کدام آی‌پد برای کدام کاربر؟

آی‌پد نسل ششم: این آی‌پد برای افرادی که به یک آی‌پد برای خانه یا کارهای سبک نیاز دارند، بهترین انتخاب است. آی‌پد نسل ششم که با قیمت پایه ۳۲۹ دلار برای نسخه ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود، می‌تواند کارهایی مانند وب‌گردی، انجام بازی‌های ویدئویی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را به خوبی انجام بدهد. امکان پشتیبانی از قلم هوشمند هم امسال به این آی‌پد افزوده شده است و به این ترتیب می‌توانید با استفاده از آن یادداشت بنویسید و طراحی کنید، چون صفحه نمایش بزرگ ۷/ ۹ اینچی آن ابعاد خوبی برای این کار دارد. با این حال اما آی‌پد نسل ششم به قدرتمندی آی‌پد پرو نبوده و امکان اتصال به کیبورد هوشمند اپل را هم ندارد. با این حال آی‌پد نسل ششم امکان سازگاری با کیبوردهای دیگر مانند لاجیتک را دارد. این آی‌پد دارای دوربین ۸ مگاپیکسلی، امکان فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی، پردازنده A۱۰ Fusion و باتری با عمر ۱۰ ساعت در هر بار شارژ را هم دارد.

آی‌پد نسل پنجم: این آی‌پد برای هر کاربری که به دنبال یک مدل آی‌پد است، انتخاب خوبی خواهد بود. آی‌پد نسل پنجم را با قیمتی تا حداکثر ۲۵۰ دلار می‌توانید بخرید و مطمئن باشید که بهترین خریدی است که انجام داده‌اید. آی‌پد نسل پنجم در ماه مارس سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد و به همین دلیل پردازنده آن جدید نیست و امکان پشتیبانی از قلم هوشمند اپل را هم ندارد. این آی‌پد دارای صفحه نمایش ۷/ ۹ اینچی با وضوح ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با امکان فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسلی، پردازنده A۹ و باتری با طول عمر ۱۰ ساعت در هر بار شارژ است.

آی‌پد پرو ۵/ ۱۰ اینچی: طراحان، هنرمندان و حرفه‌ای‌ها احتمالا بیش از دیگران نیاز دارند ویدئوها را ویرایش کنند یا در سفر و مسیر کارهایشان را انجام بدهند و مدیریت کنند. بنابراین آی‌پد پروی ۵/ ۱۰ اینچی از نظر کارآیی و قیمت، بهترین جایگزین یک لپ‌تاپ می‌تواند باشد. این مدل آی‌پد با قیمت پایه ۶۴۹ دلار در بازار به فروش می‌رسد و قدرتمندترین آی‌پد عرضه شده در بازار است. این آی‌پد به خاطر طراحی خوبی که دارد و به اندازه یک کاغذ یادداشت است، طرفداران زیادی دارد. این مدل امکان سازگاری با کیبورد ویژه و هوشمند اپل برای آی‌پد را هم دارد. در حالی که صفحه نمایش آن کیفیتی بهتر از دیگر مدل‌های آی‌پد دارد، قیمت آن منطقی‌تر از دیگر اعضای خانواده‌اش است. هر چند ۶۴۹ دلار برای وب‌گردی و تماشای فیلم و ویدئو منطقی به نظر نمی‌رسد، اما برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال انجام کارهای روزمره خود در حرکت هستند و کار با کیبورد اختصاص اپل برای‌شان اهمیت دارد، این مدل آی‌پد همچنان انتخاب خوبی است. آی‌پد پروی ۵/ ۱۰ اینچی از قلم هوشمند اپل پشتیبانی می‌کند و از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۴K بهره می‌برد. این آی‌پد دارای پردازنده A۱۰X بوده و عمر باتری آن به ۱۰ ساعت می‌رسد.

آی‌پد پرو ۹/ ۱۲ اینچی: هر کاربری که به دنبال خرید بزرگ‌ترین و قدرتمندترین آی‌پد اپل است، بهتر است این مدل را بخرد. در واقع طراحان، هنرمندان و گرافیست‌های حرفه‌ای مهم‌ترین مخاطبان آی‌پد پرو ۹/ ۱۲ اینچی هستند. این آی‌پد با قیمت پایه ۷۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود و بهترین مزیت آن نسبت به دیگر اعضای خانواده آی‌پدها، صفحه نمایش بزرگ آن است که برای انجام همزمان چند کار مختلف یا استفاده از قلم هوشمند بسیار مناسب است. این آی‌پد بزرگ امکان سازگاری با کیبورد اختصاصی و هوشمند اپل و قلم هوشمند این شرکت را داشته و از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با امکان فیلمبرداری ۴K هم بهره می‌برد. پردازنده این آی‌پد A۱۰X بوده و عمر باتری آن در هر بار شارژ به ۱۰ ساعت می‌رسد. با این همه اما از نظر بسیاری از کاربران ابعاد بزرگ و قیمت گران این مدل آی‌پد، معایب آن به حساب می‌آیند.

آی‌پد مینی ۴: این مدل برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک آی‌پد کوچک‌تر هستند، انتخاب مناسبی است. آی‌پد مینی ۴ با قیمت پایه ۳۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود و ابعاد کوچک آن امکان کار با آن را در مکان‌ها و شرایط مختلف برای کاربرانش فراهم می‌آورد. این مدل دارای یک صفحه نمایش ۹/ ۷ اینچی با وضوح ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسلی با امکان فیلمبرداری ۱۰۸۰پیکسلی، پردازنده A۸ و باتری با طول عمر ۱۰ ساعت است. با این حال اما آی‌پد مینی ۴ امکان پشتیبانی از قلم هوشمند اپل را نداشته و از آنجا که در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شده است، قدرت پردازش سریعی به اندازه‌های مدل جدیدتر را ندارد.