گروه تاریخ اقتصاد - فروغ‌الدوله، دختر ناصرالدین‌شاه قاجار و خازن‌الدوله - از جمله چهره‌های تاثیر‌گذار در دوران مشروطه است.
او همسر ظهیرالدوله بود. ظهیرالدوله در دوره مظفرالدین شاه و محمد علی شاه به تناوب حاکم کرمانشاه، گیلان، مازندران و تهران بود. فروغ‌الدوله، زن او نیز طرفدار مشروطیت بود و در حمایت از مشروطه خواهان با برادرش مظفرالدین شاه و برادرزاده‌اش محمدعلی شاه به صورت علنی مخالفت می‌کرد، به طوری که محمد علی شاه در جریان به توپ بسته شدن مجلس، دستور تخریب و غارت خانه او را نیز صادر کرد. نامه‌های فروغ‌الدوله به حاجی خان، پیشکار ظهیرالدوله از نظر تاریخی واجد اهمیت است و گوشه‌هایی از شیوه زندگی اقتصادی در آن دوره را نشان می‌دهد. در اینجا یکی از نامه‌های او به حاجی خان را می‌خوانید:
کاغذ شما را خواندم. به هر جهت باید پول این زمین‌ها را به هیچ مصرفی نرسانید. هر جا هم که کاه‌گل لازم دارد استاد علی‌اصغر چشمش کور بشود، حالا کاه‌گل کند تا بعد پولش را بگیرد. باید این پول‌ها را جمع کنید به محمد امین خان هم نمی‌دهید. به هر کس باید داد بدهید. باید پول ملک داده بشود. اگر به کار دیگر دست زدید از شما مواخده می‌کنم. شما هم پنج شب بیشتر ورامین نمانید. بعد از پنج شب باید بیایید و این عمل را تمام کنید. تعزیه هم باید بخوانیم. کار داریم. زود بیایید.