ارتباطی با مشایی نداریم، اما از دولت حمایت می‌کنیم

عکس: خبرگزاری فارس

دنیای اقتصاد- جبهه پایداری که به اعتقاد برخی اصولگرایان سنتی از ابتدای شکل‌گیری‌اش خود را دست بالا گرفته بود، این روزها -آن گونه که روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت نوشت- تصمیم به عقب‌نشینی از مواضع سابق خود گرفته است. گویا قرار است در آینده‌ای نزدیک این جبهه به گروه ۸+۷ اصولگرایان ملحق شود. از سوی دیگر یکی از شائبه‌هایی که همواره در خصوص جبهه پایداری از ناحیه اصولگرایان وجود داشته، ارتباط آنها با گروهی است که «جریان انحرافی» نامیده می‌شود.

به طوری که پیش‌تر سیدرضا تقوی، عضو ارشد کمیته هفت نفره اصولگرایان گفته بود: «جبهه پایداری از پول جریان انحرافی استفاده می‌کند و حتی در برخی استان‌ها کاندیداهای جریان انحرافی با جبهه پایداری یکسان است.» با وجود این سخنان، اعضای جبهه پایداری تمام این شائبه‌ها را رد می‌کنند و مدعی هستند که هیچ‌گونه ارتباطی با رحیم‌مشایی ندارند و تنها، حامی دولت محمود احمدی‌نژاد هستند چرا که این دولت را احیاکننده گفتمان امام و انقلاب می‌دانند. این در حالی است که حبیب‌الله عسگراولادی، دیگر عضو ارشد کمیته هفت نفره اصولگرایان در دیدار با آیت‌الله مصباح‌یزدی احمدی‌نژاد را به مصدق تشبیه می‌کند.

با وجود انتقادات فراوانی که از سوی اصولگرایان سنتی درباره عملکرد دولت مطرح است، جبهه پایداری حمایت خود از دولت دهم را اعلام کرده و تنها ارتباط با مشایی را نفی می‌کند. آنان به گفته خودشان ولی تنها بر این عقیده هستند که انحرافاتی در گفتمان دولت وجود دارد و دلیل علاقه‌مندی احمدی‌نژاد به رحیم مشایی را خدمتی می‌دانند که رییس دفتر رییس جمهور در طول شبانه‌روز به احمدی‌نژاد و دولتش می‌کند.

تازه‌ترین مواضع جبهه پایداری را سران آن روز پنج‌شنبه اعلام کردند؛ در همایش استانی جبهه پایداری در پایتخت که با حضور حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

برخی از گفتارهای مشایی را نمی‌پسندیم

در این همایش انتخاباتی علی‌اصغر زارعی عضو موسس جبهه پایداری گفت: ارتباطی با رحیم مشایی نداریم و برخی از گفتارهای ایشان را خلاف خط و مشی کلی انقلاب و تدابیر رهبری دانسته و همین را یکی از آسیب‌های اصلی دولت می‌دانیم، دولتی که در تاریخ کشور ما ارزش‌هایی را مطرح کرد و خدمات بی‌سابقه دارد.

به گزارش فارس و ایسنا، زارعی در جواب سوالی مبنی بر رابطه جبهه‌ پایداری با مشایی گفت: حواشی، مشکلاتی را برای دولت پیش آورد و برخی افراد، عمده‌ اتفاقاتی را که در حواشی دولت پیش آمد، ناشی از آقای مشایی می‌دانند. این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه «جبهه پایداری ارتباطی با مشایی ندارد»، گفت: ما دولت را در خدمت‌رسانی و انجام فعالیت‌ها و خدماتی که متعهد به انجام آنها است باید حمایت کنیم، ولی مرزهایی که به ولایت و تبعیت از ولایت برمی‌گردد مرز جدایی ما است.

تاثیر حملات در معرفی جبهه‌پایداری

روح‌الله حسینیان از دیگر اعضای شاخص این جبهه نیز در همایش روز پنج‌شنبه گفت: پیش‌بینی نمی‌کردیم که در این مدت کوتاه، مورد استقبال مردم قرار بگیریم. باید از دوستانی که در این مدت حملاتی علیه جبهه آغاز کرده‌اند تشکر و قدردانی کنیم، زیرا این اتهامات تاثیرات مثبتی در معرفی جبهه پایداری داشته است. روح‌الله حسینیان گفت: شاید این مساله پاسخی است به این سوال که آیا جبهه پایداری، سازش‌ناپذیر است؟ یا جبهه‌ای‌ است که شمشیر به دست گرفته و قادر به نفی دیگران است؟وی افزود: در وقت لازم درباره مبانی اصول جبهه پایداری صحبت خواهم کرد، ما در مورد مسوولان نظام باید حساسیت مضاعف داشته باشیم زیرا مسوولین نظام، رهبری و مدیریت جامعه را بر عهده دارند و رفتار آنها می‌تواند بسیاری از مردم را جذب یا دفع کند.

