در ابتدای این رویداد محمد ذاکری، عضو کمیته راهبری جایزه، برنامه کلی رویداد را تشریح کرد. در ادامه احمد سپهری به نمایندگی از دبیرخانه جایزه سرآمدی مدیریت دانش، گزارشی در خصوص اهداف، مدل جایزه و فرآیند ارزیابی‌‌‌ ارائه کرد.

در بخش سخنرانی‌‌‌ها، حمید زرگرپور (خبره پیشکسوت حوزه مدیریت دانش)، سعید احمدیان (مدیر انجمن مشاوران مدیریت ایران) و سعید پاکدل ( متخصص حوزه منابع انسانی) مطالبی درخصوص ضرورت و اهداف پیاده‌سازی مدیریت دانش در دستگاه‌‌‌های اجرایی و بخش غیردولتی کشور، اهمیت حضور در جایزه سرآمدی مدیریت دانش و تاثیر سنجش و ارزیابی بر بهبود فرآیندهای اجرایی مدیریت دانش در سازمان‌ها ارائه کردند. در پایان این بخش نیز ایمان حبیب‌‌‌الهیان، دبیر کمیسیون مدرسه‌‌‌یاری جامعه خیرین مدرسه‌‌‌‌‌‌ساز کشور، پس از تبیین ماموریت‌‌‌های این سازمان مردم نهاد، نحوه همکاری جایزه سرآمدی مدیریت دانش با این سازمان را تشریح کرد.

برگزیدگان این مراسم شامل بانک صنعت و معدن، پالایش نفت اصفهان، راه‌‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران‌،سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی (پیدمکو)، گروه فناوری اطلاعات هلو و شرکت عمران اطلس ایرانیان بودند.

یادآور می‌شود «جایزه سرآمدی مدیریت دانش» با همکاری بیش از ۳۰ نفر از خبرگان و متخصصان سازمانی و دانشگاهی مدیریت دانش و با الگوبرداری از مدل‌‌‌های مرجع بین‌المللی طراحی شده است. مدل ارزیابی جایزه سرآمدی مدیریت دانش تمامی عوامل موثر بر پیاده‌سازی این نظام مدیریتی در سازمان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. ساختار سه‌بعدی این مدل که از آخرین ویرایش مدل تعالی سازمانی الهام گرفته است، به‌‌‌گونه‌‌‌ای طراحی شده که همزمان «جهت‌‌‌گیری»، «اجرا»و«نتایج» پیاده‌سازی مدیریت دانش را بر اساس ۹ معیار و ۶۰ زیرمعیار ارزیابی می‌کند.