گروه صنعت و معدن- با راه‌اندازی خط تولید مفتول‌های مسی «هادی بالاسری» طی چهار ماه آینده نیاز کشور به واردات این محصول پایان می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت دنیای مس، فناوری تولید این نوع سیم (Trolley Wires) با ظرفیت ۳۰هزار تن در سال از معروف‌ترین شرکت‌های اروپایی وارد کشور شده است و به همین میزان مانع از خروج ارز از کشور می‌شود. این فناوری قابلیت تولید سیم از انواع آلیاژهای مس، قلع، مس، نقره، مس و منیزیم در سطح مقطع ۹۵، ۱۲۰ و ۱۵۰میلی‌متر مربع را دارد.

بر پایه این گزارش با گسترش روز افزون حمل‌ونقل ریلی در کشور، خطوط ریلی سریع‌السیر نیز جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های توسعه کشور یافته‌اند. با نگاهی به فهرست پروژه‌های آتی راه‌آهن‌های سریع، می‌توان دریافت که بیش از ۵۰۰۰کیلومتر از این نوع پروژه‌ها در دست راه‌اندازی است. علاوه بر راه‌آهن‌های سریع‌السیر، اقبال مسوولان به استفاده از خطوط Tramway، اتوبوس برقی و مترو به عنوان یکی از راه‌حل‌های مشکل روزافزون ترافیک سنگین شهرهای بزرگ، موجب استفاده بیش از پیش از خطوط ریلی جدید خواهد شد.

ارزبرترین بخش ساخت خطوط ریلی قطارهای سریع‌السیر، Tramway و اتوبوس‌های برقی، بخش ساخت تجهیزات انتقال نیرو یا به اصطلاح Trolley Wires (سیم‌های بالاسری) می‌باشد. مهم‌ترین خصوصیت فیزیکی برای ساخت Trolley Wires برای خطوط High Speed دسترسی همزمان به سه قابلیت هدایت الکتریکی بالا ، مقاومت در برابر تنش و سایش و حفظ خصوصیات مکانیکی در دمای بالا (تا ۱۲۰درجه سانتیگراد) می‌باشد.