دفتر مرکزی مخابرات کشور آلمان (OPTA) اعلام کرد، اخیرا موفق به دستگیری فردی شده که تاکنون بیش از ۹میلیارد ایمیل تبلیغاتی ناخواسته (Spam) ارسال کرده است. گفته می‌شود این مرد بزرگ‌ترین ارسال‌کننده هرزنامه در اینترنت تاکنون بوده است. به گزارش winbeta در حکمی که برای این شخص از طرف دادگاه صادر شد فرد مذکور به پرداخت جریمه‌ای ۹۷۰۰۰دلاری محکوم شده است و دلیل آن «ارسال پیغام‌های الکترونیکی ناخواسته به کاربران اینترنت جهت تبلیغ انواع کالاهای تجاری، سایت‌های خلاف اخلاق و نمونه‌های مشابه است.»

به گزارش OPTA این مرکز با همکاری مایکروسافت توانسته است تحقیقات خود را پیرامون فرد مظنون تکمیل کند و مدارک بدست آمده نشان می‌دهد وی تا قبل از زمان دستگیری مبلغی بیش از ۵۲۰۰۰دلار از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی پول بدست آورده است.

فرد متهم در دفاع از خود اظهار نظر جالبی داشته است، وی می‌گوید: «اندکی قبل از زمان دستگیری دست از ارسال هرزنامه‌ها برداشته بودم نه به این خاطر که می‌دانستم کارم از نظر اخلاقی و قانونی اشتباه است بلکه به این دلیل که ارسال هرزنامه چندان درآمد خوبی نداشت!»

البته اگر روزها صندوق پست الکترونیک خود را چک کنید خواهید دید که شرکت‌های ایرانی ارسال‌کننده هرزنامه نیز دست کمی از نمونه‌های خارجی خود ندارند.