معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام اینکه استفاده از کراوات منع قانونی ندارد، گفت: کاری به لباس پوشیدن افراد نداریم؛ اما باید حداقل‌ها رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،سردار بهمن کارگر معاون اجتماعی نیروی انتظامی ضمن حضور در برنامه زنده تلویزیونی «صبح بخیر ایران» با اشاره به اینکه راهکارهای عفاف و حجاب در سال ۸۴ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و ۲۶ دستگاه مسوول شدند که در این راستا فعالیت کنند، افزود: از این ۲۶ دستگاه، ۲۴ دستگاه مسوولیت ایجابی دارند و ۲ دستگاه که نیروی انتظامی و قوه قضائیه هستند، مسوولیت سلبی دارند. سردار کارگر با اشاره به وظایف سلبی ناجا گفت: بیشترین فعالیت نیروی انتظامی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است و ناجا سالانه اعتبار مناسبی در این خصوص از طریق ساخت فیلم، سریال و تهیه مستنداتی که از صدا و سیما نیز پخش می‌شود، هزینه می‌کند. وی با بیان اینکه تکلیف عفاف و حجاب روشن است، چرا که براساس اسلام، خانم‌ها باید حجاب شرعی را رعایت کنند، تصریح کرد: البته اجرای طرح عفاف و حجاب هم برای خانم‌هاست و هم برای آقایان.

ماجرای کراوات چه بود؟

وی با اشاره به مصاحبه سردار رادان در باره کراوات گفت: متاسفانه برخی از رسانه‌ها تمام مطلب را منتقل نکردند. اینکه نیروی انتظامی بخواهد با کراوات برخورد کند، این موضوع نبوده است و همان طوری که فرمانده نیروی انتظامی توضیح دادند ما به حیطه و حریم شخصی افراد و نوع لباس پوشیدن مردم کاری نداریم؛ اما افراد باید لباسی بپوشند که حداقل‌های عفاف و حجاب را رعایت کنند.

این مقام انتظامی همچنین تاکید کرد: نباید تنها روی بیمارستان‌ها زوم کنیم، چرا که جامعه علمی و پزشکی ما شریف هستند، اما برخی جاها، کج سلیقگی می‌کنند که ان‌شاءالله غرضی در این رابطه وجود نداشته باشد. وی ادامه داد: اما اینکه کارمندان مرد را مجبور کنند با کراوات به سرکار بیایند و رنگ کراوات آنها را نیز تعیین کرده یا اینکه خانم‌ها را مجبور کنند که با مانتوهای چسبان و در حالی که موهایشان بیرون باشد به محل کار بیایند و در غیر این صورت آنها را از محل کار بیرون کنند، قطعا با این مراکز برخورد می‌کنیم که نمونه بارز آن نمایشگاه غذا بود.

خودرو حریم خصوصی نیست

وی در خصوص عدم رعایت پوشش در داخل خودروها نیز اظهار کرد: داخل خودروها‏، حریم خصوصی محسوب نمی‌شود؛ زیرا خودرو وسیله‌ای است که در انظار عمومی حرکت می‌کند و داخل آن را همه می‌بینند، بنابراین افراد در داخل خودرو نیز باید رعایت اخلاقیات را بکنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه، هم اکنون ۷۰ شبکه تلویزیون فارسی زبان، تاسیس و میلیون‌ها دلار صرف شده است، تصریح کرد: آنان که دلسوز مردم ایران نیستند، بلکه با راه‌اندازی این شبکه‌ها، بنیان خانواده را نشانه گرفته‌اند. وی افزود: ورود ماهواره به هر خانه‌ای به سست شدن بنیان خانواده می‌انجامد؛ بنابراین یکی از وظایف نیروی انتظامی مقابله با این جنگ نرم است که البته برخورد با جنگ نرم نیازمند قدرت نرم است.