شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • شرکت‌ای ام دی نسل هفتم پردازنده خود را موسوم به AM4 برای استفاده در رایانه‌های شخصی روانه بازار کرده که از USB 3. 1 و درایوهای NVMe پشتیبانی می‌کنند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، نمایش روان ویدئوهای فوق‌دقیق 4K با فرمت‌های H. 264 و H. 265 از جمله مزایای مهم استفاده از پردازنده مذکور است. عرضه پردازنده جدید‌ای ام‌دی برای رایانه‌های شخصی در شرایطی صورت می‌گیرد که اینتل با هدف ارتقای سهم خود در بازار لپ‌تاپ تراشه‌های جدیدی در این حوزه عرضه کرده است. پردازنده‌های جدید‌ای ام دی از نوع 35 و 65 وات هستند، ولی‌ای ام دی مدعی است که سرعت عمل این پردازنده‌ها در حد پردازنده‌های 90 واتی است، به گونه‌ای که آنها می‌توانند با برخی محصولات اینتل مانند Core i5-6500 به خوبی رقابت کنند.

  • دانشمندان براساس فناوری واقعیت مجازی(VR) یک سیستم تشخیص را توسعه دادند که می‌تواند به تشخیص زودهنگام اختلالات مختلف عصبی دژنراتیو از جمله بیماری ام‌اس(MS) و بیماری پارکینسون کمک کند. به گزارش «ایسنا» به نقل از ایندین اکسپرس، این سیستم متشکل از یک هدست VR مانند عینک گوگل (Google Glass)، یک کنترل‌کننده سنسور بدون تماس و یک پلت فرم همراه است. هنگامی که شخص عینک را روی صورت خود قرار داده و وارد حالت VR می‌شود، در آنجا شیب محیط تغییر می‌کند و سنسور حرکتی تغییرات وضعیت بدن انسان را تشخیص می‌دهد.

  • خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: ۱۰۰ هزار کانال تلگرامی در ایران داریم که شبانه‌روز یک میلیون و ۲۰۰ هزار مطلب در آنها به اشتراک گذاشته می‌شود.

    ابوالحسن فیروز آبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی در همایش ملی حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی با اشاره به آمار فعالیت مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی گفت: 100 هزار کانال تلگرامی در ایران داریم که یک میلیون و 200 هزار مطلب در شبانه روز در این کانال‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. وی با تاکید بر اینکه رویکرد مردم به شبکه‌های اجتماعی الزامی غیر قابل انکار است، گفت: سال گذشته 10 درصد از شبکه‌های اجتماعی مربوط به رسانه‌های خبری بوده است که با رشد بیش از 100 درصدی به 23 درصد رسیده است و نشان می‌دهد فعالان رسانه‌های خبری توانسته‌اند به…

  • خبرگزاری فارس: یک کاربر روس بازی پوکیمون گو که به علت ارسال کلیپ‌های ویدئویی در یوتیوب مشهور است، به علت اجرای بازی پوکیمون گو در کلیسا به دو ماه زندان محکوم شد و ممکن است مدت این حکم به 5 سال افزایش یابد. وی بر اساس ماده 282 قانون جرائم فدرال روسیه دستگیر شده است، طبق این قانون دامن زدن به نفرت و دشمنی و همچنین تحقیر کرامت انسانی ممنوع است. این فرد که Ruslan Sokolovsky نام دارد، از دادگاهی در شهر Yekaterinburg تقاضای فرجام خواهی کرده است. محاکمه مجدد وی در ماه نوامبر صورت خواهد گرفت. این وبلاگ نویس 21 ساله ویدئویی را از خود در وبلاگش منتشر کرده که بر طبق محتوای آن در حال اجرای بازی پوکمون‌گو در محوطه یک کلیساست.

  • همکاران سیستم: نصب ویندوز ۱۰ روی رایانه‌های جهانی طی ماه آگوست به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافت و این در حالی بود که از دوره زمانی مذکور به‌روزرسانی رایگان این سیستم‌عامل برای کاربران کنونی متوقف شد. آخرین نسخه از سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت بزرگ‌ترین به‌روزرسانی خود را ابتدای ماه جاری میلادی دریافت کرد و این فرآیند موجب شد سهم ویندوز ۱۰ از بازار جهانی سیستم‌های عامل با رشد 86/ 1 درصدی به 99/ 22 درصد برسد. آمارهای منتشر شده برای این ماه شرکت مایکروسافت را خوشحال کرده است.

