شماره روزنامه ۶۰۲۷
|

آرشیو اخبار : خبر

  • ایرنا: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در مراسم افتتاح آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز دانشگاه تهران با اشاره به این که دولت نهاد بزرگی است و بخش اصلی بودجه خود را به پرسنل خود اختصاص می‌دهد، افزود: متاسفانه در کشور ما کسی از دولت خارج نمی‌شود؛ یعنی یک ورودی دارد که خروجی ندارد و افراد که به سن بازنشستگی می‌رسند از دولت که عدد تقریبا بزرگی است، پاداش می‌گیرند و دوباره از یک ردیف بودجه حقوق بازنشستگی را از دولت می‌گیرند. وی همچنین گفت: تقریبا بهترین صندوق‌های بازنشستگی ما بیش از 70 درصد حقوق بازنشسته‌های تحت پوشش خود را از دولت می‌گیرند و بعضی مثل نیروهای مسلح 100 درصد حقوق پرداختی بازنشستگان خود را از دولت می‌گیرند؛ بنابراین شرایط باعث شده دولت نتواند به توسعه بخش‌ها و…

  • تسنیم نوشت: آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از آغاز فعالیت جریان اصولگرا برای بررسی نحوه ورود به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد. او در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمایت جریان اصولگرا از روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده تصریح کرد: «با توجه به شرایطی که داریم بسیار بعید است که بخواهیم از آقای روحانی حمایت کنیم. » دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره احتمال حمایت از احمدی‌نژاد نیز گفت: «ما هنوز بحثی نداشته‌ایم؛ اما درباره ایشان هم فکر نمی‌کنم حمایتی صورت بگیرد.

  • ایسنا: به‌دنبال انتشار سخنان حسن عباسی در مورد ارتش و واکنش مقامات نظامی کشور به این سخنان، او روز گذشته در نامه‌ای خطاب به سرلشگر سیدعطاالله‌صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، نسبت به اظهارات اخیر خود در مورد ارتش عذرخواهی کرد.

    .
  • ایسنا نوشت: امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تلاش داعش برای عضوگیری در ایران اظهار کرد: «داعش تعدادی از عناصر خود را از قصرشیرین و نفت‌شهر جذب کرده است. »

    .
  • گروه خبر: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از لغو مجوز «یالثارات» و ارجاع پرونده این نشریه به دادگاه خبر داد. به گزارش «ایرنا» حسین نوش آبادی روز گذشته در نشست خبری خود افزود: «این نشریه بر اساس مفاد قانون مطبوعات بنا بر توهین به هنرمندان در جشن حافظ، مجددا با رای هیات نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شد». او گفت: «نباید هرکس به خود اجازه دهد با هر وسیله‌ای به هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر به هر بهانه‌ای توهین کند. » ازسوی دیگر عبدالحمید محتشم مدیرمسوول هفته‌نامه یالثارات روز گذشته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «بر خلاف اظهارات سخنگوی وزارت ارشاد، یالثارات توقیف نشده است و هیات نظارت پرونده ما را به دادسرا ارجاع داده است.

  • فارس نوشت: در زلزله 2/ 5 ریشتری روز گذشته در شهرستان پارس‌آباد اردبیل یک نفر از هموطنانمان کشته و دو نفر دیگر مصدوم شدند. به گفته اکبرصمدی، فرماندار شهرستان پارس‌آباد دنبال این زمین لرزه مرد 62 ساله‌ای به‌دلیل شدت ناراحتی و وحشت ایجاد شده دچار سکته شد و جان خود را از دست داد.

    .
  • براساس مصوبه 23 تیر 95 شورای حقوق و دستمزد که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و برخی از وزیران برگزار شد، سقف خالص پرداختی ماهانه مقام‌های ارشد سیاسی پس از کسور قانونی و مالیات، باید کمتر از 10 میلیون تومان باشد. به گزارش «ایلنا» جلسه شورای حقوق و دستمزد در تاریخ 23 تیر 95 با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

  • احسان رحمانی‌نیا
    مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی بانک خاورمیانه

    یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دنیای امروز که تاثیر چشمگیری بر اقتصاد کشورها دارد جرم‌های مالی است. اثرات مخرب جرم‌های مالی همچون پولشویی، تامین مالی تروریسم، رشوه و. . . بر اقتصاد کشورها و بنگاه‌ها آنچنان اهمیت یافته که دولت‌ها، قانون‌گذاران و ناظران را ملزم به توجه بسیار بر این مهم کرده است. بانک‌ها و موسسات پولی و مالی یکی از مهم‌ترین بنگاه‌هایی هستند که لازم است نسبت به اجرای صحیح و کامل تکالیف خود به‌ویژه در حوزه مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در شرایط حساس کنونی و لزوم ارتباط بین‌المللی بانک‌ها و تسهیل نقل‌وانتقال وجوه اقدام کنند.

  • فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران از درخواست حمید چیت چیان، وزیر نیرو از مدیران این وزارتخانه برای ارائه فیش‌های حقوقی خود خبر داد. به گفته سیدمحمد هاشمی، وزیر نیرو به‌صورت محرمانه از مدیران درخواست دریافت فیش‌های حقوقی مدیران را کرده است که آنها نیز به این بخشنامه جواب مثبت داده‌اند. وی تاکید کرد: حقوق مدیران زیرمجموعه وزارت نیرو نسبت به سایر وزارتخانه‌ها پایین‌تر است.

    .
  • خبرگزاری‌ها: در پی انتشار تصاویری از مرغ‌های قطعه‌بندی شده در مجاورت سرویس بهداشتی در فضای مجازی، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران درباره این موضوع اطلاع داد که تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مربوط به رستوران میان راهی یا مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نیست؛ بلکه این اتفاق دریک گلخانه متروکه در شهرستان ری رخ داده است؛ ضمن اینکه بر اساس گزارش‌های مردمی و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، این محموله توسط دامپزشکی شهرستان ری ضبط و معدوم شده است. بر اساس این اطلاعیه، وزن محموله ۱۶۶۰ کیلوگرم بوده که به‌صورت غیربهداشتی توسط افراد سودجو انجمادزدایی و قطعه‌بندی شده بود.