رضا کیانیان، بازیگر تئاتر و تلویزیون نمایشگاه کتاب را اتفاق فرخنده‏ای دانست که زمینه ساز گرایش مردم به مطالعه و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

کیانیان در گفت و گو با ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: آمدن به نمایشگاه کتاب جزو وظایف شرعی‏ام شده است و هر سال از نمایشگاه، خصوصا بخش ناشران خارجی دیدن می‏کنم.
وی افزود: نمایشگاه فرصتی است که با آثار و استعدادهای جدید در زمینه ادبیات آشنا شویم و میان جمعیت عظیمی که همه علاقه و دغدغه مشترک دارند، حاضر باشیم.

محمدجواد محبت شاعر معتقد است معرفی کتاب و آموزش فرهنگ کتابخوانی باید از دوره ابتدایی شروع شود. به گزارش ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محبت افزود: در کلاس‌های مقطع ابتدایی باید کتابخانه وجود داشته باشد و در زمینه کمک درسی و آگاهی اجتماعی مانند کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان قابلیت عرضه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در کتابخانه کلاسی باید به پایه تحصیلی و میزان سن دانش آموزان توجه شود، گفت: در طول سال هر محصلی می‌تواند بین 30 تا 40 کتاب به غیر از کتاب‏های درسی اش مطالعه کند و با کتاب دوست شود. همچنین او می‌تواند برای خود کتابخانه شخصی دایر کند، در نتیجه شمارگان کتاب‌هایی که بعدا منتشر می‌شود، بالا خواهد رفت.

ایرج صف‌شکن مشکلات صنعت نشر کشور را در رونق یا رونق نداشتن نمایشگاه کتاب تاثیرگذار دانست. این شاعر در ارزیابی خود از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مکان کنونی برگزاری نمایشگاه کتاب یعنی مصلا نسبت به مکان قبلی مناسبت نیست. در محل قبلی، امکان مانور مراجعه‌کنندگان به دلیل گستردگی فضا زیاد بود و غرفه‌ها نیز وسعت بیشتری داشتند.

حسن فراز‌مند گفت: ترتیب غرفه‌بندی نمایشگاه کتاب بر اساس حروف الفبا منطقی نیست. این شاعر با بیان این مطلب عنوان کرد: اصلا منطقی نیست که غرفه انتشاراتی در حوزه ادب و فرهنگ در کنار غرفه انتشاراتی در حوزه پزشکی یا مثلا دامپروری قرار گیرد، تنها بر این اساس که از نظر الفبایی پشت سر هم هستند یا اینکه گاهی بر این اساس، غرفه یکی از انتشارات برجسته و پرکار و پرآوازه در کنار یک انتشارات گمنام و کم‌کار قرار گیرد.