شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : خبر

  • ایرنا: آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران بااشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: اگر مسیحیت فرهنگ خود را درست نگه می‌داشت امروز شاهد این دوکاندیدای ریاست‌جمهوری که دو آدم بی‌ربط و مزخرفند نبودیم که حیف است اسم کلمه آدم را رویشان بگذارند، تمام شعارهایشان در آدم کشی و جنایت است. امام جمعه موقت تهران افزود: این افراد به جای اینکه بگویند برای ملت آمریکا چه می‌کنند و از اخلاق، فضایلشان، مکتب و آداب مسیحیت و اقتصاد مردم بگویند، برخاسته‌اند و علیه ملت‌های مظلوم شعار می‌دهند.

  • فرارو: محمدعلی نجفی، مشاور رئیس‌جمهوری و وزیر اسبق آموزش و پرورش در همایش همدلی شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان با دکتر دانش آشتیانی که در دبیرستان شریعتی تهران برگزار شد توضیحاتی را درباره حواشی معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس ارائه کرد. به گزارش «ایسنا» او همچنین با اشاره به ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان از هیات‌مدیره فعلی صندوق خواست تا گزارش کاملی را در مورد هشت هزار میلیارد تومانی که از آن یاد می‌شود، ارائه کند.

    نجفی درباره حواشی معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس نیز گفت: وقتی اسم من مطرح شدجریان مخالف گفتند این همان است که قلبش درد می‌کرد.

  • مسابقات هفته دهم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام سه بازی به پایان رسید که در مهم‌ترین بازی تیم پرسپولیس موفق شد در استادیوم آزادی و در حضور نزدیک به 60 هزار تماشاگر یک برد ارزشمند مقابل صنعت نفت به‌دست بیاورد. پرسپولیس در این بازی با تک‌گل مهدی طارمی که روی پاس رامین رضاییان به ثمر رسید، صنعت نفت را برد و با کسب 22 امتیاز دوباره صدرنشین شد. در دیگر بازی‌های دیروز نیز بازی دو تیم سیاه‌جامگان و نفت تهران با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید و ذوب‌آهن نیز موفق شد با نتیجه 2برصفر استقلال خوزستان را شکست بدهد.

  • تابناک نوشت: سردار غلامرضا سمایی از یادگاران دفاع مقدس و از سبز پوشان سپاه خمینی کبیر(ره) که برای عملیات مستشاری و دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم عازم سوریه شده بود روز چهارشنبه 5 آبان 95 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

    .
  • ایرنا نوشت: وزیراطلاعات از همراهی مجلس هنگام پاسخگویی به سوال سه نماینده در جلسه روز سه شنبه مجلس تشکر کرد و درعین حال گفت: جای تعجب است، حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در مصاحبه‌ای عنوان کرده نمایندگان با درخواست وزیر برای غیر‌علنی شدن جلسه مخالفت کردند. سید محمود علوی تاکید کرد: بنده چنین درخواستی نکرده بودم و با غیر‌علنی بودن جلسه هم مخالف بودم و اصرار داشتم جلسه علنی باشد. او افزود: وسط برنامه عده‌ای از نمایندگان و عمدتا از مخالفان دولت درخواست غیر‌علنی کردندکه بنده شدیدا مخالفت کردم و نمایندگان نیز به غیر‌علنی شدن جلسه رای ندادند.

  • ایسنا نوشت: مراسم بیست و هشتمین سال‌یاد نماینده امام راحل در استان یزد با حضور فرزندان و مردم علاقه‌مند به آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی و بیت وی در مسجد کوشنکو اردکان برگزار شد. همچنین در این مراسم از تمبر یادبود آیت‌الله خاتمی با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری رونمایی شد.

    .
  • ایسنا نوشت: دفتر مریم منصف، وزیر افغان تبار کانادا اعلام کرد که او با گذرنامه افغانی و برای زیارت به ایران سفر کرده است. به گزارش روزنامه تورنتوسان، مریم منصف وزیر موسسات دموکراتیک کانادا دو هفته پس از آنکه سوالاتی درباره سفرهای مکرر وی به ایران در سال‌های 2010، 2013 و 2014 مطرح شده بود، علت سفرهای خود را زیارت اماکن مقدس اعلام کرد. همچنین دفتر منصف اعلام کرد: مریم منصف در تمام سفرهای خود به ایران از گذرنامه افغانی استفاده کرده که آن را از کنسولگری افغانستان در تورنتو گرفته بود و او در سفرهایش به حرم مقدس امام رضا (ع) در مشهد رفته و با اقوام و نزدیکانش نیز دیدار کرده بود.

  • انتخاب نوشت: آیت‎الله جوادی‌آملی در درس خارج تفسیر خود در حالی که بغض گلوی وی را گرفته بود و اشک در چشمانش حلقه زده بود، مراتب تاثر و ناراحتی خود را از وجود ربا در سیستم بانکی ابراز کرد. وی گفت: ما دلمان می‎خواهیم اقتصاد مقاومتی درست بکنیم، این فقط با سفارش و توصیه که حل نمی‎شود؛ این(ربا) جنگ با خداوند است، الان این پولی که شما می‎گذارید می‎گویند چه تحریم باشد، چه نباشد، چه تورم باشد و چه تورم نباشد، می‎گویند سود دارد و سود علی‎الحساب دارد.

    .
  • اخیرا وزارت بهداشت با همکاری بخشی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهادی را برای تجمیع بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و انتقال به وزارت بهداشت ارائه کرده‌ که در واکنش به آن تشکل خانه کارگر و اتحادیه نیروی کار پروژه‌ای ایران بیانیه‌‌های جداگانه‌ای را صادر کرده‌اند. به گزارش «ایلنا» طرح تجمیع بیمه‌ها که حداقل ۶ سال از زمان ارائه آن ازسوی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه اقتصادی سیاسی کشور می‌گذرد، مجددا به‌رغم تمام مخالفت‌های کار‌شناسان این حوزه و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از سر گرفته شده است.

  • مهر: عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه در مورد خطر استفاده داعش از سیستم مالی کشور گفت: اگر مراقبت نکنیم چه بسا داعش از سیستم‌های مالی ما برای تامین نیازهای مالی خود استفاده کند و برای تحقق این مهم از حساب‌های مخدوش استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه ایران در مجاورت افغانستان قرار دارد ممکن است گروه‌های موادمخدر در سیستم‌های مالی ما اقدام به پولشویی کنند. او در مورد راهکار مقابله با چنین خطری گفت: داعش برای تامین مالی خودش از سیستم‌های مالی بین‌الملل استفاده می‌کند و ابزارهای FATF برای مقابله با تامین مالی تروریست‌ها شکل گرفته است.