انتقاد حسینیان از جریان اصلاح طلب

حسینیان: ریشه فتنه باید خشکانده شود

بروجردی: افرادی که با آگاهی به نظام آسیب می‌زنند، باید بروند روح‌الله حسینیان نماینده تهران در مجلس که از مواضع دولت حمایت می‌کند‌، در برنامه پنج‌شنبه شب رو به فردا شبکه سوم سیما خواستار شناسایی و خشکانده شدن ریشه‌های حوادث پس از انتخابات شد.

به گزارش ایرنا خبرگزاری رسمی‌‌ دولت، حسینیان در‌این برنامه که پنج‌شنبه شب با حضور علاء‌الدین بروجردی رییس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ‌به طور زنده اجرا شد، اظهار داشت: شعارهای الله اکبر بر پشت بام‌ها بعد از انتخابات سر داده شد، در حالی که حدود یک سال قبل، داریوش همایون همین پیشنهاد را ارائه‌ داد.

وی افزود: کسی مانند جین شارپ و داریوش همایون وزیر سابق اطلاعات و عناصر داخلی همه هماهنگ با هم یک حرف را تکرار می‌کنند. من نمی‌خواهم کسی را متهم کنم اما ما نباید شک کنیم وقتی که سردبیر روزنامه‌ای که از معترضین است به اصطلاح از جناح اصلاح‌طلبی است و فعلا با جمهوری اسلامی ‌معارض شده در لندن نشسته و مقالات و سر مقالات خود را می‌نویسد و در‌ایران چاپ می‌شود و بعضی از آقازاده‌ها وقتی فرار می‌کنند نیز به لندن پناه می‌آورند.

این نماینده مجلس ادامه داد: آنها می‌توانستند به فرانسه یا به کشور دیگری بروند.‌این‌ها به هر حال مجموعه داده‌هایی است که یک تحلیل‌گر واقع نگر را لااقل به‌این شک می‌اندازد که موضوع اهمیت دارد و به طور جدی باید مورد تحقیق و کنکاش قرار گیرد. بروجردی هم درباره اقدامات خود در مجلس در مواجهه با مسائل پس از انتخابات گفت: ما از هفته اول حوادث به عنوان کمیسیون تخصصی مجلس وارد گود شدیم و رفتیم پیش همین افراد، با تک تک نامزدها درباره آنچه که در حال اتفاق بود، صحبت کردیم. چون اول علائم، علائم خوبی نبود. ‌اینکه بیگانه‌ها دخالت می‌کنند؛ ‌اینکه به یک کشور آرام با سابقه ۳۰ ساله دیگر نونهال نیست؛ امروز جمهوری اسلامی‌یک درخت تنومند است به همین دلیل با ‌این بادها نمی‌لرزد.

خون پاک صدها هزار شهید سرمایه‌گذاری ملت ما است؛‌این نظام عظیم جمهوری اسلامی‌ایران در دنیا به وجود آمده و امام بنیان‌گذار آن بودند؛ امروز مقام معظم رهبری هدایت‌گر ‌این کاروان هستند.

بالاخره هر انتخاباتی یک برنده دارد یک بازنده؛ غیر از‌این نمی‌تواند باشد. در هر انتخاباتی اگر بازنده اعلام بکند که تقلب شده است، به طرفداران خود اعلام کند که برای گرفتن حق توی خیابان بریزند؛ اصلا‌این انتخابات را بگذاریم کنار؛ به انتخابات قبل برگردیم. در دوره اول انتخابات آقای ‌هاشمی‌هم ده میلیون رای داشتند اگر‌این ادبیات را استفاده می‌کردند چه اتفاقی می‌افتاد، یعنی دعوت می‌کرد از کسانی که به او رای دادند، بیایند در خیابان؛ طبیعی است که دچار مشکل و آشوب و تنش می‌شدیم. ‌اینها نکات مهمی‌است. ‌این تذکرها به شخص آقای موسوی داده شد. بروجردی افزود: جناب آقای ناطق نوری که صحبت کردیم، ‌ایشان گفتند که من شنبه بعد از جمعه انتخابات به‌ایشان زنگ زدم و گفتم بنده به عنوان وزیر کشور و کسی که جنس مسائل امنیتی را می‌شناسم‌این تذکر را می‌دهم، ‌این دعوت شما، تردید نکنید جامعه را دچار تنش می‌کند، دچار درگیری و آشوب می‌کند، ممکن است افرادی کشته شوند.

