یک عاشقانه جذاب از عارف قرن ششم/ کتاب «سرزمین خورشید» چاپ شد

به گزارش اقتصادنیوز، کتاب «سرزمین خورشید» روایت عاشقانه از سوانح العشاق نوشته محمد معیری و نادر پیروز است که توسط انتشارات دانژه و در 212 صفحه به چاپ رسید.

این کتاب که در رسته کتاب های فلسفه قرار می گیرد روی زندگی و آثار احمد غزالی، عارف و فیلسوف سده پنجم و ششم هجری قمری تمرکز کرده است.

غزالی از بزرگ‌ترین عارفان و صوفیان عصر خود بود و اثر بزرگ وی سوانح العشاق نیز در همین باب تألیف شده‌است. 

کتاب «سرزمین خورشید» ضمن تأکید بر آشنایی با اندیشه و نوع نگرش غزالی، خطاب به خوانندگانش می گوید: آنچه مشخصا در مورد آرای غزالی و کتاب سوانح در این مجال می توان یادآور شد این است که تا پیش از غزالی، نگاشتن اثری مستقل در باب عشق سابقه ندارد. پیش از آن صوفیان واژه محبت را به کار می بردند که برگرفته از کتاب قرآن و برای تبیین ارتباط میان انسان و پروردگار متعال ذکر می شد.

در بخش های دیگری از این کتاب به صراحت لهجه غزالی تأکید و یادآور شده است: یکی از بارزترین ویژگی های احمد غزالی، صراحت لهجه اوست. او از عشق بی پرده سخن می گوید و هیچ گاه افکار و اندیشه های خود را پنهان نمی کند. غزالی محافظه کار و عافیت طلب نیست. جالب تر آنکه افرادی چون منصور حلاج، سهروردی یا شاگرد راستین غزالی، عین القضات همدانی همگی در برابر تیغ جهل جزم اندیشان تا اعدام پیش رفتند و در راه عشق و حقیقت به قتل رسیدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.