شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • قاضی سراج جزئیات پرونده فساد سه هزار میلیاردی و نقش انتصابات در وقوع این تخلف را پس از گذشت ۲ سال تشریح کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به جزئیات برخی پرونده‌های مهم استان خوزستان و شهر اهواز از جمله پرونده موسوم به «فساد سه هزار میلیاردی» و پرونده فساد پولشویی مربوط به فردی به نام علی عیاشی گفت: «یکی از این پرونده‌ها، پرونده فساد فردی به نام علی عیاشی است که چند صد میلیون از مردم این خطه غارت کرد و به کشورهای غربی که ادعای مبارزه با پولشویی را دارند، پناهنده شده است.

  • گروه خبر- رییس‌جمهور پس از نشست مشترک سران قوا که به میزبانی او برگزار شد، گفت: «امیدواریم روند بررسی بودجه طبق قانون تا بهمن‌ماه به پایان برسد و پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس به دولت ابلاغ شود. » به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری، دیشب(سه‌شنبه شب) پس از یک ساعت جلسه با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت: «در این نشست در مورد این موضوع بحث شد که چطور می‌توان با همیاری برای حل مسائل کشور قدم برداشت.

  • گروه خبر- نخستین مجمع عمومی انجمن روزنامه‌های غیردولتی با حضور 29 مدیرمسوول عضو این انجمن، همزمان با ولادت حضرت امام موسی‌الکاظم (ع) اساسنامه انجمن را تصویب و اعضای هیات‌مدیره را به مدت 2 سال انتخاب کرد. به گزارش دبیرخانه انجمن روزنامه‌های غیردولتی، در این نشست که در ساختمان روزنامه فرهیختگان برگزار شد، در ابتدا نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحات لازم را در مورد نحوه تصویب اساسنامه و چگونگی انتخاب اعضای هیات‌مدیره و بازرسان ارائه کردند. آن گاه سیدفرید پیمان، مدیرمسوول عصر آزادی و سیدحکمت‌الله موسوی، مدیرمسوول افکار و حیدری، مدیرمسوول پیام زمان، محمدرضا عدل از روزنامه جهان صنعت و فرشته جمشیدیان، مدیرمسوول روزنامه شوت ورزشی به عنوان اعضای هیات‌رییسه اولین مجمع عمومی انجمن روزنامه‌های…

  • گروه بنگاه‌ها - شورای پول و اعتبار مجوز فعالیت رسمی بانک آینده را صادر کرد. به گزارش خبرنگار ما، یک سال از مجوز شورای پول و اعتبار مبنی‌بر ثبت و ادغام بانک آینده از طریق پیوستن بانک تات با موسسات مالی صالحین و آتی گذشت و شورای پول و اعتبار روز گذشته در آخرین جلسه خود مجوز فعالیت بانک آینده را صادر کرد. به این ترتیب بانک آینده به طور رسمی وارد شبکه بانکی کشورشد. سرمایه بانک آینده در آغاز تاسیس ۸ هزار میلیارد ریال بود که ۷۵‌درصد آن توسط هیات موسس و مابقی از طریق پذیره‌نویسی تامین شده است.

  • روزنامه «اعتماد» نوشت: 9 نفر از چهره‌های اصلاح‌طلب در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار اقدام عاجل دولت در رفع سوءتفاهم‌های باقیمانده از انتخابات 88 شدند. ابراهیم اصغرزاده، الیاس حضرتی، محمدجواد حق‌شناس، فیاض زاهد، رضا نوروززاده، سعید لیلاز، اسماعیل دوستی، مسعود سلطانی‌فر و نعمت احمدی طی نامه‌ای به حسن روحانی بر لزوم مورد بخشش قرار دادن دو طرف انتخابات 88، آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد تاکید شده است.

