«علیرضا شجاع‌نوری» پس از بازگشت از جشنواره کن گفت:فرقی که جشنواره کن امسال با دوره‌های گذشته این جشنواره داشت، این بود که اکثر فیلم‌های کن امسال فرم‌تلویزیونی داشتند و به طور تمام و کمال از امکانات و عظمت پرده سینما استفاده نکرده بودند. «علیرضا شجاع‌نوری» در گفت‌وگو با فارس درباره کیفیت جشنواره کن امسال گفت: بازار فیلم کن حکایت از تغییر کلی در شکل سینما داشت و کاملا به نظر می‌آمد که در طبیعت سینما تغییراتی به وجود آمده است.

وی افزود: سینمای روز دنیا دستخوش تحول شده و این تغییرات محتوا، نحوه ساخت و نحوه عرضه فیلم ها را هم شامل می‌شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به محتوای فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره شصت‌ویکم فیلم کن گفت: با توجه به گسترش روزافزون اطلاعات و اخبار، سوژه فیلم‌ها شکل دیگری به خود گرفته بود که کاملا با سایر تغییرات فرهنگی که در زمینه‌های دیگر رخ می‌دهد، هماهنگ بود.

وی با بیان این نکته که فیلم‌های شرکت کننده در کن با ساختار تلویزیونی عجین بوده‌اند، گفت: فرقی که جشنواره کن امسال با دوره‌های گذشته این جشنواره داشت، این بود که اکثر فیلم‌های کن امسال فرم‌تلویزیونی داشتند و به طور تمام و کمال از امکانات و عظمت پرده سینما استفاده نکرده بودند.

شجاع‌نوری اضافه کرد:‌ فیلم‌های کن امسال، بیشتر شبیه برنامه‌های تلویزیونی بودند. فیلم‌هایی دارای داستان‌های کوتاه، دیالوگ‌محور و عاری از هر اتفاق عظیمی که لازمه‌اش حضور پرده بزرگ سینما باشد.

وی اظهار داشت: شاید باید بگویم تنها فیلمی که توانست از این ظرفیت‌ها استفاده کند، فیلم «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه کریستالی» ساخته استیون اسپیلبرگ بود که البته آن هم به لحاظ محتوایی قصه پویایی نداشت.

این تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب که بازار کن امسال از رونق اندکی برخوردار بوده است، گفت: حضور اینترنت و فکر عرضه فیلم از طریق اینترنت و نمایش و ایجاد بازار، چیزی بود که امسال بیش از سال‌های گذشته خودش را نشان می‌داد.

وی افزود: شاید دست‌اندرکاران سینما در این فکر بودند که راه‌های جدیدی برای عرضه فیلم پیدا کنند که این قضیه روی بازار فیلم کن سایه انداخته بود.

به‌‌رغم آن چیزی که منتشر شده، رونق بازار کن امسال بسیار کم بود و فیلم‌ها نیز به لحاظ کیفی میانگین عمومی کمی داشتند و فیلم‌های پدیده و خوبی را شاهد نبودیم.