ایسنا - رییس سازمان استاندارد با اشاره به تدوین ۱۸ استاندارد در خصوص مصرف در صنایع بزرگ مثل فولاد، سیمان، کاغذ و شیشه یادآور شد: این استانداردها در خصوص وسایل انرژی‌بر نیز هست. البته سازمان استاندارد امسال درباره استانداردهای اجرایی در سه حوزه خودرو، وسایل خانگی و کارخانه‌های بزرگ تاکیدات مهمی خواهد داشت.

۱۸ استاندارد یاد شده نیز در سال گذشته و برخی از آن‌ها سال‌های قبل تدوین شده است.

نظام‌الدین برزگری خاطرنشان کرد: برنامه داریم که ضایعات نان به حداقل برسد که در این میان توجه خاصی به تولید لواش صنعتی داریم و عموما می‌توانیم نان‌های سنتی را به صورت نیمه صنعتی طراحی و الگوی مصرفی را از لواش که ۳۷‌درصد مردم از آن استفاده می‌کنند، به طرف صنعتی شدن تغییر دهیم.

رییس سازمان استاندارد با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۳۰‌درصد از تولیدات نان به ضایعات تبدیل می‌شود، گفت: بنابراین باید روی مساله ضایعات نان کار کنیم. در این میان می‌توانیم خمیرهای خوبی آماده کنیم و روش آماده‌سازی آن را نیز به مردم نشان دهیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت تعیین معیار مصرف سوخت و نصب برچسب سوخت روی خودروهای داخلی گفت: هنوز جلسه‌ کارگروه مشترک پنج‌گانه متشکل از وزارتخانه‌های مختلف برای این کار تشکیل نشده است، ولی اگر جلسه این کارگروه تا یک ماه آینده برگزار نشود، استاندارد موجود را اعمال می‌کنیم.

نظام‌الدین برزگری، خاطرنشان کرد: اگر تا یک ماه آینده این جلسه تشکیل نشود، استاندارد یورو ۲ روی معیار G (از معیارهای هفت گانه) به عنوان معیار مصرف سوخت انتخاب و نصب برچسب برای خودروسازان اجباری خواهد شد.

وی در پاسخ به این‌که با توجه به این‌که با این معیار برخی از خودروهای داخلی اجازه تولید نخواهند داشت، آیا این استاندارد ضمانت اجرایی پیدا خواهد کرد؟ گفت: درباره اجرای استانداردهای خودرو با کسی تعارف نخواهیم داشت، بنابراین در صورت اجرایی شدن، ضمانت اجرا نیز خواهد داشت.