بازگشت «تن تن» به زادگاه

استیون اسپیلبرگ برای «تن تن» جدیدترین اثر سینمایی خود در بلژیک - زادگاهش - فرش قرمز پهن کرد. به گزارش ایسنا، فیلم سه‌بعدی «ماجراهای تن تن: راز تک شاخ» روز شنبه برای نخستین بار در معرض تماشای مخاطبان قرار گرفت.

جدیدترین نسخه سینمایی استیون اسپیلبرگ با عنوان فرعی «راز تک شاخ» از ۲۳ دسامبر (۲ دی) در دو قالب دو و سه‌بعدی اکران می شود.

تن تن به کارگردانی استیون اسپیلبرگ،‌ با بهره‌گیری از پیشنهاد تکنیک‌های نوین دیجیتالی پیتر جکسون ـ کارگردان صاحب نام سینما ـ در حال تکمیل است.

اخبار مربوط به ساخت فیلم ماجراهای «تن‌تن» از ۱۰ سال پیش در اخبار شنیده می‌شد و این پروژه در دو سال اخیر مراحل تهیه و تولید را پشت سر گذاشته و تقریبا در مراحل پایانی تولید قرار گرفته است.

به نوشته ورایتی، استیون اسپیلبرگ جدیدترین پروژه سینمایی‌اش «ماجراهای تن تن: راز تک شاخ» را به تصویر کشید و در مراحل پس از تولید قرار گرفت.

در این پروژه سینمایی که از اوایل سال گذشته به شکل اقتباسی، تهیه و تولید می‌شود، بازیگرانی چون «جمی بل»، «دانیل کریک» و «اندی سرمیکس» نقش‌آفرینی خواهند کرد.

به نوشته لس آنجلس تایمز، اسپیلبرگ برای ساخت بخش‌های خاص پروژه تن تن از تکنولوژی‌ جدید «پرفورمنس کپچر» بهره خواهد برد. «رابرت رودات» (نامزد دریافت اسکار بهترین فیلمنامه برای «نجات سرباز رایان») نگارش فیلمنامه «ماجراهای تن تن» را بر عهده گرفته است.

داستان نسخه سینمایی «تن تن» به مبارزه گروهی از سربازان متحد به رهبری «کارل فرانکلین» می‌پردازد که به مقابله با تهاجم نیروهای بیگانه می‌پردازند.

اسپیلبرگ درباره فضای «ماجراهای تن تن» نیز گفته است، حوادث این فیلم در یک دنیای واقعی با مردم تخیلی رخ می‌دهد.

فیلم «آرواره‌ها» محصول ‌۱۹۷۵ از موفق‌ترین و مهم‌ترین آثار کارنامه سینمایی اسپیلبرگ است.

«برخورد نزدیک از نوع سوم» فیلم بعدی اسپیلبرگ بود که براساس داستانی که خود او نوشته بود ساخته شد که سفر موجودات فضایی به کره زمین را به تصویر کشیده است.

اسپیلبرگ در فیلم بعدی خود وارد دنیای خیالی شد و فیلم «ایندیاناجونز و مهاجمین صندوقچه گمشده» را در سال ‌۱۹۸۱ ساخت. این کارگردان نامدار یک سال بعد فیلمی درباره دنیای کودکان و افسانه‌های تخیلی و فضایی ساخت که توجه مخاطبین بزرگسالان را نیز به خود جلب کرد. «ای. تی» که در زمان اکران پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد و هم‌اکنون یکی از موفق‌ترین آثار اسپیلبرگ در زمینه تجاری محسوب می‌شود. این فیلم جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز دیوید دوناتلو ایتالیا را در سال ‌۱۹۸۳ کسب کرد.

فیلم بعدی اسپیلبرگ «رنگ ارغوانی» بود که در سال ‌۱۹۸۵ ساخته شد.

اسپیلبرگ در سال ‌۱۹۹۳ فیلم به‌یادماندنی «پارک ژوراسیک» را با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های جلوه‌های ویژه ساخت و پس از آن اثر علمی-تخیلی، اما پرفروش «مایکل کرایتون» را به سینما آورد.

یکی از موفق‌ترین فیلم‌های کارنامه سینمایی اسپیلبرگ بی‌شک فیلم «فهرست شیندلر» محصول ‌۱۹۹۴ است. این فیلم موفق شد در جوایز اسکار و جوایز بافتا عنوان بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را کسب کند و در جوایز گلدن گلوب جایزه بهترین کارگردانی را برای اسپیلبرگ به‌همراه آورد.

در سال ‌۱۹۹۸ بود که اسپیلبرگ «نجات سرباز رایان» را به رخ اهالی سینما کشید. این فیلم جنگی درباره جنگ جهانی دوم و نبرد سربازان آمریکایی‌ با ژاپنی‌ها بود که هنر استفاده از تکنیک‌های جلوه‌های ویژه در آن بی‌نظیر بود. این فیلم برای دومین‌بار جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای اسپیلبرگ به‌همراه آورد و در جوایز گلدن گلوب نیز جایزه بهترین کارگردانی را گرفت.

«هوش مصنوعی» محصول ‌۲۰۰۱، «گزارش اقلیت» محصول ‌۲۰۰۲ و «ترمینال» محصول ‌۲۰۰۴ و «جنگ دنیاها» محصول ‌۲۰۰۵ فیلم‌های بعدی اسپیلبرگ بودند.

در سال ‌۲۰۰۴ جایزه «آکی‌را کوروساوا» جشنواره توکیو را گرفت و در سال ‌۲۰۰۳ نام وی در تالار مشاهیر هالیوود جا گرفت.