هفته گذشته روزنامه دنیای اقتصاد نامه وارده ای منتشر کرد که به بررسی وضعیت بانک صنعت و معدن پرداخته بود. به رغم جوابیه این بانک به نامه فوق یک مقام آگاه در هیات مدیره ضمن اظهارات جدیدی تاکید کرد که حداقل سه نفر از اعضای پنج نفره هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن به علت اقدامات مدیرعامل این بانک، تهدید به کناره‌گیری از سمت خود در هیات‌مدیره کرده‌اند. این مقام آگاه در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد با تاکید بر اینکه در تیر ماه سال گذشته اعضای هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن با حضور رضوی مدیرعامل این بانک پیشنهاد کردند که تغییرات در شرکت‌های زیرمجموعه بانک با پیشنهاد مدیرعامل و تصویب اعضای هیات مدیره باشد، گفت: این پیشنهاد به صورت شفاهی مورد قبول رضوی قرار گرفت. اما وی پس از تهیه دستور جلسه، آن را امضا نکرد.

وی ادامه داد: «برخلاف نظر مدیر عامل بانک صنعت و معدن و طبق قانون، این صورت جلسه به امضای چهار عضو از اعضای هیات‌مدیره رسید و تصویب شد.»

این مقام آگاه تصریح کرد: حدود سه هفته قبل در جلسه هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن اعضا از اجرا نشدن مصوبه نحوه تغییرات این هیات توسط مدیرعامل و کشیده‌ شدن این موضوع به جراید انتقاد کردند. مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز علت برکناری برخی مدیران شرکت‌هایی همچون شرکت آتیه دماوند را عدم تمکین آنها و از بین رفتن اقتدار بانک اعلام کرد.

به گفته این مقام آگاه، پس از بی‌اعتنایی‌های مدیرعامل بانک صنعت و معدن نسبت به اظهارات و مصوبات هیات‌مدیره بانک، همه اعضای هیات‌مدیره، مراتب را به اطلاع وزرای صنایع و معادن و اقتصاد و دارایی رساندند و حداقل سه نفر از پنج عضو هیات‌مدیره، به کناره‌گیری از سمت خود تهدید کردند و دو نفر از اعضا در نامه‌ای به مدیرعامل بانک اقدامات وی را در شرکت‌های زیرمجموعه بانک نادرست خواندند.

این در حالی است که در نامه وارده منتشره توسط دنیای اقتصاد، بر عزل و نصب‌های متعدد در شرکت‌های زیرمجموعه بانک صنعت و معدن ظرف یک ماه گذشته تاکید شده بود. بانک صنعت و معدن دارای سه شرکت اصلی سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن و لیزینگ صنعت و معدن است که ظرف یک ماه گذشته با تغییرات متعددی روبه‌رو بوده است. این تغییرات با انتصاب یکی از مدیران شرکت توسعه صنایع بهشهر که حدود ۶۷میلیارد تومان به شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند بدهکار است( به جای مدیرعامل این شرکت) شروع شد.

به علت اختلاف بر سر این انتصاب سه نفر از اعضای هیات‌مدیره استعفا می‌دهند و یک تن نیز عزل می‌شود. مجددا به فاصله دو روز یکی از اعضای هیات‌مدیره مستعفی به همراه دو تن از اعضای جدید انتخاب می‌شوند. به فاصله سه روز بعد از این، دو تن از اعضای انتخاب شده نیز انصراف خود را از پذیرش عضویت در هیات مدیره شرکت مذکور اعلام می‌کنند.

عزل مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شرکت لیزینگ صنعت و معدن نیز از دیگر تغییرات در این بانک است. در تاریخ ۲۴/۲/۸۷ دامنه تغییرات در شرکت‌های تابعه بانک صنعت و معدن گسترده‌تر شده و به شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن کشیده می‌شود و مدیرعامل جدید انتخاب می‌شود. در تاریخ ۲۵/۲/۸۷ با گذشت فقط ۲۴ ساعت مجددا مدیرعامل قبلی به سر کار خود بازمی‌گردد.

بانک صنعت و معدن در پی انتشار این نامه وارده جوابیه‌ای به روزنامه دنیای اقتصاد فرستاد که در آن با تاکید بر توفیقات گوناگون این بانک همچون افزایش اعتبارات، مصوبات پرداخت‌ها، وصولی‌ها و... عنوان کرده بود که به منظور حفظ ارزش حقوق صاحبان سهام واحدهای تحت نظر بانک، با بررسی و ارزیابی عملکرد مدیران این واحدها، برخی از افراد ناکارآمد برکنار شدند که این افراد از آن هنگام تاکنون مبادرت به اقدامات خلاف عرف و قانون کرده‌اند.