شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • امکان جدیدی که به اینستاگرام اضافه شد به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند عکس یا ویدیو‌ی خود را تنها با یک شخص یا گروهی خاص به اشتراک گذارند. به گزارش «ایسنا»، اپلیکیشن شناخته‌شده اینستاگرام که کاربرد آن انتشار عکس و ویدیوی کاربران است امکان جدیدی را برای ارسال عکس یا ویدیو به صورت پیام شخصی ارایه کرده است. گفته می‌شود اینستاگرام که در سال 2012 از سوی شرکت فیس‌بوک به قیمت یک میلیارد دلار خریده شده است از این طریق در پی جذب کاربران جوان‌تر بازار تکنولوژی‌های نوین ارتباطی جهان است. اپلیکیشن اینستاگرام در نسخه جدید خود که کاربران با به روزرسانی آن می‌توانند امکاناتش را مشاهده کنند در کنار گزینه اشتراک‌گذاری با فالوئرها گزینه دیگری نیز افزود که از آن طریق کاربر می‌تواند عکس یا ویدیوی خود را به‌طور خصوصی با یک یا…
  • تالیا از نظر جغرافیایی 75 درصد و از لحاظ جمعیتی 80 درصد را تحت پوشش خود قرار داده است. به گزارش «ایسنا»، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت تالیا در زمینه فعالیت این شرکت اظهار کرده است: این شرکت در حال ادامه‌ دادن به فعالیت‌های خود است و چشم‌انداز روشنی در آینده برایش تصور می‌شود. فیضی با بیان اجرای برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت گفت: در حال تدوین برنامه‌هایی برای افزایش فعالیت‌های تالیا هستیم که در صورت رسیدن به یک چارچوب کلی اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد. عضو هیات‌مدیره شرکت تالیا بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات در پاسخ به اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که تالیا قصد شراکت و همکاری برای ادامه حیات دارد، گفت: به هیچ عنوان این گفته صحت ندارد و شرکت تالیا به تنهایی به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.
  • مایکروسافت قرار است نسخه ویژه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز موسوم به Threshold را طی بهار 2015 وارد بازار کند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تامس‌هاردور، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری The Verge توضیح داد که «تری مایرسون» (Terry Myerson) از مدیران مایکروسافت به صورت کاملا جدی تلاش می‌کند نسخه‌های آتی Windows Phone و Windows RT را به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایلی بگذارد. این اقدام بخشی از تحولات گسترده در شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود که طی آن قرار است، نسخه ویژه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز موسوم به Threshold طی بهار 2015 وارد بازار شود.
  • در حالی که هزینه و دستمزد کارگران چینی افزایش یافته، سامسونگ کارخانه خود را از چین به ویتنام منتقل می‌کند. به گزارش «موبنا»، بر اساس گزارش بلومبرگ، سامسونگ که بخش بزرگی از محصولاتش را در کشور چین تولید می‌کند، برای کاهش هزینه‌ها با توجه به افزایش دستمزد کارگران چینی، تعدادی از کارخانه‌هایش را به کشور ویتنام می‌برد. گزارش‌ها حاکی است،‌ سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری است تا اوایل سال 2014 کار خود را در ویتنام آغاز کند. بر این اساس، سامسونگ پیش‌بینی کرده که کارخانه‌های این شرکت در ویتنام سالانه 120 میلیون دستگاه تولید کنند و انتظار دارد این رقم تا سال 2015 به 800 میلیون دستگاه برسد.
  • شرکت چینی لنوو برای افزایش سهم‌اش در بازار موبایل از دو گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد. به گزارش «موبنا»، دو گوشی جدید لنوو با نام‌ S930 و S650 معرفی شده‌اند که یکی از آنها نمایشگر 6 اینچی دارد و در رده فبلت‌ها قرار می‌گیرد. گوشی S930 با نمایشگر 6 اینچ از پردازنده چهارهسته‌ای مدیاتک و S650 با نمایشگر 7/4 اینچ معرفی شده‌اند. هر دو گوشی جدید لنوو از رابط کاربری اختصاصی این شرکت بهره می‌برند و به سیستم‌عامل آندروید مجهز شده‌اند. پردازنده چهار هسته‌ای S930 از قدرت 3/1 گیگاهرتز بهره می‌برد و از حافظه داخلی هشت گیگابایتی، باتری سه‌هزار میلی‌آمپری و یک گیگابایت RAM پشتیبانی می‌کند.
