوهشی را مصداق مثل معروف «به مرگ گیر تا به تب راضی شوند» دانست! اسفندیار جهانگرد طی یادداشتی به این نکته اشاره کرد که قبل از اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات تحقیق و توسعه 3 درصد بود؛ اما بعد از اصلاحیه قانون، مالیات حق تحقیق، حق پژوهش و حق تحقیق به 10 درصد افزایش یافت. جهانگرد در این یادداشت نوشت: اخیرا رئیس سازمان امور مالیاتی بیان کرده است که موضوع اصلاح تبصره ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم به منظور کاهش نرخ مالیات قراردادهای پژوهشی از ۱۰ درصد به پنج درصد، در هیات وزیران تصویب و برای ارسال جهت طی مراحل قانونی به مجلس…

  • فارس: بانک مریلینچ آمریکا گزارش داد با توجه به ناکامی دولت عربستان در ایجاد اشتغال کافی، نرخ بیکاری جوانان در عربستان سعودی تا سال 2030 به 42 درصد افزایش خواهد یافت. گزارش بانک مریلینچ آمریکا نشان می‌دهد بخش خصوصی در خاورمیانه و آفریقا هنوز به میزان مورد نیاز برای ایجاد اشتغال کافی توسعه نیافته‌اند. نرخ بیکاری جوانان در عربستان طی سال گذشته 5/ 33 درصد ارزیابی شده است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به تداوم ناکامی کشورهای خاورمیانه برای ایجاد اشتغال موردنیاز جمعیت رو به رشد خود این رقم تا سال 2030 به 42 درصد افزایش یابد.

  • ایسنا: یک مرد بدون دست چینی مدعی است از آنجا که قادر به ارائه اثر انگشت نبوده، درخواستش برای دریافت وام از طرف چند بانک رد شده است. وو جیانپینگ، اهل ژنگژو در استان هنان به‌عنوان معلم در پکن کار می‌کند و عموما با نگاه‌داشتن قلم در دهانش امضا می‌کند اما کارمندان بانک درخواست وی را بر این اساس رد کردند که امضای اشخاص را می‌توان به راحتی جعل کرد. این مرد ۲۵ ساله، دستانش را در پنج سالگی پس از یک برق‌گرفتگی شدید از دست داد. یکی از کارمندان بانک به رسانه‌های محلی گفته است که استفاده از اثر انگشت اقدامی رایج است زیرا امضای افراد می‌تواند جعل شود، اما هیچ راهی برای کپی کردن اثر انگشت وجود ندارد.

  • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حوادث تلخ و دردناک شهادت ده‌ها نفر از زائران حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در عراق و همچنین جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زائران حضرت امام رضا علیه‌السلام، در پیامی ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان، تاکید کردند: مسوولان از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ حل ریشه‌ای این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.

  • دنیای اقتصاد: در پی حادثه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب بغداد و شهادت بیش از 80 زائراربعین که بیشتر آنها را زائران ایرانی تشکیل می‌دهند، روز گذشته وزیر کشور با تسلیت حادثه تروریستی عراق و به شهادت رسیدن تعدادی از زائران‌ ایرانی، به استانداران دستور رسیدگی فوری به وضعیت بازماندگان این حادثه را داد. به گزارش «ایسنا» دردستور عبدالرضا رحمانی فضلی به استانداران آمده است: «به استانداران محترم دستور می‌دهم پس از شناسایی شهدا از سوی مراجع ذی‌ربط، با اهتمام ویژه به خانواده شهدای این فاجعه، رسیدگی فوری به وضعیت بازماندگان به خصوص خانواده‌های آسیب‌پذیر را شخصا دنبال و وضعیت را به اینجانب گزارش کنند.

  • ایسنا: مراسم سوگواری رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و علی ابن موسی الرضا(ع) با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت در دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد. در پایان این مراسم، نماز ظهر و عصر به امامت روحانی اقامه شد.

    .
  • ایرنا: آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی، راهپیمایی میلیونی مسلمانان از سراسر جهان به ویژه زائران ایرانی را به مناسبت اربعین حسینی شگفت‌آور و در کل جهان در‌خور تحسین دانست. وی افزود: عظمت این حضور برای دنیا، معنا‌دار و برای جهان اسلام وحدت‌بخش و الهام‌آفرین است. وی همچنین با ابراز تاسف از رحلت آیت‌الله موسوی اردبیلی و تسلیت مجدد این ضایعه به مردم، حوزه‌های علمیه و اعضای مجمع گفت: ایشان از دوران انقلاب تا پایان عمر شریفشان، منشا خیر و خدمات فراوان برای کشور و انقلاب بود.

  • فارس: دادستان تهران در واکنش به ادعاهای ضد‌انقلاب درباره حساب‌های قوه قضائیه گفت: نخستین بار در سال 1373 و در زمان ریاست حجت‌الاسلام رازینی، رئیس کل وقت دادگستری استان تهران، در دوران ریاست آیت‌الله یزدی و آیت‌الله شاهرودی روسای اسبق و سابق قوه قضائیه حساب‌های مورد نظر با رعایت موازین شرعی و قانونی و اخذ مجوزهای لازم به نام قوه قضائیه افتتاح شد.

    عباس جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به بازتاب این موضوع در روزنامه‌ها در زمان محاکمه غلامحسین‌کرباسچی شهردار وقت تهران اظهار کرد: در آن زمان موضوع این حساب‌ها علیه برخی مسوولان قوه قضائیه مطرح شد و طرح مجدد آن در این دوره نیز قابل تأمل است.

  • تسنیم: عباسعلی کدخدایی از تشکیل هیات‌های نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان در آینده نزدیک خبر داد. سخنگوی شورای نگهبان افزود: کارهای مقدماتی برای تشکیل هیات‌های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در حال انجام است. سخنگوی شورای نگهبان همچنین تاکید کرد: اسامی هیات‌های نظارت به زودی اعلام می‌‌شود و بلافاصله فعالیت‌‌هایشان را آغاز می‌کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای نگهبان در جلسه ششم مرداد امسال این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در 29 اردیبهشت‌‌ماه سال آینده موافقت کرد.

  • ایسنا: محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور درباره اتفاقات اخیر مشهد گفت: در مشهد اخیرا جریانی اتفاق افتاد و ناگهان برخی مقامات بدون انجام تحقیق لازم موضع‌گیری‌هایی داشتند که رئیس قوه قضائیه دستور بررسی داد، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. دادستان کل کشور با بیان اینکه در قضیه مشهد (لغو سخنرانی مطهری) هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان بزرگنمایی کردند، گفت: افراط و تفریط در هر جناحی باشد بد است، هرچند اینها دعوای خانوادگی است، تلاش کنیم در درون هم این مباحث آنقدر بزرگ نشود و دشمن هم بداند این ملت از هر جناحی باشد به عناصر دشمن اجازه تحرک نخواهد داد.