شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : خبر

  • فارس نوشت: محمد عطریانفر عضو کمیته سیاسی حزب کارگزاران با بیان اینکه انتخاب روحانی عبور از فروع اصلاح‌طلبی بود، گفت: «آقای روحانی خیلی آوانگاردتر از رئیس دولت اصلاحات است و گاهی به ایشان می‌گوییم: «آقای روحانی! مقداری کوتاه‌ و آرام‌تر». عطریانفر همچنین تاکید کرد: «روحانی یک اصولگرای مدرن است. » این فعال سیاسی با بیان اینکه ولایتی گزینه خوبی برای انتخابات 92 بود، گفت: «ولایتی اگر مناسبات سیاسی خود را در دوره قبل، به‌جای اینکه با افرادی چون آقایان حداد، قالیباف، رضایی و جامعه روحانیت تنظیم می‌کرد، با هاشمی همراه می‌شد، چه بسا می‌توانست جایگزین مناسبی برای روحانی باشد.

  • فرارو نوشت: روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با انتقاد از سخنان اخیر آیت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در مورد برگزاری کنسرت‌ها در این شهر مقدس نوشت: «چرا باید چنین دور مشهد را خط قرمز کشید و چنین مردمان را نامناسب دید و بر شأن آدمیت‌شان قلم گرفت و راه آنان را نه به حرم که به مشهد هم سد کرد؛ حال آنکه در هیچ جای خود حرم هم حتی ننوشته‌اند گنهکار نیاید. اصلا گیریم انگشت‌شمار آدم‌هایی هم پی عیش به این سرای در آیند، آیا باید بیدارشان کرد و راهشان نمود یا به تازیانه رد و طرد نواخت؟ اگر امام رضا(ع)را زنده و حاضر تصور کنیم - که چنین است و باور داریم- آیا خود امام با مردمان، حتی گنهکار‌ترین‌شان چنین با در بسته برخورد می‌کردند؟»

    .
  • جماران نوشت: ناصر ایمانی، تحلیلگر جناح اصولگرا، در گفت‌و‌گویی با اشاره به نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده گفت: «قطعا اصولگرایان در انتخابات 96 کاندیدا یا کاندیداهایی را معرفی می‌کنند یا اگر نخواهند کاندیدای جدی معرفی کنند کاندیدای غیر جدی معرفی می‌کنند؛ چون ممکن است که شرایط به‌گونه‌ای باشد که کاندیدای جدی را نتوان معرفی کرد. » او در مورد تمایل احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت نیز گفت: «احمدی‌نژاد قطعا و بدون شک تمایل به بازگشت به قدرت را دارد، اگر سال 96 نتوانست 4 سال بعد و در انتخابات بعد.

  • قائم‌مقام وزیر کار با بیان اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی برای حذف ۲۴میلیون یارانه‌بگیر به‌طور کامل قابلیت اجرایی ندارد، گفت: دولت بر سر حذف ۳ تا ۱۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران فعلی در حال بحث و چانه‌زنی است.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابوالحسن فیروزآبادی در پاسخ به اینکه برنامه وزارت کار برای اجرای مصوبه حذف 24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی چیست، گفت: مصوبه مجلس برای حذف یارانه‌بگیران به‌طور کامل قابلیت اجرایی ندارد. وی با بیان «در حال شناسایی خانوارهای ثروتمند هستیم» افزود: وزارت کار معتقد است شناسایی 24میلیون نفر برای حذف یارانه‌ها ممکن نیست.

  • ایسنا: در حالی سرانجام بعد از ۵۰ روز از برکناری اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی حکم اعضای جدید از سوی رئیس‌جمهوری صادر شده که باز هم جای یک نفر خالی مانده است. حمید تهرانفر از هیات عامل صندوق توسعه ملی انصراف داد.

    بعد از حواشی فیش‌های حقوقی پیرامون صندوق توسعه ملی که اعضای هیات عامل مجبور به استعفای دسته‌جمعی شدند، حدود یک ماه بعد بود که احمد دوست‌حسینی از سوی هیات امنای صندوق به‌عنوان رئیس هیات عامل جایگزین صفدرحسینی شد و در ادامه گزینه‌های اعضا نیز مطرح و در هفته اخیر حکم آنها از سوی رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس هیات امنای صندوق صادر شد.

  • ایسنا: رئیس سازمان اموال تملیکی از فروش بیش از ۶۰ درصد از اموال غیر منقول امیر منصور آریا که در حدود ۱۴۰ میلیارد تومان ارزش داشت خبر داد و گفت که اموال بابک زنجانی هنوز به دست ما نرسیده است. امین دلیری اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از اموال بابک زنجانی در اختیار ما قرار نگرفته و در نتیجه سازمان اموال تملیکی امکان فروش اموال او را نداشته است، ولی اموال امیر منصور آریا در اختیار ما قرار گرفت و توانستیم در مزایده‌هایی که برگزار کردیم حدود ۶۰ درصد از اموال غیر منقول او را که در اختیار ما قرار داشت، بفروشیم.

  • گروه دیپلماسی: سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق که روز گذشته وارد تهران شده بود، با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه و علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران دیدار و رایزنی کرد. همچنین قرار بود که او با علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران نیز دیدار کند. روسای پارلمان ایران و عراق بعد از دیدار دوجانبه در یک کنفرانس خبری مشترک حضور یافتند. لاریجانی در این کنفرانس، یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق را برای جمهوری اسلامی ایران مهم دانست و گفت: «این موضوع، اصلی مهم برای ثبات منطقه است.

  • محسن پروان

    چند وقتی است که در شبکه‌های اجتماعی تصویری بین کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود با این عنوان که «دستگاه‌های ارتباطی در چه زمانی توانستند به 50 میلیون مشترک برسند»، عددی که بسیار متفاوت است؛ مثلا برای تلفن ثابت دستیابی به این تعداد مشترک ظرف 75 سال محقق شده است، رادیو 36 سال و شبکه‌های مجازی چون تلگرام تنها در 16 ماه به این رکورد دست یافتند.

    اما این پایان ماجرا نیست. کار تا جایی پیش می‌رود که در بازی مانند Angry Birds تنها ظرف 35 روز به 50 میلیون کاربر می‌رسد، حال این سوال مطرح است که این تفاوت معنی‌دار از 75 سال تا 35 روز از کجا ناشی می‌شود؟

    پس از انقلاب صنعتی عواملی که باعث رشد و توسعه در زمینه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی شده است عبارتند از:…