عصر ۲۶ بهمن ۸۶، برای دومین سال پیاپی، گروه هنری «هفت نگاه» نمایشگاه بزرگ سال را با محوریت فروش آثار هنرهای تجسمی در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا می‌کند. مدیران هفت نگارخانه آرا، الهه، دی، گلستان، وال، هفت ثمر و ماه مهر در این نمایشگاه از ۱۷۰ هنرمند ۱۷۰نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و خط نقاشی روی دیوار می‌فرستند که در میان آنها نام‌های شاخص و برجسته‌ای نظیر سیدمحمد احصایی، علی‌اکبر صادقی، یدا... کابلی، نصر‌ا... افجه‌ای، گیزلا وارگاسینایی، فرشید مثقالی، صادق تبریزی، جلال شباهنگی، بهروز دارش، پرویز کلانتری، شیشه گران، سیدجلال‌الدین خرمی‌نژاد و ... دیده می‌شود. از هر یک از هنرمندان امکان فروش سه اثر فراهم شده است که پس از فروش اثر عرضه‌شده، اثر بعدی جایگزین می‌شود.

دومین نمایشگاه بزرگ سال «هفت نگاه»، حائز دو شاخصه بسیار مهم تلاش برای ساماندهی قیمت آثار تجسمی و ارائه یک نمایشگاه هنری با کیفیت قابل‌ملاحظه‌ای است.

«لیلی گلستان»، سخنگوی «هفت نگاه»، درباره این دو ویژگی گفته است: «تلاش هفت نگاه در دومین نمایشگاه بزرگ سال بر این است که قدمی در راه تعیین معیار برای قیمت آثار هنرهای تجسمی بردارد و به سهم خود تلاش کند این آشفتگی حاکم بر اقتصاد هنرهای تجسمی که یک تهدید جدی برای آینده آن به شمار می‌رود را سامان بخشد.»

«گلستان» تاکید کرد: «در این راه با احترام به اساتید به‌نام و صاحب‌سبک از همه هنرمندان خواستیم ما را یاری کنند که خوشبختانه بسیاری برای روشن ماندن افق فردا، همراهمان شدند.»

وی درباره کیفیت دومین نمایشگاه بزرگ سال «هفت نگاه» گفت: «برخلاف سال گذشته در انتخاب آثار سختگیری و دقت بسیار کردیم و سعی نمودیم تنها آثاری روی دیوار بروند که از کیفیت قابل‌دفاعی برخوردار باشند. به همین جهت همه بازدیدکنندگان در کنار بهره‌مندی از امکان خرید آثار تجسمی، یک نمایشگاه قابل‌ملاحظه باکیفیت خوب از ۱۷۰هنرمند شاخص خواهند دید.»

شایان ذکر است نخستین نمایشگاه «هفت نگاه» اسفند سال گذشته در فرهنگسرای نیاوران با اقبال بسیار چشمگیری از سوی خریداران آثار هنری، مردم و رسانه‌ها برگزار شد که با قیمت‌های رایج آن روزها، فروش قابل‌ملاحظه‌ای نیز با خود همراه داشت. هفت نگاهی‌ها اواخر پاییزی که گذشت برای نخستین بار به اصفهان نیز رفته بودند.