محمدرضا لطفی
آرزو دارم گروه «شیدا» دور هم جمع شوند
محمدرضا لطفی معتقد است: اهالی موسیقی باید با حضور در جشنواره موسیقی فجر، آن را به مرز حرفه‌ای شدن نزدیک کنند و همپای جشنواره‌های سینما و تئاتر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی قدم بردارند.

به گزارش ایسنا، در نشست خبری که صبح روز پنج‌شنبه (هفتم آذرماه) در موسسه «آوای شیدا» برگزار شده بود، محمدرضا لطفی با اشاره به حضور خود در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، در جمع خبرنگاران گفت: وقتی جریان جشنواره موسیقی را طی این سال‌ها بررسی کردم متوجه شدم که این جشنواره در قیاس با جشنواره‌های تئاتر و سینما ضعیف‌تر عمل کرده است. این آهنگساز تصریح کرد: من همچنان آرزو دارم تا دوباره گروه شیدای آن سال‌ها دور هم جمع شوند و با همراهی افراد جوان‌تر بتوانیم ترکیبی از چند نسل باتجربه را در کنار خود داشته باشیم و گلستان زیبایی را به مردم نشان دهیم، ولی در شرایط فعلی تحقق این آرزو امکان ندارد. لطفی تصریح کرد: 43 سال است که در عرصه موسیقی فعالیت دارم و هنر تک‌نوازی از عمده کارهایم بوده ولی همواره عقیده دارم که یک موسیقیدان باید در کنار تک‌نوازی از حضور گروه نیز بهره ببرد و از امکان، شهرت و علاقه‌مندی مردمش به خود برای معرفی جوان‌ترها استفاده کند. لطفی در پایان این نشست گفت: گروه «آوای شیدا» با تمام استانداردهای کیفی خود این کنسرت دو روزه را برپا می‌کند و بلیت‌های آن در سایت‌های اینترنتی که اعلام شده به فروش می‌رسد. از همین جا هم باید اعلام کنم که ما تنها از امکانات جشنواره استفاده کرده‌ایم و برای سایر هزینه‌های گروه باید از فروش این بلیت‌ها درآمدزایی کنیم، پس قیمت بلیت‌های این اجرا رقم بالایی محسوب نمی‌شود.
اصغر فرهادی
این روزها سینما به فوتبال شبیه شده است


اصغر فرهادی در نشست بررسی سینمای دهه‌ 80 در دانشگاه صنعتی شریف حاضر شد و با دانشجویان درباره‌ سینمای ایران سخن گفت.
به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی نویسنده و کارگردان در ابتدای این نشست گفت: چرا در بعضی از کشورها جریان سینما اینقدر پویا و زنده است؟! چون شرایط اجتماعی و محیطی، بستری را برای رشد سلیقه‌ بصری و شنیداری مردم که خالقین آثار هنری هم در میان‌شان هستند، فراهم می‌کنند. کارگردان «شهر زیبا» در پاسخ به سوالی درباره‌ ممیزی سینما گفت: آنقدر همه‌جا درباره‌ این مساله صحبت شده که دیگر ارزش حرف‌ها از دست رفته است، ممیزی حاصل از بدگمانی و سوءظن علاوه بر همه‌ تبعات منفی که بر جا می‌گذارد، یک تاثیر بزرگ دیگر را هم موجب می‌شود، مخدوش شدن مرز توانمندی‌ها و ناتوانی‌ها است. کم نیستند ناتوانانی که پشت‌پرده ممیزی پنهان شده‌اند و ناتوانی خود در ساخت یک اثر معقول را به گردن سانسور می‌اندازند. آفت سینمای امروز انداختن آتش رقابت به جان خالقان آثار است، شان سینما به فوتبال شبیه شده است، فیلم‌ها ساخته می‌شوند برای رقابت، بردن. در فوتبال ذاتا اساسا بر رقابت و برد و باخت است همه بازی می‌کنند تا به لیگ برتر بروند، در سینما لیگ برتری نیست، اگر همه‌ فیلم‌های امروز دنیا هم شاهکار از آب در بیایند در لیگ برتر جا دارند، فیلمی مجبور به عقب‌نشینی و باختن نیست.
راجر مور
دنیل کریگ در نقش جیمزباند فوق‌العاده بود


«راجر مور»، بازیگر سابق نقش جیمزباند،‌ در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود در جمع خبرنگاران گفت: «دنیل کریگ» در نقش جیمزباند فوق‌العاده بوده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، «راجر مور» روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «دنیل کریگ» به شخصیت جیمزباند یک طراوت و تازگی بخشیده است، او در این نقش فوق‌العاده بوده است. بنا بر این گزارش، او در تحلیل خود از بازی «کریگ» در فیلم «کازینو رویال» افزود: همه قسمت‌های این فیلم با یکدیگر بسیار متفاوت بودند، ولی او در همه این قسمت‌ها به خوبی توانست ذهنیت باند را به مخاطب القا کند، او حقیقتا خارق‌العاده بود. «مور» که روز گذشته به منظور تبلیغ آخرین کتاب خود با نام «کلام من باند من است» در کنفرانسی مطبوعاتی در هنگ‌کنگ‌ حضور یافته بود، در ادامه گفت: هنوز فرصت نکرده‌ام تا آخرین قسمت از فیلم جیمزباند با نام «کوآنتوم آرامش» را ببینم. وی افزود: من اخیرا برای اولین بار «کریگ» را در یک مراسم در لندن ملاقات کردم و به شخصیت جذابش علاقمند شدم. به گزارش آسوشیتدپرس، «راجر مور» ۸۱ ساله طی دهه ۷۰ و ۸۰ در هفت فیلم جیمزبازی ایفای نقش کرد.