شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : شرکت ها

  • دنیای اقتصاد: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در واکنش به افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی در کشور، توضیحاتی ارائه داد. سیدحیدر محمدی گفت: داروها در کشور به دو صورت قیمت گذاری می‌شوند، یکی بر اساس هزینه های تمام شده که اکثر داروهای معمول در کشور این گونه قیمت گذاری می‌شوند و روش دیگر قیمت گذاری بر اساس قیمت های جهانی است که داروهای تولید شده برای اولین بار به منظور حمایت از تولید به این صورت قیمت گذاری می‌شود. وی تاکید کرد: قیمت دارو با ارز ترجیحی نسبت به همه کشورها پایین‌تر است. اما دلیل گران شدن برخی داروها تغییر ارز اختصاص یافته به آنها از ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی است. محمدی با رد در دسترس نبودن دارو در کشور گفت: معمولا آنچه به عنوان کمبود دارو در کشور مطرح می‌شود، مربوط به کمبود دارو با…
  • عليرضا سالم عضو شورای عالی داروخانه‌های ایران و تهران
    آیین نامه جدید تاسیس داروخانه، پایان داروخانه داری مستقل و آغازی است بر ظهور زنجیره‌های بزرگ سرمایه‌داری در نظام سلامت. آیین‌نامه در قالب مواد ۴، ۵، ۶ و ۷ و در جداول مربوطه، به‌جای گنجاندن امتیازات علمی‌همانند آیین‌نامه دامپزشکی، با وارد کردن شاخص‌های اقتصادی همچون مساحت داروخانه، متراژ اتاق مشاوره، انباری، پارکینگ، سالن انتظار، دستگاه نوبت ده و سایر موارد، زمینه ورود سرمایه‌گذاران بزرگ در حوزه داروخانه را تدارک‌دیده و‌ کسب و‌کار کوچک و‌مستقل داروخانه را در معرض ویرانی قرار می‌دهد.
  • بانک دی آمادگی خود را برای افتتاح خط اعتباری ارزی پتروشیمی دماوند اعلام کرد. در جلسه مشترک نادر حسن‌پور، معاون بین‌الملل بانک دی و محمدرضا سمیعی، مدیرعامل پتروشیمی دماوند، مذاکرات اولیه برای تامین نیازهای مالی این مگاپروژه ملی انجام شد.
  • دنیای اقتصاد: ۶۱ سال پیش شرکت پارس‌دارو در پنجم آبان سال ۱۳۳۹ با نام «بایر فارما» ایران توسط شرکت آلمانی بایرآ.گ به‌عنوان نخستین شعبه یک شرکت چند ملیتی دارویی در ایران تاسیس شد. نخستین محصولات این شرکت مانند قرص‌های آسپرین، دلویران، رفاگان، شربت‌های تونیک و کرزیوال، تحت لیسانس شرکت بایر آلمان تولید می‌شدند. زمان اما چرخید و چرخید تا به امروز رسیدیم و به‌رغم همه حوادث تلخ و شیرین پارس‌دارو ماند و به راه خود ادامه داد و به پشتوانه بیش از ۶۰ سال تجربه برند دارویی ایران شد. شرکتی که با داشتن پروانه تولید بیش از ۱۰۰ محصول و تولید بیش از ۸۰ خروجی دارویی به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های دارویی ایران در زمینه تحقیق، تولید و عرضه محصولات دارویی شناخته می‌شود و اکنون از جایگاه بسیار مناسبی بین شرکت‌های داروسازی…
  • امروز رسانه‌های اجتماعی به مهارتی جدید برای همه تبدیل شده‌اند و استفاده گسترده از این شبکه‌ها فرصتی را برای بانک‌ها برای ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان فراهم کرده است. مدیر روابط عمومی‌بانک ایران‌زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک مهارت جدید گفت: اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، این است که زمین بازی را مشتری مشخص می‌کند و ما باید خدمت را آنجایی ارائه کنیم که او می‌خواهد. سید محمد حسین استاد افزود: ما در حال حاضر تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیرمستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان ارائه می‌کنیم که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم، اما یک نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات…
  • بیمه‌البرز در شش ماه اول سال‌جاری در تولید حق بیمه 92درصد رشد داشت. مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت بیمه البرز با بیان اینکه پتانسیل و فضای فروش بیمه‌های عمر در ایران بسیار غنی است، گفت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه قرار بود ضریب نفوذ بیمه کشور به 7درصد افزایش یابد، اما هم اکنون ضریب نفوذ بیمه متاسفانه 23/ 2درصد است. محسن پورکیانی، افزود: همچنین سهم بیمه‌های زندگی در ایران در مقایسه با نرخ جهانی اندک است و تنها حدود 20درصد از ایرانیان بیمه عمر دارند در حالی که در هنگ‌کنگ 79درصد و در آمریکا 54درصد از مردم بیمه نامه عمر دارند.
  • تفاهم‌نامه همکاری میان کانون مربیان فوتبال ایران و شرکت بیمه کارآفرین با موضوع عرضه انواع خدمات بیمه‌ای و صدور بیمه‌نامه‌های مورد نیاز کانون به امضا رسید.
  • شرکت بیمه سامان و انجمن نقاشان ایران، نخستین رویداد جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران را برگزار می‌کند. در این رویداد که با همکاری انجمن هنرمندان نقاش ایران برگزار خواهد شد، جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران به ارزش ۷۰۰میلیون ریال به یک هنرمند و دو جایزه تقدیری هر کدام به ارزش ۱۵۰میلیون ریال به هنرمندان برگزیده تعلق خواهد گرفت.
  • بیمه آسیا در قالب طرح «حس» به گروه «حامیان سلامت» شامل پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و تمامی‌کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، برای خرید بیمه‌های عمر و پس‌انداز و جامع مهر آسیا تسهیلات ویژه ارائه می‌کند. شرکت بیمه آسیا به عنوان اولین و بزرگ‌ترین ارائه‌کننده بیمه‌های عمر و پس‌انداز در کشور، در راستای قدردانی از تلاش گروه «حامیان سلامت» در خصوص مقابله و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، در قالب طرح «حس» تسهیلات ویژه ارائه می‌کند.
  • با حضور مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان، تفاهم‌نامه تسریع در عملیات اجرایی ساخت کارخانه 5/ 2میلیون تنی کنسانتره‌ سنگ‌آهن میان شرکت‌های «تهیه و تولید مواد ‌اولیه شرق فولاد خراسان»، «ایریتک» و «ایمپادکو» (وابسته به فولادخراسان) با حضور مدیران عامل شرکت‌های یادشده به امضا رسید.