مدیرعامل هما با بیان اینکه سعی می‌کنیم در شرایط مختلف تحریم بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهیم، گفت: هما سالانه بیش از ۹۰ میلیون دلار هزینه دارد که این هزینه‌ها اغلب مربوط به پروازهای خارجی است.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: یکی از معیارهای رشد و پیشرفت شرکت‌های هواپیمایی کم‌هزینه، دستیابی به درصد قابل توجهی از بازار داخلی و در ادامه‌‌ گسترش فعالیت آن به بازار منطقه بوده و پیاده‌سازی این مدل در مسیرهای میان‌برد نیز در آینده مد نظر قرار خواهد گرفت. مدیرعامل هما با اشاره به عدم تاثیر بسزای تحریم‌ها در فعالیت این ایرلاین گفت: البته بعد از قطعنامه ۱۹۲۹ انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (YATA) و تحریم صنعت هوایی، فرآیند کاری نیز تا حدی با مانع مواجه شد.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه تحریم‌‌ها برای شرکت‌ها و کمپانی‌های تهیه‌کننده قطعات هواپیما هم در نظر گرفته شده است، گفت: اگر شرکتی برای ایران‌ایر اقدام به تهیه یا تعمیر قطعه کند، مشمول مقررات تنبیهی تحریم می‌شود.

پرورش با اشاره به تحریم اخیر یاتا برای فروش بلیت ایران‌ایر، اضافه کرد: این موضوع به این صورت بود که ‌اجازه خرید بلیت صادر می‌شد؛ اما اجازه انتقال وجهی که باید به حساب هما برود، صادر نمی‌شد که هما در این راستا به ارائه راهکار پرداخت و ‌موفق هم بود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه‌ تغییر شرایط تحریم برای این ایرلاین هزینه‌هایی دربرداشت، ادامه داد: این شرکت هواپیمایی پس از آنکه توانست تحریم یاتا را پوشش دهد، از ۱۲۰ قرارداد، در ۹۰ قرارداد، دوباره با شرکت‌های هواپیمایی دو به دو مذاکره و ‌این قراردادها را احیا کرد؛ اما بالاخره همین فشار‌ها هزینه‌هایی را به این شرکت هواپیمایی تحمیل کرد.