شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • آی تی ایران: ما همیشه شنیده‌ایم که ویروس‌ها از طریق اینترنت یا شبکه به کامپیوتر ما نفوذ می‌کنند که البته درست هم بود. اما اکنون وضعیت کمی تغییر کرده و اتفاق عجیبی در زمینه نفوذ به کامپیوترها افتاده است. اگر کامپیوتر شما هم برای خنک شدن از فن استفاده می‌کند باید بدانید محققان روشی را اختراع کردند که می‌تواند اطلاعات شما را از طریق صدای CPU و فن دستگاه سرقت کند. محققان ویروسی ساخته‌اند که صدای سرعت CPU و فن خنک‌کننده دستگاه را به‌صورت کد مورس ترجمه و به اطلاعات تبدیل می‌کند.

  • دنیای اقتصاد: بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه Queen Mary لندن، مغز انسان می‏تواند تفاوت میان محتویات صوتی با کیفیت استاندارد و آنچه موسیقی با کیفیت بالا خوانده می‏شود را به خوبی درک کند. به‏گزارش ScienceDaily، در این بررسی، از نتایج 12هزار آزمایش متفاوت در قالب 18 مطالعه مستقل استفاده شده است. مطالعاتی که در آن از شرکت‏کنندگان درخواست شده تفاوت‏های موجود میان نمونه‏های مختلف محتویات صوتی در قالب موسیقی‏هایی با فرمت‏های متفاوت را بیان کنند.

    دکتر Joshua Reiss از مرکز «موسیقی دیجیتال» دانشکده برق و علوم رایانه دانشگاه کوئین ماری لندن در این خصوص می‏گوید: «مشتاقان موسیقی و البته شرکت‌های فعال در حوزه موسیقی باید از این یافته‏های جدید خوشحال باشند.

  • دنیای اقتصاد: اخیرا کمپانی اپیسر در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶، تازه‏ترین محصولاتش را در حوزه‌های مختلفی مانند بر آورده ساختن نیازهای اینترنت اشیا‏، بهترین کارآیی در بازی‏، وسایل قابل حمل و دستگاه‏های کاربردی عرضه کرده ‏است. آخرین سری AvatarRAM اپیسر رم‏دیسک‏های مبتنی بر سخت‏افزار هستند که سرعت بالا و مقاومت زیادی در برابر cache effectiveness دارند. محصولات سری AvataRAM و AvatarRaM با فراهم ساختن خواندن یا نوشتن رندوم فایل‏های کوچک، ‏ برای کاربردهای تجاری و صنعتی مناسب بوده و برای نمونه می‌توان به ذخیره Metadata و Log File برنامه‏ها اشاره ‏کرد.

  • فارنت: گوگل چند روز پیش اعلام کرد که از این پس سیستم‏عامل کروم قادر خواهد بود تا اپلیکیشن‏های اندرویدی را نیز اجرا کند. حالا اچ‏پی اولین کروم‏بوک خود را با این ویژگی معرفی کرده است. کروم‏بوک 11 G5 از صفحه‏نمایشی 6/ 11 اینچی برخوردار بوده و به این ترتیب وقتی گوگل قابلیت اجرای اپ‏های اندرویدی را فعال کند می‏تواند از گنجینه غنی اپ‏های اندرویدی بهره ببرد. این لپ‏تاپ تنها 13/ 1 کیلوگرم وزن داشته و از پردازنده اینتل Celeron N3060 استفاده می‏کند تا اپ‏ها سریع اجرا شده و در مرور وب یا چت‏های ویدئویی با hangouts مشکلی نداشته باشید.

