شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • لاکهید مارتین نمونه اولیه یک پایگاه فضایی بین ماه و زمین را ساخته که به‌عنوان پست فضایی در اعماق فضا به کار می‌رود. شرکت لاکهید مارتین پروژه ساخت نمونه اولیه یک پایگاه فضایی بین ماه و زمین را تکمیل کرده است. این پروژه برای طراحی و آزمایش پست‌های فضایی ناسا به نام Gateway استفاده می‌شود. فضانوردان می‌توانند در این پست‌های فضایی اقامت کنند. این مقر یا پست فضایی به‌عنوان بخشی از برنامه Next Space Technologies برای مرحله دوم تحقیقات NextSTEP ساخته شده است. از مقر مذکور برای اکتشاف فناوری‌های کلیدی، تداخلات و قابلیت‌های زیستی مورد نیاز برای مأموریت‌های فضایی استفاده می‌شود. این پروژه به‌عنوان یکی از ۳ ماژول (Donatello Multi-Purpose Logistics Modules (MPLMآغاز شد که قرار بود محموله‌های باری را همراه یک شاتل فضایی…
  • شکایت اسپاتیفای از اپل تازه‌ترین اقدام دو رقیب بازار موسیقی آنلاین است. مدیرعامل سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای، روز چهارشنبه در پستی اعلام کرد که شکایتی علیه اپل به کمیسیون اروپا ارائه کرده است. اسپاتیفای در دادنامه خود از قوانین اپل‌استور و «اختیار تبعیض‌آمیز اپل» شکایت کرده است.
  • به‌نظر می‌رسد که استفاده از احراز هویت هوشمند از افراد بدون کسب اجازه از آنها در سال‌های آینده با چالش و محدودیت‌های جدیدی روبه‌رو شود.
  • بر اساس «گزارش شاخص امنیت موبایلی» از سوی شرکت مخابراتی ورایزن، سازمان‌ها با گستره‌های مختلف فعالیت در زمینه امنیت موبایلی، عدم استفاده از سیستم‌های مدیریت دستگاه‌های الکترونیکی همراه، برنامه‌های ضدویروس، برنامه‌های ضدبدافزار و به‌صورت حملات سایبری سهل‌انگاری می‌کنند. گزارش جدید بر پایه نظرسنجی صورت گرفته روی مدیران ۷۰۰ شرکت در اندازه‌های مختلف تنظیم شد و تمامی این شرکت‌ها میزبان نوعی اختلال امنیتی در بخش داده‌ها بودند و البته مهم‌ترین مشکل برای همه آنها بی‌توجهی به امنیت موبایلی بود. در این بررسی شرکت‌های IBM MaaS360، MobileIron، Wandera و Lookout برای جمع‌آوری اطلاعات حضور داشتند.
  • پژوهشگران آمریکایی موفق شدند برای بررسی رشد شناختی مغز نوزادان، از یک روش مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند. پژوهشگران «دانشگاه کارولینای شمالی» (NCSU)، از اسکن‌های ام‌آرآی و هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رشد شناختی مغز در دو سالگی استفاده کردند و نتیجه‌ای با ۹۵ درصد دقت ارائه دادند.
  • جزیره‌ای از پنل‌های خورشیدی در شیلی ساخته شده که به‌طور آزمایشی روی یک دریاچه شناور شده‌اند. یک جزیره شناور از پنل‌های خورشیدی در شیلی ساخته و آزمایش شده است. هدف از این آزمایش تولید انرژی پاک و کاهش تبخیر سطح آب در عملیات استخراج از معادن است. این در حالی است که دولت شیلی سعی دارد به یکی از پیشروهای استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در آمریکای جنوبی و جهان تبدیل شود.
  • مایکروسافت به زودی سرویس ایکس‌باکس لایو را برای تمامی دیوایس‌های آی‌او‌اس و اندروید عرضه خواهد کرد.
  • در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از فناوری‌های روباتیک برای کمک به تماشاچیان و توریست‌ها در ورزشگاه استفاده می‌شود.
  • به نظر می‌رسد اپلیکیشن اسنپ‌چت سعی دارد بازی‌های موبایلی محبوب را برای جلب نظر گیمرها و کاربرانش به پلت‌فرم خود بیفزاید. همان‌طور که می‌دانیم یکی از بزرگ‌ترین رقبای قدرتمند شبکه اجتماعی اینستاگرام، اپلیکیشن اسنپ‌چت است که با انتشار قابلیت‌ها و امکانات جدید و شگفت‌انگیزی همچون استوری و افکت‌های جذاب برای عکاسی، همواره گوی رقابت را از سایر شبکه‌های اجتماعی مشابه خود ربوده است. اسنپ‌چت، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رقیبان شبکه اجتماعی اینستاگرام که یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر در پلت‌فرم گوشی‌های هوشمند است، نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی در دسترس عموم کاربران قرار گرفت.