به هر صورت آنچه اتفاق افتاد، بدون تردید حوادث ناگواری بود که به راحتی می‌توانست اتفاق نیفتد. چون ما قبل از‌این انتخابات

۹ انتخابات دیگر داشتیم‌. در همه انتخابات رقبا حضور داشتند. بالاخره در دورانی هم که اصلاحات پیروز شد جناب آقای خاتمی ‌رییس جمهور شدند. قبل از تمام شدن کار جناب آقای ناطق نوری تبریک گفتند و مساله در یک بلوغ سیاسی مبتنی بر شئونات ملی به پایان رسید و مشکل حل شد. بروجردی گفت: من معتقدم که مجموعه فضا سازی بیگانگان، مجموعه افرادی که در داخل کشور ما مرتبط با‌این جریان‌ها بودند، قطعا در‌این جریانات تاثیر گذار بودند وگرنه در یک روند عادی برای یک شخصیت ملی چنین حوادثی غیرقابل قبول است. حسینیان در ادامه‌این برنامه گفت: نباید در مسائل سیاسی و اجتماعی با محافظه‌کاری و اقدام‌های مصلحت‌جویانه، کارها و بحران‌ها را مانند آتش زیر خاکستر نگه داریم. حسینیان افزود: ما در ۳۰ ساله انقلاب تجربیات فراوانی داریم که باید‌این تجربیات را برای خودمان یک عبرت پند آموز و یک الگو و درس قرار دهیم. ما در بسیاری از مسائل لاپوشانی کردیم، نرفتیم ریشه‌یابی کنیم. متاسفانه روحیه مصلحت جویانه بعضی مسوولان را ریشه یابی نکردیم و با ریشه برخورد نکردیم‌، لااقل نمونه بارز آن جریان ۱۸ تیر پیش آمد؛ ریشه‌یابی نشد. معاونان وزارت کشور که‌این جریان آشوب گرانه را هدایت می‌کردند و واقعا چند روز برای جمهوری اسلامی‌یک بحران را ‌ایجاد کرد، ریشه یابی نشد. افراد اصلی و سران‌این فتنه شناسایی شدند اما دستگیر نشدند؛ با آنها برخورد نشد و البته عده‌ای هم اصولا مسوولیت اطلاعاتی داشتند، خواهان پیگیری و شناسایی هم نبودند. ولی به هر حال پیگیری نشد و ‌این مساله از ریشه خشک نشد. آتش زیر خاکستر نگهداری شد. ‌این مار زخمی‌هر چند وقت یک‌بار سر برآورد بعدش چه اتفاقی افتاد؟ همان جریان خروج از نظام را مطرح کرد که تعداد بسیاری از مسوولان آن زمان دولت استعفا دادند، مساله تحصن در مجلس پیش آمد که همان‌ها هدایت کردند. اطلاعات دستگیری‌ها را نگاه کنید، همان‌هایی که جریان ۱۸ تیر را راه‌اندازی کردند دستشان البته در ‌این فتنه اخیر مقداری رو شده، عده‌ای از آنها دستگیر شدند، عده‌ای از آنها در تعقیب هستند. عده‌ای از آنها فرار کرده‌اند و به لندن رفتند دارند زندگی می‌کنند و مسائل را از آنجا هدایت می‌کنند.

مردم هم باید بخواهند‌این مساله را که‌این قضیه فتنه اخیر ریشه‌یابی شود. خدا می‌داند آرزوی ما ‌این است که همه زیر پرچم جمهوری اسلامی ‌باشند، همه تابع جمهوری اسلامی ‌باشند، همه به‌این مردم خدمت کنند. به جای ‌اینکه ما به‌ این بحث‌ها و مجادلات پرضرر بپردازیم، همه تلاش کنیم راه‌گشای راه مردم باشیم و مشکلات مردم را حل کنیم. ولی نمی‌توانیم چشم خود را نیز روی هم بگذاریم و بگوییم که حالا یک اتفاقی افتاد صلوات بر گذشته هر کسی بیاید دو باره از اول؛ شما قطعا بدانید که اگر‌ این مساله فتنه ریشه‌یابی نشود و سران فتنه و زنجیره‌های نزدیک به سران فتنه زنجیر‌هایی که متصل هستند. لااقل من نمی‌گویم که جاسوس هستند، با رادیو‌های بیگانه دارند خودشان را هماهنگ می‌کنند. اجازه دهید که مساله فتنه ریشه یابی شود و ریشه‌ها خشکیده شود و اگر خشکیده نشود، شما مطمئن باشید در زمانی نه چندان دور دوباره‌این مار هفت سر سر بر می‌آورد، شروع می‌کند به نیش زدن و زهر خودش را به جامعه پراکنده می‌کند.

حسینیان در ادامه ‌این گفته مجری برنامه مبنی بر‌اینکه شما تکلیف خودتان را با‌ این جریان روشن کردید، معتقد هستید محکم و بدون تردید؛‌ اینها قرار نیست توبه‌ای کنند قرار نیست بازگشتی کنند؛ گفت: توبه مربوط است به خدای خودشان. امام فرمود اگر شاه توبه کند توبه او پذیرفته نیست. مانند توبه فرعون می‌ماند. مردم را و عده‌ای را بالاخره به کشتن داده‌اند. بهترین عزیزان ما بچه‌های بسیج هستند. در ‌این جریان حدود ده نفر بچه‌های بسیج به شهادت رسیدند؛ عده‌ای هم محافظه‌کاری کردند یک جلسه ختمی‌هم برای‌این‌ها گرفته نشد. آن وقت چطور می‌خواهید شما از ‌این‌ها بگذرید.‌ این همه خسارتی که وارد شد، نزدیک به یک ماه مردمی ‌که باید کاسبی می‌کردند هر روز یک بساطی را پهن کرده بودند و‌اینها فرماندهی و مدیریت می‌کردند. آبروی نظام جمهوری اسلامی‌ رفت.