شماره روزنامه ۶۰۲۹
|

آرشیو اخبار : ورزش

  • کادر فنی تراکتورسازی تبریز تمرینات این تیم را تا روز سوم فروردین‌ماه تعطیل کرد. جورج لیکنز، سرمربی بلژیکی تراکتورسازان نیز در این مدت برای گذراندن تعطیلات خود به کشورش سفرکرد و طبق برنامه قرار است روز دوم فروردین‌ماه به ایران بازگردد و از روز سوم فروردین تمرینات تیمش را زیرنظر بگیرد. تراکتورسازی درهفته بیست‌و‌سوم لیگ برتر روز شنبه 10‌فروردین‌ماه به مصاف استقلال خوزستان خواهد رفت.
  • کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای درمورد تبانی و دستگیری دو نفر در رابطه با مسابقات فوتبال صادر کرد. در این اطلاعیه ضمن تایید دستگیری دو نفر از اشخاصی که قصد پرداخت پول و تبانی در مسابقات فوتبال را داشتند توسط ماموران پلیس آگاهی، اضافه شده است: دراین مقطع حساس و سرنوشت‌ساز رقابت‌های لیگ برتر و لیگ یک و... اعلام می‌دارد کلیه تحرکات و اتفاقات به نحو کاملا دقیق تحت رصد و نظارت کمیته اخلاق قرار دارد و با حضور و عضویت نمایندگان مراجع انتظامی و اطلاعاتی در واحد صیانت از فوتبال اقدامات مناسبی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.»
  • تیم ملی بسکتبال ایران رقبایش را در جام‌جهانی شناخت. دیروز در شهر شنژن چین مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال با حضور کوبی برایانت، اسطوره تیم لس‌آنجلس لیکرز آمریکا برگزار شد که در پایان تیم ملی ایران در گروه C با تیم‌های اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه شد. بازی‌های تیم ملی بسکتبال ایران به همراه همگروه‌هایش در شهر گوآنگژو چین برگزار خواهد شد. رقابت‌های جام‌جهانی در هشت گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود.
  • در ادامه رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ کشتی آزاد که با حضور ۸ تیم برتر جهان در شهر یاکوتسک روسیه برگزار می‌شود، تیم‌ملی کشتی آزاد ایران که با تلفیقی از نفرات زیر ۲۳ سال و چند کشتی‌گیر باتجربه در این رقابت‌ها شرکت کرده، موفق شد در مبارزه دوم آمریکا را با حساب ۵-۵ و امتیاز فنی ۲۱ بر ۱۸ شکست دهد و در آستانه صعود به فینال جام‌جهانی قرار گیرد. البته آمریکا هم بدون نامدارانش و با کشتی‌گیران جوان خود شرکت کرده بود. ایران صبح امروز در سومین مسابقه برابر گرجستان قرار می‌گیرد و در صورت پیروزی در این دیدار، راهی فینال خواهد شد.
  • مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو دیروز برگزار و آرش میراسماعیلی به‌عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد؛ اما به محض انتخاب وی، استعفاها در این فدراسیون شروع شد! ابتدا محمد منصوری سرمربی تیم‌ملی جودوی کشورمان پس از انتخاب آرش میراسماعیلی به‌عنوان رئیس جدید از سمتش استعفا کرد. سپس محمدرضا رودکی، مدیر تیم‌های ملی جودو هم از سمت خود کناره‌گیری کرد. آرش میراسماعیلی در واکنش به این استعفاها گفت: «انتخابات فدراسیون تمام شده و ازاین به بعد همه باید برای نام جودوی ایران تلاش کنیم‎. امیدوارم همگی در کنارهم از همه پتانسیل‌ها استفاده کنیم و اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم. من می‌دانم که هر کدام از دوستان کاندیدایی را برای خود در انتخابات درنظر گرفته بودند ولی همه ما از الان تنها یک کاندیدا داریم و آن جودوی ایران است. دراین بین…
  • کاپیتان پیشین اینتر بعد از اتفاقات اخیر دوست ندارد که به تیم برگردد و خود را آماده جدایی از نراتزوری در تابستان می‌کند. مائورو ایکاردی یک ماه پیش بود که با اسپالتی به مشکل خورد و همین باعث شد که در نهایت بازوبند کاپیتانی از او گرفته و از تیم هم کنار گذاشته شود. با وجود اینکه سرمربی اینتر پیش از این تاکید کرد که مشکل ایکاردی حل شده و او به‌زودی به تیم بر‌می‌گردد اما ظاهرا اتفاقات دیگری درحال رخ دادن است. روزنامه کوریره دلو اسپورت ایتالیا اعلام کرد که ایکاردی با اینتر به پایان خط رسیده و مشکل او با این باشگاه ایتالیایی حل نخواهد شد. به نوشته این روزنامه معتبر ایتالیایی ایکاردی بعد از اتفاقات اخیر که منجر به گرفتن بازوبند کاپیتانی از او شد دیگر نمی‌خواهد با اینتر ادامه دهد.
