3 دسته اخلالگر یارانه‌ای به روایت زاکانی

خبرگزاری فارس نوشت: علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه عناصر اخلالگر در هدفمندی یارانه‌ها مشخصند، گفت: می‌توانیم به اخلالگران در هدفمندی یارانه‌ها لقب «فتنه‌گرهای نوین» را بدهیم. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش عده‌ای برای ایجاد اخلال در هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: کار بزرگی مانند هدفمندی یارانه‌ها با وجود تمام خوبی‌هایی که دارد، مقداری هم فشار در پی دارد، اما تبیین درست کار می‌تواند این فشارها را کاهش دهد و باعث مشارکت بیشتر مردم در اجرای این طرح شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اطلاع‌رسانی درست در خصوص هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند سیاه‌نمایی‌ها در این زمینه را خنثی کند، ادامه داد: عده‌ای قصد دارند با سیاه‌نمایی علیه هدفمندی یارانه‌ها کشور را از این کار بزرگ محروم کنند، لذا باید گفت هر کسی که در راستای کارشکنی و ممانعت از این کار بزرگ فعالیت کند، در واقع پشت پا به منافع ملی کشور زده است و اموری را پیگیری ‌کرده که به نفع کشور نیست.

وی در این رابطه بیان داشت: افرادی که به اخلال در هدفمندی دامن می‌زنند چند دسته‌اند، یک گروه از این افراد عناصر ضد انقلاب هستند و فتنه‌گری می‌کنند که این عده کاملا معلوم‌الحال و مشخص هستند و این عده هیچ خوبی و حُسنی را برای کشور نمی‌پسندند؛ بر این اساس با اجرای هدفمندی هم مخالفت می‌کنند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: یکی دیگر از گروه‌هایی که قصد ایجاد اخلال در هدفمندی را دارند، گروه‌های فرصت‌طلب اقتصادی هستند که با این جراحی بزرگ اقتصادی راه سوءاستفاده آنها بسته می‌شود، بر این اساس این عده دست و پا می‌زنند تا این طرح اجرایی نشود.

زاکانی تصریح کرد: گروه دیگر، افرادی هستند که اطلاع کافی از ابعاد و اهمیت موضوع هدفمندی یارانه‌ها ندارند و از بابت دلسوزی برخی مسائل را بیان می‌کنند، ولی این عده به آینده نگاه ندارند و نمی‌دانند که عدم اجرای این طرح چه مشکلاتی برای کشور پیش می‌آورد.