پشت پرده رایزنی بلینکن با وزیر امور خارجه امارات

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: بلینکن برای گفتگو درباره تلاش‌های جاری جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای با همتای اماراتی خود گفتگو کرد.

وی افزود: وزرای خارجه آمریکا و امارات در مورد اهمیت پایان دادن به جنگ غزه، تضمین آزادی همه گروگان ها و کاهش درد و رنج مردم فلسطین گفتگو کردند.

در این بیانیه اضافه شده است: آنها همچنین درباره تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک برای درگیری در سراسر خط آبی میان لبنان و اسرائیل که به طور کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل را اجرا می‌کند، گفتگو کردند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از کمک مالی ۸.۷ میلیارد دلاری آمریکا به این رژیم برای تداوم جنگ افروزی در منطقه خبر داد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که از این کمک مالی در راستای تقویت سامانه های پدافندی گنبد آهنین، فلاخن داود و سامانه لیزری استفاده خواهد شد.

روزنامه واشنگتن‌پست اخیرا در مطلبی با اشاره به رشد قابل توجه کمک‌های نظامی و امنیتی آمریکا از رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) نوشت که این رژیم از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از هر متحد دیگری از آمریکا کمک نظامی دریافت کرده است اما سطح کمک‌های ارسالی به تل آویو از زمان ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بیش از پیش افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل‌کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه، همچنان به جنایات نسل‌کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می‌دهد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.