کارگردان سریال روز حسرت گفت: ساخت سریال‌های مناسبتی، ریاضت دلچسبی برای من محسوب می‌شود و من تلاش می‌کنم قصه کارم را با نظر تماشاگر و منتقد جلو ببرم.

سیروس مقدم افزود: سریال «روز حسرت»، یک موضوع ماورایی دارد که به طور مستقیم به بحث دنیای آخرت، دنیای بعد از مرگ، وادی برزخ و حد فاصل بین دنیای ذهن و روز معاد و قیامت می‌پردازد. قصه به حال و روز آدم‌هایی می‌پردازد که آنچنان درگیر روزمرگی، مشغله‌ها و مشکلات مادی زندگی شده‌اند که از دنیای آخرت و دنیای بعد از مرگ غافل‌اند.


به گفته مقدم این سریال به این غفلت می‌پردازد و اینکه بهشت، جهنم و برزخ آدم‌ها، در کنارشان و با انجام کارهای خوب و بدشان، در حال شکل گرفتن است و به همین خاطر زنده هستند. پس باید توقفی کرده تا آنها به تصحیح اعمال غلط و اشتباهات گذشته خود بپردازند و در حقیقت آخرتشان را تصحیح کنند.
وی افزود: تیم نویسندگان ما از کارشناسان مذهبی و مشاوران حوزه پژوهش‌های صدا و سیما در قم، حجت‌الاسلام گلی، علیرضا برازش و کسانی که در این زمینه کار و تحقیق کرده‌اند، بهره برده‌اند و مرجع مکتوبی مانند معادشناسی آیت‌ا... تهرانی و مآخذ دیگر نیز مورد استفاده ما قرار گرفته‌اند.
اگر تعلیق به مفهوم ایجاد جاذبه‌های داستانی برای جذب مخاطب (برای اینکه پیام اصلی قصه ما را ببینند و بشنوند) باشد، این قصه هم همان‌طور که در قسمت‌های اولیه دیدید، با یک تعلیق بسیار قوی و بزرگ شروع شده و ما این تعلیق را تا انتها با خود داریم.
پورسرخ: خاکستری خوب
پوریا پورسرخ بازیگر سریال نیز معتقد است کسانی که در سریال‌های مناسبتی کار می‌کنند برگزیده‌های بازیگری هستند و شبکه‌ها در این میان تلاش می‌کنند تا بهترین‌ها را در اختیار داشته باشند.
وی می گوید: نقش من در سریال نقش خاکستری خوبی است و دلیل انتخابش هم خیلی صادقانه، وجود خود آقای مقدم و گروه سازنده کار بود.
وی افزود: به دلیل این که سیروس مقدم از جمله کارگردان‌هایی است که حتی کار متوسط هم نداشته و همه کارهایش خیلی خوب بوده، من خوشحالم که در این کار با او همکاری می‌کنم.
وی ادامه داد: به نظر من سبک کار تاثیر بسیاری در موفقیت آن دارد، نه شاخصه‌ای مثل زمان پخش کار، چون به نظر من، آن زمانی که کار پخش می‌شود، مهم نیست، بلکه سطح‌ و موضوع کار مهم‌تر است.
شبکه‌ها در زمان ساخت سریال‌های مناسبتی تلاش می‌کنند بهترین‌ها را در اختیار داشته باشند و حتی از بازیگران سینما نیز کمک می‌گیرند. مانند همین سریال «روز حسرت» که بازیگرانی همچون «فرامز قریبیان» و «افسانه بایگان» در آن حضور دارند.


مهراوه شریفی‌نیا: جسور و تنها
بازیگر زمان حضور در سریال‌های مناسبتی زیر ذره‌بین مردم است و مجبور است هرچه در توان دارد، رو کند.
شریفی‌نیا افزود: کارگردان خوب، نقش خوب و عوامل خوب باعث شده تا حضور در کار آقای مقدم را بپذیرم، کما اینکه قبل از شروع این پروژه هم علاقه داشتم که با ایشان کار کنم.
وی افزود: خدا را شکر آنقدر انرژی دارم که از پس کارهای سخت بر بیایم. من پیش از این در یک تله‌فیلم تجربه کار با آقای مقدم را داشتم و فشار کار در گروه ایشان را تجربه کرده بودم و به نظرم هیچ فشار و سختی کاری نیست که انسان نتواند آن را تحمل کند. جو آنقدر در کارهای مقدم خوب است که شما متوجه فشار کار نمی‌شوید و ایشان آنقدر به کار آرامش تزریق می‌کند که خستگی عوامل ناخودآگاه در می‌رود، ضمن اینکه وقتی نقش، کارگردان و سایر بازیگران خوب باشند، فشار قابل تحمل می‌شود.


در سریال روز حسرت نقش دختری را دارم که خیلی عاشق، جسور و تنها است و دلش می‌خواهد یک زندگی خوب داشته باشد ولی هیچوقت موقعیت‌اش را نداشته است.
شریفی‌نیا گفت: این نقش برای من نقش خاصی است که باور کردنش از همان اول کار هم برای خود من خیلی سخت بود و دچار تضاد زیادی بودم تا بتوانم فریده را باور کرده و بپذیرم. او دختر خاصی است و شرایط خاصی در زندگی دارد. در مقطعی از زندگی خود نیز عشق و شیدایی کورکورانه‌ای را طی می‌کند و این عشق مسیری را طی می‌کند که منجر به هزار اتفاق در زندگی‌اش می‌شود.