شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات گفت: بررسی‌ها از میزان تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه در کشور بر انسان از کمتر بودن این میزان نسبت به حد استاندارد حکایت دارد. غلامرضا خاکسار در کارگاه آموزشی ایمنی تشعشع که در حاشیه نمایشگاه تلکام برگزار شد، با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دلیل رفع نگرانی‌ها از حفظ سلامت مردم در مواجهه با آنتن‌های تلفن همراه و سایر تجهیزات رادیویی تمامی تجهیزاتی را که به‌صورت قانونی وارد کشور می‌شود مورد ارزیابی قرار می‌دهد، افزود: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته که به تایید سازمان انرژی اتمی به‌عنوان متولی ایمنی تشعشع می‌رسد، متوسط میزان چگالی توان این تشعشعات در بدبینانه‌ترین حالت ممکن در کشور ۵ ولت بر متر بوده و این در حالی است که استانداردی که…
  • مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات با بیان اینکه افزایش بیش از دو برابری ارزش افزوده در حوزه ارتباطات، رشد سالانه 6/ 19درصد را به همراه دارد، تصریح کرد: برای بخش ارتباطات کشور، توان رشد 5/ 2برابری، بخش فناوری اطلاعات رشد ۵برابری و بخش پست رشد ۶ تا ۷برابری در برنامه ششم در نظر گرفته شده است. برات قنبری در نشست خبری افزایش 5/ 2برابری بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات که در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۷ برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که از برنامه سوم توسعه تاکنون ادامه دارد، گفت: در برنامه پنجم توسعه معرفی نسل سوم و چهارم تلفن همراه به‌عنوان مهم‌ترین هدف‌گذاری مطرح شد و هم‌اکنون در برنامه ششم توسعه، نگاه این برنامه به توسعه اقتصادی از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
  • عضو هیات مدیره فدراسیون واردات گفت: با رجیستر شدن گوشی‌ها، شفافیت بازار افزایش یافته و این موضوع قطعا به سود همه ذی‌نفعان اقتصاد کشور خواهد بود و واردکنندگان رسمی، با تمام توان از این طرح حمایت می‌کنند. حسین غروی‌رام، عضو هیات مدیره فدراسیون واردات در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به وعده دولت مبنی بر اجرای طرح رجیستر شدن گوشی‌های تلفن همراه اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، قرار است از 28 مهرماه طرح رجیستری تلفن‌های همراه با هدف محدودسازی قاچاق این اقلام در کشورمان اجرا شود ولی به نظر می‌رسد با وجود اینکه چندین‌بار زمان اجرای این طرح به تاخیر افتاده، بازهماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های دست اندرکار این امر ایجاد نشده است.
  • محققان دانشگاهی متوجه شده‌اند روترهای شبکه وای فای خانگی در سراسر جهان در معرض خطر هکرها قرار دارند. کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده‌اند شبکه‌های اینترنت وای فای خانگی در سراسر جهان در معرض خطر حمله هکرها قرار دارند. در همین راستا آنها هشدار داده‌اند الگوریتم‌های رمزسازی که برای حمایت از حریم خصوصی فرد در فضای آنلاین ایجاد شده، فاش شده‌اند. به عبارت دیگر مجرمان سایبری که در گستره فیزیکی هرگونه روتر محافظت شدهWPA۲ (که شامل تمام کاربران خانگی می‌شود) قرار داشته باشند می‌توانند تمام حرکات کاربران را در فضای آنلاین رصد کنند. هکرها به این وسیله می‌توانند به اطلاعات دستگاه‌های هوشمند مانند دستگاه‌های کنترل نوزاد و دوربین‌های امنیتی متصل به وای فای دسترسی یابند. کارشناسان دانشگاه کاتولیک لوون در بلژیک این شکاف…
  • طبق گزارش‌های متعدد، اپل به دلیل استفاده از 4تکنولوژی شرکت VirnetX در برنامه فیس‌تایم و سیستم‌عامل iOS، از سوی دادگاه ایالات متحده آمریکا به پرداخت 439.7 میلیون دلار محکوم شده است. با اینکه ظاهرا حکم اعلام شده از سوی دادگاه عالی ایالات‌متحده، نهایی است، اما اپل در پاسخ به خبرنگار وب‌سایت The Verge اعلام کرده که این شرکت به حکم صادره اعتراض خواهد کرد و این دعوا که از سال 2012 آغاز شده را همچنان ادامه خواهد داد.
  • شرکت گوگل نقشه ماه و سیارات موجود در منظومه شمسی را نیز به سامانه «گوگل مپ»(Google Map) اضافه کرد. نقشه‌های گوگل هم شگفت‌انگیزند و هم کمی وحشتناک. حالا گوگل موفق شده است 12 دنیای دیگر را در گوشه کوچکی از کهکشان راه شیری در منظومه شمسی به نقشه‌های خود اضافه کند و این امکان را به ما بدهند تا علاوه بر ماه و مریخ که پیش از این امکان مشاهده آنها بود، دیگر سیارات منظومه شمسی و قمرهایشان را نیز با استفاده از این برنامه مشاهده کنیم.
  • محققان امنیتی دانشگاه Masaryk در جمهوری چک می‌گویند کلیدهای امنیتی RSA که از سوی تراشه‌های ساخت Infineon Technologies تولید می‌شوند، دارای حفره امنیتی خطرناکی هستند. تراشه‌های یاشده در تولیدات رایانه‌ای ده‌ها شرکت فناوری بزرگ جهان مانند ایسر، ایسوس، فوجیتسو، اچ پی، لنوو، ال جی، سامسونگ، توشیبا و در لپ‌تاپ‌های کروم بوک گوگل به کار می‌روند، بنابراین میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به همین علت در معرض افشای اطلاعات خود هستند.
  • تازه‌ترین حفره امنیتی شناسایی شده در برنامه چندرسانه‌ای فلاش به هکرها امکان می‌دهد تا بدافزارهای خود را در رایانه‌های کاربران نصب کنند. بررسی‌های موسسه امنیتی کاسپراسکای نشان می‌دهد آسیب‌پذیری مذکور از طرف گروهی به نام BlackOasis برای کاشت بدافزار در رایانه‌ها در ده‌ها کشور جهان به کار گرفته شده است. هکرهای BlackOasis به مسائل سیاسی خاورمیانه، مقامات سازمان ملل متحد، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی مخالف دول منطقه و ... علاقه زیادی نشان داده‌اند و از این طریق به دنبال جمع‌آوری اطلاعات در مورد آنها هستند. هکرهای BlackOasis از این طریق تا به حال در کشورهایی همچون روسیه، عراق، افغانستان، نیجریه، لیبی، اردن، تونس، عربستان سعودی، هلند، بحرین، انگلستان و آنگولا قربانی گرفته‌اند.
  • شرکت اچ‌تی‌سی با برگزاری مراسمی در تاریخ دوم نوامبر از دو مدل گوشی تازه خود رونمایی خواهد کرد. یکی از این دوگوشی که U11 Life نام دارد، دارای نمایشگر 5/ 2 اینچی، پردازنده Snapdragon 630 و دوربین قدرتمند ۱۶مگاپیکسلی در پشت و جلوی خود خواهد بود.