عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت گفت: نباید برای پنهان کردن عیب‌‏های خود از ادبیات نامفهومی مانند «از اکثریت انداختن دولت» استفاده کرد. محسن صفایی‌‏فراهانی در گفت‌‏وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه کسانی خواستار از اکثریت انداختن دولت هستند، با بیان اینکه اینگونه مفاهیم در ادبیات سیاسی ایران معنایی ندارد، گفت: دولت‌‏هایی را می‌‏توان از اکثریت انداخت که دولت ائتلافی باشند و با محوریت احزاب شکل گرفته باشند و آن احزاب در جهت مخالفت با اهداف دولتی که در راس کار است، کناره‌‏گیری می‌‏کنند تا دولت از اکثریت بیفتد مانند اتفاقی که در لبنان افتاد و اعضای کابینه در هیات دولت حضور پیدا نکردند.

وی افزود: در کشور ما کابینه ائتلافی معنا ندارد چون دولت نهم، مجلس هشتم و کل حاکمیت یکدست هستند و با اقتدار کار خود را انجام می‌‏دهند.

معاون وزیر اقتصاد دولت اصلاحات در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌‏رسد مفاهیم سیاسی برای آقایان گم شده است و از عباراتی استفاده می کنند که نامفهوم است.

وی با بیان اینکه در قاموس سیاسی ایران اتفاقی به مانند از اکثریت انداختن دولت نمی‌‏تواند رخ دهد، اظهارکرد: از آنجا که اقلیت خارج از دولت و مجلس حضور دارند و اکثریت هم به مانند دولت با تمام اقتدار همه چیز را در قدرت خود گرفته است، این‌‏گونه سخنان برای مظلوم نمایی و فرار از پاسخگویی به افکار عمومی است، زیرا زمانی‌‏که بدون اصلاح بودجه از حساب ذخیره ارزی برداشت می‌‏کنند و بدون تصویب بودجه بنزین خریداری می‌‏کنند، نشان دهنده این است که دولت بدون نگرانی از اجرای قانون کارش را انجام می‌‏دهد.

صفایی فراهانی تاکید کرد: این‌‏گونه سخنان بیشتر برای گم کردن مسیر و پنهان کردن کم کاری‌‏های دولت است.

وی با بیان این‌‏که بهتر بود در کشور امکان جلوگیری از تخلفات دولت وجود داشت، گفت: این‌‏که رییس بازرسی کل کشور اعلام می‌‏کند «برداشت ۷۰‌میلیارد دلار از ذخیره ارزی توسط دولت نامشخص است»، نشان دهنده این است که هیچ دولتی به اندازه دولت نهم این چنین از قدرت ماورایی برخوردار نیست.