  • اپل پیش‌بینی کرده که حدود 171 میلیون دستگاه از گوشی آی‌فون تا پایان سال‌جاری میلادی به فروش برساند. به گزارش «موبنا»،‌ کارشناسان پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که میزان فروش آی‌فون 5S در طول سال 2013 به 175 میلیون دستگاه و سال آینده 193 میلیون دستگاه برسد. اما به تازگی رقم فروش آی‌فون برای امسال 171 میلیون دستگاه برآورد شده است. گزارش‌ها حاکی است که سال 2014 رقم فروش آی‌فون به 186 میلیون دستگاه خواهد رسید. از آنجا که آی‌فون عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در آمریکا را دارد، اپل میزان تولید خود را در طول یکی، دو ماه گذشته افزایش داده تا نیاز بازار را برآورده کند.
  • خبرنگاران در نشست خبری شرکت Spotify که در پنج‌شنبه گذشته در شهر نیویورک برگزار شده بود، در حال گوش دادن به صحبت‌های «دنیل اک» مدیرعامل این شرکت هستند. او در این مراسم اعلام کرد که این سرویس پخش موسیقی آنلاین فعالیتش را به 20 بازار جدید دیگر در سراسر دنیا گسترش می‌دهد که مهم‌ترین آنها کشورهایی در اروپا، آمریکای جنوبی و مرکزی هستند. این شرکت که تا پیش از این ارایه سرویس رادیوی آنلاین خودش را محدود کرده بود، حالا اعلام کرده که این سرویس به صورت رایگان برای همه کاربران موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها در دسترس است.
  • ایسنا- رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که شرکت مخابرات ایران 15 هزار و 650 میلیارد تومان به حساب دولت واریز کرده است. به گفته سیدمصطفی سید‌هاشمی دولت در چهار سال پس از خصوصی‌ شدن شرکت مخابرات ایران، تاکنون 10 هزار میلیارد تومان از مخابرات گرفته است که پنج هزار و 650 میلیارد تومان پرداختی سهامداران بابت خرید اولیه‌ مخابرات را باید به این رقم افزود. وی حفظ وضع موجود و توسعه‌ خدمات ارتباطی و مخابرات را به عنوان دو رسالت محوری شرکت مخابرات پس از خصوصی‌سازی بر شمرد و گفت: در 6 ماهه‌ نخست سال جاری 105 میلیارد تومان در استان تهران و 15 میلیارد در مخابرات استان البرز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و تا آخر سال نیز این رقم به 34 میلیارد تومان خواهد رسید.
  • مهر - دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با تاکید بر اینکه در کمیته فیلترینگ بخشی تحت عنوان فیلتر سایت‌های علمی و تخصصی وجود ندارد، از درخواست دبیرخانه این کارگروه از وزرای علوم و بهداشت برای اعلام فهرست سایت‌های علمی مورد نیاز و نیز از وزیر ارتباطات برای ارایه امکانات فنی تفکیک محتوای مجرمانه از غیرمجرمانه خبر داد. عبدالصمد خرم آبادی، با اشاره به سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با فیلتر سایت‌های علمی و تخصصی اظهار کرد: درکمیته فیلترینگ بخشی تحت عنوان فیلتر سایت‌های علمی و تخصصی وجود ندارد.
  • مسابقه منطقه‌ای برنامه‌نویسی ACM در غرب آسیا به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برای پانزدهمین سال در دانشکده‌ مهندسی کامپیوتر این دانشگاه برگزار می‌شود و طی آن بیش از ‎90 تیم سه نفره از بهترین برنامه‌نویسان دانشجو از 50 دانشگاه داخل کشور و چند تیم از کشورهای آسیایی شرکت خواهند کرد. ‎دو یا سه‎ تیم برتر این مسابقه به سی‌وهشتمین مسابقه‌ جهانی برنامه‌نویسی ACM که در کشور روسیه برگزار می‌شود راه خواهند یافت. برای تعیین حدود ‎۱۲۰‎ تیم راه‌یافته به مسابقه‌ جهانی، بیش از 29 هزار دانشجو از حدود 2300 دانشگاه و 90 کشور جهان در طول 4 ماه با هم رقابت می‌کنند که مسابقه‌ این دانشگاه یکی از آنها است.