  • دنیای اقتصاد: کنفرانس ایران کانکت ۲۰۱۶ روز گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعدادی از مدیران این حوزه در تهران آغاز به کار کرد. در این کنفرانس نمایندگان بیش از 400شرکت خارجی و داخلی در حوزه ICT شرکت کردند. کنفرانس مذکور تا پیش از این به‌صورت سالانه و بعضا دو بار در سال در قاره‌های مختلفی چون اروپا و آسیا برگزار می‌شد و کنفرانس ایران کانکت 2016 از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت برای اولین بار به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود. برنامه‌های اصلی این کنفرانس در زمینه امکانات ارتباطی و مخابراتی ایران، ظرفیت‌های شبکه مادر مخابراتی، جذب سرمایه‌های خارجی، به روز کردن تجهیزات شبکه مخابرات و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای از جمله مباحث مورد توجه در این کنفرانس بین‌المللی خواهد بود.

  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صعود رتبه جهانی ایران در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و رسیدن به رتبه ۹۲ خبر داد و گفت: اپراتورهای بزرگ جهان به ایران آمدند. به گزارش خبرگزاری مهر محمود واعظی در آغاز به کار اجلاس بین‌المللی «ایران کانکت ۲۰۱۶» با اشاره به اهداف ۵ سال آینده ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد: افزایش ۵ برابری تولید محتوای داخلی و افزایش قابل ملاحظه فعالیت‌های پژوهشی در این بخش از جمله برنامه‌های مدنظر است. وزیر ارتباطات گفت: در ۵ سال آینده برنامه دولت ایران سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد یورویی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است که یک‌چهارم آن از سوی دولت و سه‌چهارم از سوی بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

  • مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام تصمیم این شرکت برای در نظر گرفتن بندر چابهار به‌عنوان منطقه آزاد، از ۶۰۰ گیگابایت ترانزیت‌ بین‌المللی ایران و تامین برقراری ارتباط در کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان خبر داد. محمد جواد آذری جهرمی به نقل از «ایسنا» در همایش ایران کانکت با بیان اینکه ایران در یک سال اخیر توانسته حدود ۶۰۰ گیگابایت ترانزیت بین‌المللی داشته باشد، افزود: بیش از ۷۰ درصد ظرفیت کشور عراق از طریق ایران برقرار می‌شود و حدود ۳۰ درصد بازار افغانستان و ۱۰۰درصد ارتباطات آذربایجان از طریق TIC در حال برقراری است و رضایت این مشتریان بزرگترین سرمایه ما و گواه توانمندی ما است.

  • گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت فناوری «فاطر پژوه» گفت: در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، تسهیل روش‌های بازرگانی و بهره‌گیری از پتانسیل تبلیغات در فضای اینترنت و در راستای خدمت‌رسانی به صادرکنندگان و واردکنندگان کالا و خدمات در منطقه خاورمیانه، وب سایت «بازار پدیا» که به تازگی طراحی شده کار خود را آغاز کرد.

    هومان مهرپیوند با بیان اینکه برای طراحی این سایت حدود یک سال و نیم تحقیقات و بررسی‌های مورد نیاز صورت گرفت، گفت: توسعه صادرات در تمام کشورها به‌عنوان یک استراتژی اقتصادی مطرح است که به تعادل بین سهم نسبی آن کشور از جمعیت جهان و سهم نسبی آن از تجارت جهانی می‌انجامد.

  • همکاران سیستم: شرکت کلودرا (Cloudera) قصد دارد با عقد یک قرارداد سنگین با اینتل، کسب و کار خود را با جهشی قابل‌توجه روبه‌رو سازد. کلودرا، فعال در زمینه تحلیل داده‌ها، از فناوری موسوم به Hadoop استفاده می‌کند و سرعت رشد آن در میان شرکت‌های فعال در حوزه تحلیل داده‌ها قابل‌توجه و مثبت است. کلودرا قصد دارد در ازای ایجاد یک زیرساخت ویژه‌ مرکز داده برای سرویس‌های ابری جدید اینتل، مبلغ یک میلیارد دلار دریافت کند. با توجه به اینکه هنوز کلودرا و اینتل به این خبر واکنش نشان نداده‌اند، روشن نیست که آیا اینتل حاضر است چنین مبلغی را پرداخت کند یا خیر.