  • خبرآنلاین: تا سال 2020 بیش از 4/ 1 میلیارد گوشی هوشمند در دست چینی‏ها خواهد بود. موسسه Canalys پیش‏بینی کرد در 4 سال آینده تقاضا برای استفاده از گوشی هوشمند در چین با ارقام بی‌سابقه‏ای به رشد خود ادامه می‏دهد و این در حالی است که در سال 2020 بیش از 4/ 1 میلیارد گوشی هوشمند در این کشور استفاده خواهد شد. نیکول پنگ از موسس Canalys دراین‏باره گفت رشد سریع در چین مدیون پرداخت‏های الکترونیکی با موبایل، خریدهای آنلاین و شبکه‏های اجتماعی و پیام‏رسان موبایلی است که کاربران را وادار به خرید گوشی هوشمند با امکانات جدید مانند NFC و اتصالات 4G می‏کند.

  • خبرگزاری مهر: ارزان‌ترین گوشی هوشمند جهان در یکی از کشورهای آسیایی رونمایی شد. . تولیدکننده گوشی هوشمند Ringing Bells در هند اعلام کرد، گوشی هوشمندی را با نام Freedom 251 ساخته که قیمت آن فقط ۴ دلار است و از پنج‌شنبه هفته جاری ۳۰ ژوئن آماده عرضه به بازارهای جهانی است. در حال حاضر ۲۰۰ هزار تعداد از این نوع گوشی تولید شده است. این گوشی دارای صفحه نمایشگر ۴ اینچی، هسته مرکزی پردازشگر 3/ 1 GHz quad و حافظه داخلی آن ۱ گیگ است. البته می‌توان با اضافه کردن کارت حافظه، ظرفیت آن را به ۸ گیگ افزایش داد.

  • فارنت: گلکسی نوت 7 شاید بیشترین فبلتی باشد که این روزها همه خبرهای مربوط به آن را دنبال می‏کنند و بی‏صبرانه منتظر عرضه‏ آن هستند. یکی از قابلیت‏های جدیدی که انتظار داریم در جدیدترین عضو خانواده نوت گلکسی‏های سامسونگ ببینیم، اسکنر عنبیه است که از آن برای باز کردن قفل گوشی و احتمالا تشخیص هویت برای پرداخت‌ها استفاده خواهد شد. البته سامسونگ علاوه‌بر اسکنر عنبیه، حسگر اثر انگشت را نیز برای این فبلت تعبیه خواهد کرد؛ چرا که احتمالا خیلی‏ها به اسکنر عنبیه عادت ندارند و استفاده از اثر انگشت را ترجیح می‏دهند.

  • موبنا: ماه گذشته در برخی شایعات گفته شد شرکت گوگل قصد دارد کدهای داخلی سیستم‌عامل اندروید را کمتر از گذشته باز نگه دارد و تغییرات اساسی در ساختار آن ایجاد کند. این گزارش در حالی منتشر شد که منابع آگاه اعلام کردند هوآوی به دنبال کنار گذاشتن اندروید است. منابع آگاه چند روز قبل در خبرهای تکمیلی اعلام کردند هوآوی کارمندان اسبق شرکت نوکیا را استخدام کرده است تا به کمک آنها برای خود سیستم عامل اختصاصی تولید کند. در این میان سامسونگ هم یک پروژه ویژه را پیش می‏برد تا به موجب آن بتواند Tizen OS را به سیستم عامل اصلی خود تبدیل کند و از این طریق اندروید را کنار بگذارد.

  • جی‌اس‌ام: شایعه شده است اپل می‌خواهد iPhone 7 را در رنگ جدیدی به بازار بفرستد. رنگ خاکستری آی‌فون 7 نسبت به قبل تیره‌تر خواهد بود و بیشتر به سیاه نزدیک است. اپل شرکتی است که اهمیت ویژه‌ای به رنگ محصولات خود می‌دهد. نوآوری و خلاقیت در عرضه محصولاتی با رنگ‌های جدید همیشه با استقبال کاربران مواجه شده و سایر شرکت‌های رقیب را مجبور به پیروی از آن کرده است. یک رسانه ژاپنی ادعا کرده است که اپل می‌خواهد رنگ سیاه را دوباره به آی‌فون بازگرداند؛ رنگی که آخرین بار در iPhone 5 استفاده شد و پس از آن رنگ روشن‌تر Space Gray جانشین آن شد.