آغاز طرح خرید گندم در سال 86 از سوی بانک ملت

گروه بازارپول- مدیر عامل بانک ملت برنامه‌های این بانک را برای خرید نقدی گندم از کشاورزان در سال ۸۶ تشریح کرد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت،‌ دکتر دیواندری با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، از شروع طرح خرید نقدی گندم از کشاورزان تا چند روز آینده خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وجه گندم تمامی کشاورزان در سال‌جاری در کمتر از ۲۴ساعت به آنان پرداخت خواهدشد. وی با اشاره به طراحی نرم‌افزارهای جدید برای اجرای هر چه بهتر طرح خرید تضمینی گندم در سال ۸۶ تاکید کرد: تامین مالی لازم برای خرید گندم در سال جاری انجام شده است و بانک ملت آمادگی دارد تا در چند استانی که برداشت گندم در آنها شروع شده است طرح را به مرحله اجرا درآورد. مدیر عامل بانک ملت به تخصیص پنج‌هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک برای خرید نقدی گندم در سال ۸۵ اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته، تخصیص وجوه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و خزانه‌داری کل نیز به موقع انجام شد که این امر مدیریت بهتر منابع را امکان‌پذیر کرد.

وی گندم را محصولی استراتژیک و ماده اولیه بسیاری از صنایع غذایی خواند و اضافه کرد: اختصاص سالانه دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان یارانه دولتی برای خرید این محصول، نشان‌دهنده میزان اهمیت آن از نظر اقتصاد کشاورزی است. دکتر دیواندری در توضیح تمهیدات بانک برای خرید گندم در سال‌جاری اظهار داشت: امسال نوعی کارت الکترونیک طراحی شده است که کشاورزان باید قبل از شروع عملیات فروش گندم خود، با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه بانک ملت، اقدام به دریافت آن کنند و شماره حساب کارت را موقع فروش محصول در فرم اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد کنند تا وجه گندم در لحظه به حساب کارت آنان واریز شود و دیگر نیازی به مراجعه مجدد آنان به بانک نباشد. به گفته وی، این کارت با قابلیت‌های بین‌المللی طراحی شده است و امکان استفاده در تمامی خودپردازها و پایانه‌های فروش در سراسر کشور را دارد ضمن ا ینکه استفاده از خدمات اینترنتی بانکی نیز با استفاده از این کارت وجود دارد.

مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: خرید ۱۲میلیون تن گندم از بیش از یک‌ونیم میلیون کشاورز در اغلب نقاط کشور و پرداخت ۲۵هزار میلیارد ریال وجه به آنان، یک راه‌حل جامع مالی و بانکی را می‌طلبید که با استفاده از نرم‌افزارهای قدرتمند و بهره‌گیری از فناوری‌ روز ارتباطات و اطلاعات، بیشترین شفافیت و کمترین مغایرت را در پی داشته باشد و خوشبختانه بانک ملت با مجهز بودن به سیستم جام، به خوبی از عهده خرید گندم از کشاورزان و پرداخت نقدی وجه آن برآمد.

وی با بیان این نکته که در طرح خرید گندم در سال گذشته، ۶هزار نفر از کارکنان بانک در یک هزار و۸۰۰ مرکز خرید حضور داشتند، گفت: بانک ملت برای اجرای این طرح، حساب متمرکزی را طراحی کرد که ۶۰۰نقطه فروش به طور همزمان از آن برداشت می‌کردند ضمن اینکه نرم‌افزارهای بانک به نرم‌افزارهای شرکت بازرگانی دولتی ایران متصل است و تولید اطلاعات نیز به صورت یکپارچه صورت می‌گیرد.

بانک ملت استان مرکزی در جلب رضایت مشتری اول شد

همچنین بانک ملت استان مرکزی در طرح سنجش رضایت مشتری در میان تمامی بانک‌های این استان رتبه نخست را به خود اختصاص داد.در این طرح که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اجرا شد، بانک ملت در میان بانک‌ها رتبه اول را به لحاظ جلب رضایت مشتری کسب کرد.

براساس این گزارش، در طرح سنجش رضایت مشتری، دستگاه‌های اجرایی در سه بخش سنجش اعتماد مشتریان، نحوه رفتار با ارباب‌رجوع و فضا و تجهیزات فیزیکی مورد ارزیابی قرار گرفتند که بانک ملت استان مرکزی با بهره‌مندی از مهارت نیروهای انسانی خود و رعایت شعار ادب، دقت و سرعت، زیباسازی فضای شعب، رعایت قانون، عدالت، نظم و انضباط توانست به موقع و شفاف به نیازهای مشتریان پاسخ دهد.

مدیریت بانک ملت در استان مرکزی هم‌اکنون دارای ۳۴شعبه، ۱۶۵باجه و ۲۱دستگاه خودپرداز در سطح استان است.