شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : دنیا

  • گروه بین‌الملل- رسانه‌های انگلیس گزارش کردند، واشنگتن و لندن به مخالفان دولت سوریه هشدار داده‌اند اگر از اعزام هیاتی به کنفرانس ژنو 2 خودداری کنند، حمایت این دو کشور را از دست خواهند داد. به گزارش «ایسنا»، یک مقام بلندپایه ائتلاف مخالفان سوریه گفت: آمریکا و انگلیس به ما گفته‌اند شما باید به کنفرانس ژنو 2 بیایید. آنها بسیار صریح به ما گفته‌اند که اگر به ژنو نیاییم، دیگر به روال فعلی از ما حمایت نخواهند کرد و اعتبار ما نزد جامعه بین‌الملل از بین خواهد رفت. این مقام مخالفان سوری این سوال را مطرح کرد: اگر آمریکا و انگلیس با ما تعامل نداشته باشند، با چه کسی می‌خواهند در زمینه بحران سوریه تعامل داشته باشند؟ اعضای ائتلاف مخالفان سوری نسبت به شرکت در کنفرانس ژنو 2 دچار اختلاف هستند و قرار است جمعه هفته‌جاری در…

  • گروه بین‌الملل- مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا بر سر بودجه دولت به توافق رسیدند، تا دولت فدرال همانند سه ماه قبل مجبور به تعطیلی برخی از اداره‌های دولتی نشود. به گزارش یورو نیوز، این توافق‌نامه خیال دولت باراک اوباما را از تامین هزینه‌های خود دست کم تا ماه اکتبر که پایان سال مالی دولت است، آسوده می‌کند. براساس این توافق بودجه دولت فدرال هزار میلیارد دلار تعیین شده است. این مبلغ شامل هزینه‌های خدمات اجتماعی و ماموریت‌های نظامی خارجی نمی‌شود. انتظار می‌رود که روزچهارشنبه کنگره آمریکا بودجه پیشنهادی را تصویب کند.

  • گروه بین‌الملل- هفت برنده جایزه نوبل اقتصاد در میان 75اقتصاددانی هستند که خواستار افزایش حداقل دستمزد برای کارگران آمریکایی شدند. به گزارش بلومبرگ، این گروه از اقتصاددانان در نامه‌ای که دیروز منتشر کردند، خواستند تا حداقل دستمزد برای هر ساعت کار در آمریکا تا سال 2016 به 10/10 دلار برسد. این رقم در حال حاضر 25/7 دلار است. امضاکنندگان این نامه همچنین خواستند تا پس از سال 2016 نیز حداقل دستمزدها با نرخ تورم وقت منطبق شود. آنها در نامه خود آورده‌اند: «تحقیقات اقتصادی نشان می‌دهد که افزایش دستمزدها به کاهش مشاغل منجر نخواهد شد.

  • گروه بین‌الملل- بانک مرکزی اروپا با مخالفت برای چاپ پول پلاستیکی، اعلام کرد اسکناس‌های یورو کاغذی باقی خواهند ماند و این بانک روش‌های امنیتی جدیدی برای مبارزه با جعل به کار می‌گیرد. به گزارش «ایسنا»، اسکناس‌های پلیمری برای نخستین بار از سوی استرالیا در سال 1988 مورد استفاده قرار گرفت و اکنون در بیش از 20 کشور در گردش هستند. انگلیس نیز قرار است از سال 2016 استفاده از اسکناس‌های پلیمری را آغاز کند و به این ترتیب بزرگ‌ترین اقتصادی خواهد بود که از این نوع اسکناس استفاده می‌کند اما بانک مرکزی اروپا همچنان به چاپ یورو از کاغذ ادامه خواهد داد.