توضیح وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان

وزیر کار، تعاون و اموراجتماعی توضیحاتی درباره واریزی علی‌الحساب به حساب بازنشستگان ارایه کرد.

وی ادامه داد: دولت منابع پرداخت علی‌الحساب را برای بخشی از صندوق‌ها تامین کرده است و برای صندوق تأمین‌اجتماعی هم بحث شد، چون گفته شده از محل فروش سهام شرکت‌ها این منابع تأمین شود و به محض اینکه منابع بیاید، پرداخت انجام می‌شود.

وزیر کار گفت: دستور آقای مخبر این بود تأمین منابع با قید فوریت صورت بگیرد؛ امیدواریم شرمنده بازنشستگان نشویم. قانون و مصوبه دولت درباره  پرداخت، علی‌الحساب تامین و پرداخت خواهد شد. در ادامه هم احکام را صادر می‌کنیم و  معادل احکام، پرداخت‌ها انجام خواهد گرفت و آنها که کمتر گرفته‌اند اصلاح خواهد شد.

خبر مرتبط
جزییات تغییر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق اجرای همسان سازی حقوق

در پی اعلام نظر داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، وی اعلام کرد: در روزهای آینده مبلغی به صورت علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود تا پس از صدور احکام، تسویه قطعی انجام شود. حال این پرسش از سوی کارشناسان مطرح شده است که آیا اقدام دولت شامل بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز خواهد شد یا صرفا بازنشستگان کشوری و لشگری را پوشش می‌دهد؟

مرتضوی همچنین درباره واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به بازنشستگان، گفت: پیگیر این موضوع هستیم. ما معتقدیم در زمینه خصوصی‌سازی، مستحق‌ترین افراد برای واگذاری سهام، خود بازنشستگان هستند. اقدامی هم بانک رفاه برای واگذاری یکی از پتروشیمی‌ها انجام داد که در مرحله تنظیم شرایط و چارچوب آن است و امیدواریم به نتیجه برسد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.