بررسی راهکارهای مقابله با اسلام‌هراسی در نشست ایرلند

در این جلسه که کاظم شریف کاظمی کاردار سفارت کشورمان در ایرلند نیز حضور داشت، ریشه‌های اسلام‌هراسی و تبعات ناشی از اطلاع رسانی‌های غلط و تحرکات گروه‌های افراطی از جمله داعش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان سپس راهکارهای مقابله با این پدیده شوم را مورد بررسی قرار داده و در این زمینه به تعامل بیشتر میان جوامع مسلمان و غیر مسلمان و برگزاری نشست‌های تخصصی بین اندیشمندان دو طرف اشاره کردند.

خبر مرتبط
تصویب قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام هراسی در سازمان ملل+جزئیات

قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام هراسی با 115 رای مثبت در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

آموزش‌هایی که باید از مدارس شروع شود تا پذیرش و درک عمیق‌تری از اسلام واقعی و ارزش‌های اسلامی صورت گیرد از دیگر راه‌کارهایی بود که در این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان همچنین تاکید داشتند که عدم گفت‌وگو میان جوامع مسلمان و غیر مسلمان، فضا را برای اینکه افراد و گروه‌های فرصت طلب به اسلام‌هراسی دامن بزنند فراهم می‌کند.

این جلسه به همت سفارت کشورمان و مراکز اسلامی مستقر در دوبلین، با حضور جمعی از سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مسلمان، نهادهای حامی صلح و فعالان حقوق بشر ایرلندی و اندیشمندان مسیحی برگزار شد.

گفتنی است که سازمان ملل متحد دو سال پیش با صدور قطعنامه ای ۱۵ مارس را بعنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری کرد.

این قطعنامه هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می کند و خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

قطعنامه یادشده همچنین از سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی می خواهد که بطور موثر در مورد مقابله با اسلام هراسی آگاهی بخشی کنند و این روز را گرامی بدارند.

کارشناسان این قطعنامه را نقطه عطفی در مبارزه با اسلام هراسی در سطح بین المللی می‌دانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.