انحراف در گفتمان دولت

غلامحسین الهام هم در پاسخ به این سوال که با وجود اخباری که از موضع‌گیری دولت در مقابل رهبری وجود دارد، باز هم این دولت را خدمتگزار می‌دانید؟ گفت: دولت برآمده از سوم تیر احیاکننده گفتمان امام و انقلاب بود، این دولت نقطه امیدی بود که رهبری از گفتمان آن حمایت و تایید قاطع کردند. الهام گفت: نگرانی اگر هست، نسبت به برخی مسائل انحرافی است که از حیث گفتمانی دولت را از فضای مثبت خدمتگزاری دور کرده است، که الحمدالله امروز شاهد هستیم دولت همتش را در خدمتگزاری به مردم دوباره با سرعت و شتاب از سر گرفته است و این نگرانی‌ها که در رابطه با دولت مطرح می‌کنیم جای بحث تفصیلی دارد و انتقاداتی را که بر دولت وارد می‌کنیم بر مبنای گفتمان خود دولت است،گفتمان دولت از اصل خود زاویه گرفته بود.

به دنبال روش‌های جدید برای وحدت

صادق محصولی نیز در این همایش در پاسخ به سوالی در مورد وحدت جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان (۸+۷) اظهار کرد: موضوع وحدت برای جبهه پایداری از اهمیت زیادی برخوردار است، استراتژی جبهه پایداری از اولین همایش وحدت با تمام جوانب آن بود و اینکه چه وحدتی ما را به حداکثر سود و حداقل ضرر می‌رساند. وی با تاکید بر اینکه یک مدل از وحدت این است که در۸+۷ شرکت کنیم، تصریح کرد: اما چند روش دیگر به ذهن می‌رسد که در تعامل و وحدت با سایر اصولگرایان می‌توان از آنها استفاده کرد.

دلیل علاقه‌مندی احمدی‌نژاد به مشایی

اما مهدی کوچک‌زاده در نشست پرسش و پاسخ همایش جبهه پایداری در تهران، در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل حمایت احمدی‌نژاد از مشایی گفت: بهترین دلیل علاقه احمدی‌نژاد به مشایی خدمتی است که وی در طول شبانه‌روز به احمدی‌نژاد می‌کند.وی با اشاره به اینکه با گوش خود شنیدم که احمدی‌نژاد می‌گفت مشایی از صبح تا نیمه ‌شب کار می‌کند و در ساعت پایانی کار قبل از رفتن هم می‌پرسد کار دیگری نداری؟ خاطر نشان کرد: این بهترین دلیل برای علاقه‌مند بودن احمدی‌نژاد به مشایی است تا حدی که حق دارد انتقاد نسبت به وی را نپذیرد. کوچک‌زاده در خصوص علاقه احمدی‌نژاد به مشایی با تاکید بر اینکه من دانسته خودم را در این باره بیان کردم و در معرض قضاوت از منظر احمدی‌نژاد نیستم، گفت: این مساله همچون مساله مادری است که پسرش دلداده دختری شده و دختر هیچ سنخیتی با آنها ندارد و مادر می‌گوید نمی‌دانم این دختر چه جادو و جنبلی کرده است که پسر ما از او دست بردار نیست. در حالی که جادویی در کار نیست بلکه شما در خانه به او ناسزا می‌گویید در حالی که دختر به او محبت می‌کند.

دفاعیه عسگراولادی در دیدار با مصباح یزدی

در همین حال آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری بر این موضوع که لیدری جبهه پایداری را بر عهده ندارد، تاکید و تصریح کرد: بنای انشقاق و جدا شدن نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حزب موتلفه، حبیب‌الله عسگراولادی در دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی با رد سخنان یکی از اعضای جبهه پایداری که ادعا کرده بود از آنها برای حضور در جبهه متحد اصولگرایان دعوت نشده است به جلسه چهار نفر از اعضای جبهه پایداری با هیات داوری اصولگرایان اشاره کرده و گفت: قطعا دعوت شده بود و حتی به‌جای دو نفر چهار نفر از این جمع به جلسه آمدند. عسگراولادی در توضیح آنچه در آن جلسه در پاسخ به این مسائل بیان داشته و مورد نقد حسینیان در سخنرانی اخیرش قرار گرفته، گفت: بنده به این موضوع پرداختم که ۹ دی به شما مربوط نیست. ۹ دی فقط تصویر امام و مقام معظم رهبری در دست مردم بود و اصلاً تصویری از آقای احمدی‌نژاد نبود.

وی اضافه کرد: گفتم کار آقای احمدی‌نژاد به‌ خصوص در ۱۱ روز غیبتش نشان داد که از سراسر کشور کسی سراغ ایشان را نگرفت؛ در مورد دکتر مصدق هم همین‌جور شد. کودتای ۲۸ مرداد در سال ۱۳۳۲ است. یک سال و یک ماه از ۳۰ تیر فاصله پیدا کرد، اما هیچ‌کس در حمایت از دکتر مصدق حرکت نکرد، مگر سرهنگ ممتاز.