شرایط سنی تحصیل در کانادا و معرفی دانشگاه های برتر

 برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه های کشور کانادا محدودیت سنی وجود ندارد اما زمانی که صحبت از دریافت ویزای تحصیلی در میان باشد، در این زمینه محدودیت هایی به وجود می آید که هر فرد باید به آن توجه کند و در تلاش باشد تا پیش از رسیدن به این سن تمامی مراحل برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را طی کرده باشند.

البته راه هایی نیز وجود دارد که هر فرد به کمک آن می تواند محدودیت های سنی را پشت سر گذاشته و واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی شناخته شود. در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا ضمن بررسی این محدودیت های سنی، برترین دانشگاه های کانادا را نیز به منظور تحصیل معرفی نماییم. در این جا به چند پرسش کلیدی پاسخ خواهیم داد:

  • آیا با بیش از 30 سال سن می توان در کانادا ادامه تحصیل داد؟
  • چه عواملی می تواند در اخذ ویزای تحصیلی در کشور کانادا با وجود سن بالا تاثیرگذار باشد؟
  • برترین دانشگاه های کشور کانادا برای تحصیل در این کشور کدامند؟
  • آیا یک وکیل مهاجرتی می تواند به صورت قطعی و تضمین شده ویزای کانادا را دریافت کند؟

محدودیت های سنی برای تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا مهم آن است که هر فرد حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و محدودیت سنی برای دریافت این ویزا نیز تعریف نشده است اما افراد باید به نکاتی توجه داشته باشند تا شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش دهند. در صورتی که شرایط سنی یک دانشجو مطابق با دوره تحصیلی باشد فرد می تواند ویزای خود را به احتمال بیشتری دریافت کند.

یکی از مسائلی که می تواند در این رابطه تاثیرگذار باشد، گپ تحصیلی است. زمانی که فردی پس از پایان دوره تحصیلی خود در یک شغل تمام وقت مشغول به کار باشد و بتواند مدارکی در رابطه با آن ارائه کند، در نتیجه گپ تحصیلی در رزومه او وجود ندارد.

نکته دومی که باید به آن توجه داشت انتخاب دوره آموزشی است. متقاضیان باید تلاش کنند تا رشته انتخابی آن ها متناسب با شغلی باشد که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستند و می توانند در همان حوزه دانش خود را افزایش دهند. همچنین در صورتی که این دوره در دانشگاه یا کالجی معتبر برگزار شود که نیاز به نمره GRE یا GMAT بالا داشته باشد نیز شانس دریافت ویزا به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. البته این مسئله ای نیست که بتواند به طور قطع منجر به اخذ ویزای تحصیلی برای افراد شود اما می تواند تاثیر خود را در روند اخذ ویزا بگذارد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما کمک کند تا محدودیت های احتمالی سنی را کنار بگذارید، وابستگی به کشور مقصد است. افرادی که نشان دهند شرایط شغلی مناسبی در کشور خود دارند یا تجارتی به نام آن ها در حال فعالیت است و همچنین املاک یا خانواده آن ها در کشور مقصد باشد شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش می دهند. در حقیقت شما باید آفیسر سفارت را مطمئن کنید که پس از پایان دوره تحصیلی قصد دارید کانادا را ترک کنید اگرچه بعد از تحصیل می توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

SOP یا انگیزه نامه نیز می تواند در روند دریافت ویزای تحصیلی موثر باشد. هر فردی که بیش از ۳۵ سال سن داشته باشد، بدون تردید باید توانایی نوشتن یک SOP با محتوای قدرتمند در رابطه با شرایط خود را در اختیار داشته باشد. برای نوشتن یک SOP بهتر است نمونه های مختلفی از آن را مطالعه کنید ولی هرگز نکات مختلف آن را کپی نکنید تا آن را خاص و منحصر به فرد نگه دارید.

معرفی برترین دانشگاه های کشور کانادا

تردیدی وجود ندارد که دانشگاه های کانادا از جمله برترین دانشگاه های جهان هستند و مدارک و اسناد بسیاری وجود دارد که به کمک آن می توان این موضوع را به اثبات رساند. سازمان ها و نهادهای تحقیقاتی بسیار زیادی در جهان وجود دارد که هر ساله با توجه به شرایط و خروجی های علمی هر دانشگاه، به ارزیابی آن ها پرداخته و در یک رده بندی کلی برترین های جهان را معرفی می کنند. برای درک بیش تر از این موضوع در جدول زیر اطلاعاتی در این رابطه ارائه شده است.

نام دانشگاه

شهر محل قرار گیری

رتبه جهانی در USN

رتبه جهانی در QS (رتبه ملی)

دانشگاه تورنتو

تورنتو

17

26 (1)

دانشگاه بریتیش کلمبیا

ونکوور

31

46 (3)

دانشگاه مک گیل

مونترئال

51

27 (2)

دانشگاه مک مستر

همیلتون

133

140 (6)

 دانشگاه آلبرتا

ادمنتون

138

126 (5)

دانشگاه مونترئال

مونترئال

140

111 (4)

دانشگاه کلگری

کلگری

174

235 (10)

دانشگاه اوتاوا

اوتاوا

192

230 (9)

دانشگاه واترلو

واترلو

210

149 (7)

دانشگاه وسترن

لندن

287

170 (8)

جدول فوق به خوبی نشان می دهد که 8 دانشگاه در کشور کانادا وجود دارند که در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. دلیل اختلاف جایگاه دانشگاه های یکسان در جهان آن است که هر موسسه شاخص های متفاوتی را برای ارزیابی در نظر می گیرد و به همین واسطه هر دانشگاه امتیاز متفاوتی را به دست می آورد و در جایگاه متفاوتی می ایستد.

در بخش قبل اشاره کردیم که هرچه جایگاه یک دانشگاه بالاتر باشد، شانس دریافت ویزا نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که افرادی می توانند در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازند که از رزومه تحصیلی مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند در این پروسه شانس پذیرش از دانشگاه که اولین گام در پروسه است را با موفقیت پشت سر بگذارند.

در مسیر مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا در صورتی که به دنبال راهی برای اطمینان بیشتر از خدمات یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC استفاده کنید. شما می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا با شرکت کاناداپاس در ارتباط باشید. البته باید در نظر داشت که یک وکیل نمی تواند ضمانت کند که پروسه هر فرد به صورت قطعی انجام می شود بلکه می تواند اطمینان دهد که پرونده فرد با بالاترین شانس ممکن وارد پروسه اجرایی خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.