  • محمد صلاح، سرخیو آگوئرو و کیسوکه هوندا از جمله ستاره‌هایی بودند که حادثه تیراندازی در نیوزیلند را محکوم کردند. در پی حمله مسلحانه به دو مسجد در نیوزیلند و کشته شدن ۴۹ نفر، ستاره‌های فوتبال این حادثه را محکوم کردند. محمد صلاح ستاره مسلمان تیم لیورپول درباره این اتفاق در صفحه اجتماعی خود نوشت: خبرهای وحشتناکی از نیوزیلند مخابره شده است. من به خانواده قربانیان بی‌گناه که جان‌شان را در این اقدام شیطانی از دست دادند تسلیت می‌گویم. سرخیو آگوئرو نیز این حادثه را به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. موسی سیسوکو، هافبک تاتنهام و کیسوکه هوندا ستاره ژاپنی نیز با انتشار متن‌هایی در شبکه‌های اجتماعی خود این حادثه را محکوم کردند.
  • سرمربی منچسترسیتی اعتراف کرد موفقیت یا عدم موفقیت او بستگی به کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد. پپ گواردیولا گفت: «من در بایرن‌مونیخ هم که بودم همین‌طور قضاوت شدم. خیلی‌ها از حضور من در بایرن‌مونیخ راضی نبودند چون من نتوانستم با این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسم. انتظارات از من بالا است و همه از من این انتظار را دارند که تیمم را به فینال لیگ قهرمانان برسانم. این را قبول دارم که اگر با سیتی قهرمان اروپا نشوم ناکام بوده‌ام. هرکسی می‌تواند قضاوت خودش را داشته باشد و عملکرد ما را فقط به خاطر لیگ قهرمانان اروپا قضاوت کند. هر چند که من خود این نظر را ندارم و معتقد هستم اینکه ما هر سه روز یک بار بازی می‌کنیم را نیز باید در نظر گرفت.»
  • باشگاه رئال‌مادرید برای تقویت خط حمله خود چشم به جذب بال تیم فوتبال منچسترسیتی دارد. با بازگشت زین‌الدین زیدان روی نیمکت تیم رئال‌مادرید که گفته می‌شود فلورنتینو پرس به او اختیار تام در تمامی امور نقل‌وانتقالات باشگاه را داده، بازیکنان زیادی را به این تیم نسبت داده‌اند و اسامی بازیکنانی همچون سادیو مانه، هری کین، کریستین اریکسن، ادن هازارد، پل پوگبا، کیلیان امباپه، نیمار، میلیتائو و نیکولو زانیولو ازسوی رسانه‌های مختلف به‌عنوان گزینه‌های مدنظر رئال در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی پیش‌رو مطرح شده است. نشریه انگلیسی میرر اکنون خبر می‌دهد که رئال‌مادرید قصد دارد رحیم استرلینگ را درتابستان پیش‌رو به خدمت بگیرد. قهرمان اروپا البته پیش از این هم بازی استرلینگ را در سال 2014 زیرنظر گرفته بود ولی موفق به جذب او نشد.
  • سرمربی منچستر یونایتد پس از رقیب شدن با بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی برای آبی‌اناری‌ها خط و نشان کشید. سولسشایر گفت: «من با 99 درصد مربیان فرق می‌کنم. اگر در بازی خانگی‌مان مقابل بارسلونا نتیجه خوبی بگیریم می‌توانیم هر تیمی را در ورزشگاه خانگی‌اش ببریم همچنان که با پاری‌سن‌ژرمن این کار را کردیم. تیم آماده رویارویی با بارسلونا است. اگر شما بخواهید قهرمان اروپا شوید باید هر تیمی را شکست دهید.»