    .
  • پس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، پس‌لرزه‌های این گزارش هنوز به پایان نرسیده است. در تازه‌ترین اظهارنظر در این باره، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص اعطای کارت هدیه به 37 نماینده مجلس به «ایسنا» گفته که« در هیچ جای قانون نیامده که نمایندگان مجلس نباید به کسی کمک کنند، زمانی که نمایندگان باید به مردم کمک کنند باید از دستگاه‌ها کمک بگیرند. صندوق نمایندگان پر از نامه‌های تقاضای کمک مردم است، اگر درست باشد و به نمایندگان کارت هدیه داده باشند که 50 میلیون بین 37 نماینده تقسیم شده که حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است، که این پول در برابر سیل در خواست‌های مردم از نمایندگان چیزی نیست.

  • وب سایت «فرارو» نوشت: امتناع روزنامه «وطن امروز» از پرداخت بدهی هشتصد و هفتاد میلیون تومانی به روزنامه «ایران»، موجب شکایت قضایی شده است. روزنامه «وطن امروز» به مدیرمسوولی و صاحب امتیازی مهرداد بذرپاش (نماینده کنونی تهران در مجلس) در سال‌های 1387 تا 1390 به دستور دولت احمدی‌نژاد، برای انتشار، از امکانات روزنامه «ایران» تحت مدیریت کاوه اشتهاردی بهره جسته و بابت دریافت کاغذ، لیتوگرافی و سایر خدمات چاپ از این روزنامه، بدون هزینه‌های سربار و سود، 870 میلیون تومان بدهکار شده است. در پی اختلافات سیاسی «وطن امروز» با دولت دهم، روزنامه «ایران» مساعدت خود با وطن امروز را قطع و طلب خویش را مطالبه کرد؛ اما با امتناع بذرپاش از پرداخت بدهی‌اش، ایران علیه وی اقدام قضایی کرد؛ بنابراین گزارش، مهرداد بذرپاش همچنان از…

  • نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس روز گذشته در تذکر شفاهی خود در مجلس به تهدید جدید دولت آمریکا در مورد اعمال تحریم‌ها علیه ایران اعتراض کرد و گفت: «گویا اوباما و جان کری این روز‌ها، مصرف مشروبات الکلی شان بالا رفته و در مورد ایران یاوه می‌گویند. » به گزارش خبرگزاری «فارس» منصور حقیقت‌پور همچنین به مسوولان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس هشدار داد که «مطابق با وزن خودتان و گلیم خودتان حرف بزنید و پایتان را دراز کنید، بالاخره آمریکایی‌ها از منطقه بیرون خواهند رفت و ما می‌مانیم و شما. »

    .
  • رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به بازداشت یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان فولاد کشور گفت: «پرونده واردات فولاد آقای «ر» و واگذاری پتروشیمی بیستون به وی در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است. » محمدعلی پورمختار رییس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» در خصوص پرونده برادران «ر» که پیش از این از سوی وزارت اطلاعات به کمیسیون اصل 90 مجلس ارسال شده بود، اظهار کرد: «پرونده اخیر وی درباره واردات فولاد بوده که در حال بررسی آن هستیم و در خصوص این پرونده گزارش‌هایی را از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط خواسته‌ایم، تا بررسی‌های خود را انجام دهیم.

  • مهر- جانشین فرمانده مرزبانی ایران از افزایش ۱۸ درصدی کشف سلاح، افزایش ۳۹ برابری کشف طلا در مرز‌ها و وقوع هر شب دو درگیری مسلحانه با اشرار در مرزهای شرقی خبر داده است. به گفته سردار احمد گراوند «از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰۰ درگیری مسلحانه با اشرار در نقطه صفر مرزی سیستان و بلوچستان رخ داده و پس از حادثه سراوان به طور میانگین هر شب دو درگیری مسلحانه در مرز‌ها داریم. » به گفته گراوند «کشف سوخت در نوار مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد، ماهواره 6 درصد، سیگار 7 درصد، دستگیری عابر غیرمجاز 3 درصد، کمین یک درصد و دستگیری متجاوزان مرزی نیز یک درصد افزایش یافته است.