تأکید اردن و امارات بر لزوم پایبندی اسرائیل به وضعیت تاریخی قدس

وزرای امور خارجه اردن و امارات با محکوم کردن برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی، بر لزوم پایبندی رژیم صهیونیستی به وضعیت حقوقی و تاریخی قدس تأکید کردند.

خبرگزاری امارات (وام) گزارش داد، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات امروز (چهارشنبه) با «أیمن الصفدی» همتای اردنی خود تلفنی گفت‌وگو و تداوم یورش‌های صهیونیست‌ها به مسجدالأقصی و هتک حرمت این مکان مقدس توسط یکی از وزرای کابینه و اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

دو طرف بر ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به تعهدات قانونی خود به عنوان رژیم اشغالگر و توقف اقدامات غیرقانونی این رژیم که به تضعیف فرصت‌های تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی می‌انجامد، تأکید کردند.

وزرای خارجه اردن و امارات همچنین اعطای اجازه رژیم صهیونیستی برای برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی، تجاوزات صهیونیست‌ها و اعمال محدودیت برای ورود نمازگزاران به مسجدالأقصی و بخش قدیمی قدس را محکوم کردند.

اردن و امارات تأکید کردند که مسجدالأقصی به طور کامل مکان عبادی ویژه مسلمانان است و رژیم صهیونیستی بایستی به وضعیت تاریخی و حقوقی این مکان و دیگر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس احترام بگذارد.

به گزارش ایرنا، شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست امروز (چهارشنبه) به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند.

شهرک نشینان صهیونیست‌ها در این یورش حرمت مسجدالاقصی را نقض کردند و اقدامات تحریک‌آمیز انجام داده و آداب و رسوم تلمودی به جا آوردند.

شهرک‌نشین صهیونیست در ناحیه دیوار براق واقع در غرب مسجد الاقصی تجمع کردند.

این یورش در سالگرد اشغال بخش شرقی قدس از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفت. این درحالی است که شهرک نشینان صهیونیست عصر امروز در سایه حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی برگزاری راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم» را به مناسبت اشغال بخش شرقی قدس، در این شهر و محوطه مسجد الاقصی آغاز کرده‌اند.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز گذشته گفته بود که پیشاپیش این راهپیمایی حرکت خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.