شماره روزنامه ۶۰۴۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۰۴ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۶۰۰۴

  • عیارسنجی سفر گروسی

    دنیای اقتصاد: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای سفری دو‌روزه به ایران سفر کرده بود، روز گذشته در کنفرانس بین‌المللی هسته‏‏‌ای در اصفهان حضور یافت و سخنرانی کرد. روز اول سفر گروسی به ایران شامل دیدارهایی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و علی باقری، معاون سیاسی وزیر و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات رفع تحریم‏‏‌ها بود. روز گذشته نیز به جز حضور در کنفرانس اصفهان، وی دیداری دوجانبه با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران داشت. بعد از این دیدار، طرفین در کنفرانس خبری مشترک حضور یافتند. روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در شماره روز گذشته خود اشاره کرد که سفر گروسی دو وجه پیدا و پنهان دارد که وجه پیدای آن همان حضور در کنفرانس اصفهان است و وجه پنهان آن نیز مذاکراتی با هدف فراهم کردن مقدمات گفت‌وگوهای هسته‏‏‌ای در آینده است.
  • مقاوم‌سازی ارزی؛ روی زمین

    دنیای اقتصاد: طرح مقاوم‌سازی نظام ارزی همچنان در انتظار اعلام وصول از سوی هیات رئیسه مجلس است و با توجه به زمان کم باقی‌مانده به پایان دوره پارلمان یازدهم احتمالا بررسی این طرح در مجلس آینده اتفاق می‌افتد. این طرح با در نظر گرفتن سه واقعیت مهم در بازار تنظیم شده است.
  • چرا نیروهای مسلح عرب ناکارآمد هستند؟

    دنیای‌اقتصاد- کامران کرمی: نشریه اکونومیست ۵ مه ۲۰۲۴ در گزارشی از برنامه‌های نظامی کشورهای عربی می‌نویسد: دولت‌‌‌های عرب پول‌پاشی می‌کنند، اما این ممکن است کمک چندانی به تقویت وجهه ارتش‌‌‌هایشان نکند. هنگامی که خدمه پدافند هوایی عربی به رهگیری حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل در ماه آوریل کمک کردند، تحسین بسیاری را برانگیختند. با این حال، دولت‌های عربی معمولا به دلیل مهارت رزمی خود مورد تحسین قرار نمی‌گیرند. بسیاری از آنها شهرت نظامی بدی دارند. آنها بارها در جنگ با اسرائیل تحقیر شده‌اند.
  • جدایی برادران شهرری

    دنياي اقتصاد: دو روز مانده به دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم، بخشی از اصولگرایان صف خود را از دیگر برادران‌شان جدا کرده‌اند. اگر اصولگرایان در مرحله اول انتخابات مجلس تلاش کردند با تشکل‌ها و جبهه‌های جدید، تنور انتخابات را گرم کنند، به نظر می‌رسد دومین مرحله از انتخابات مجلس به بزنگاه جدایی تازه ‌از‌‌ راه‌رسیده‌های این جریان بدل شده است‌. زنگ اولیه این جدایی روز دوشنبه نواخته شد؛ جدایی بخشی از ‌رزمایی‌ها‌ از ‌امنایی‌ها که درمرحله اول انتخابات حمایت‌های‌شان از هم به ضرر پدران اصولگرا تمام شد و برنامه‌های انتخاباتی آنها را برهم زد.
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹

    روزنامه کیهان در یادداشت روز گذشته خود با تیتر «از دانشگاه شریف و تهران تا‌ هاروارد و MIT» نوشت: شعار «مرگ بر آمریکا» اکنون از زبان دانشجویان آمریکا و اروپا شنیده می‌شود که حالا محدود به دانشگاه‌های این کشورها هم نشده و در خیابان‌های نیویورک و واشنگتن و بوستون و کالیفرنیا و کلمبیا و تگزاس و... و پاریس و لندن و برلین و...و کانادا و استرالیا و... با آتش زدن پرچم آمریکا از زبان جوانان این کشورها نیز شنیده می‌شود. این نشان می‌دهد دو پیام چند سال قبل رهبری به جوانان غربی چقدر تاثیرگذار بوده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر