عادل آذر یکشنبه شب در گفت و گو با صدا و سیما مرکز ایلام تصریح کرد: این میزان ارز برای واردات کالا اختصاص پیدا کرده و هیچ تخلفی صورت نگرفته بلکه این مدت ترخیص کالا باعث شده این شایعه شکل بگیرد. 

وی با ذکر اینکه فرایند ثبت سفارش تا ترخیص کالا در گمرک ۹ ماه طول می کشد افزود: طولانی شدن این مدت باعث بروز شایعه مفقود شدن ارز شد. 

این مسئول نظارتی بودجه اطمینان داد: این نهاد نظارت مستمر و دقیق بر ارز تخصیص یافته برای واردات کالا را دارد.

وی با اشاره به اینکه کار دیوان محاسبات رسیدگی قانونی و رسیدگی عملکردی نحوه هزینه کرد بودجه است، افزود: مردم از دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات در بررسی تخلفات انتظار دارند اگرچه از دیدگاه دیوان محاسبات جرم آن است که نیاز به ضابط قضایی دارد.

وی تصریح کرد: اختلاس، تصرف در بیت المال و واریز کردن پول به حساب شخصی فرد حقوقی از نظر دیوان محاسبات جرم محسوب می شود.

رئیس دیوان محاسبات اظهار داشت: در بحث تخلفات خودرو، در قضیه پول شویی، در موضوع خرید ارز و سکه و نواسانات پرتلاطم بازار بخش عمده ای از آن از نظر دیوان محاسبات جرم است.

آذر افزود: دیوان محاسبات از ۴ ماه قبل تمام اتفاق ها و رویدادها در این حوزه ها را به شدت رصد کرده و جرم را تشخیص داده اما چون اتفاقی عملی نیفتاده بود بنا برآن شد این موضوعات رسانه ای نشود.

آذر تصریح کرد: پرونده رسیدگی به تخلف در ثبت سفارش خودرو و موضوع سکه و ارز و در یک کلام نتیجه نظارت های دیوان محاسبات کشور به زودی به سران سه قوه ابلاغ می شود.

**افزایش قیمت ها هدایت شده بود

رئیس دیوان محاسبات همچنین گفت: بخش عمده ای از نوسان بازار به ویژه موضوع افزایش بی رویه نرخ سکه و ارز هدایت شده از طرف شبکه های جاسوسی به ویژه اسرائیل و آمریکا بود.

وی هدف از سفر خود به استان ایلام را انجام ماموریت نظارتی مرتبط با بودجه ای که در سال های 96 و 97 به این استان اختصاص داده شده است عنوان کرد و گفت: درصدد بررسی چالش های بخش نظارتی این استان هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.