سال ۱۳۰۵- قانون مجازات عمومی، مصوبه کمیسیون پارلمانی عدلیه به اجرا گذاشته شد. سال ۱۳۰۹- برقراری مالیات بر وسایط نقلیه در ایران به اقتباس از آمریکا و اروپا که ۱۲ فروردین به تصویب رسیده بود ۲۵ فروردین جهت اجرا به ادارات مربوط ابلاغ شد. طبق این ضوابط، مالیات سالانه یک اتومبیل ۱۲۰ تومان بود که در آن زمان پولی چشمگیر بود. به علاوه، هنگام شماره‌گذاری و دریافت کارت مشخصات اتومبیل باید مبلغی (به نام اجرت کارمندان) پرداخت می‌شد.

سال ۱۳۱۵- عنایت‌الله سمیعی وزیرمختار ایران در بغداد به سمت وزیر امورخارجه تعیین و معرفی شد.

سال ۱۳۱۵- سرلشگر اسماعیل امیرافضلی به کفالت وزارت جنگ منصوب شد.

سال ۱۳۱۵- سیدباقر کاظمی وزیر سابق امورخارجه استاندار آذربایجان شد.

سال ۱۳۱۹- حمید سیاح وزیرمختار ایران در لهستان مدیرکل وزارت امورخارجه شد.

سال ۱۳۲۰- وضع کارگران اصفهان آشفته شد و دولت در آنجا حکومت نظامی اعلام کرد.

۱۳۳۰- حسن جعفری کارمند شرکت نفت انگلستان که به جرم قتل احمد دهقان به مرگ محکوم شده بود اعدام شد. وی ششم خرداد سال ۱۳۲۹ در دفتر تماشاخانه تهران در خیابان لاله‌زار احمد دهقان نماینده مجلس، ناشر مجله تهران مصور و صاحب تماشاخانه تهران را کشته بود.

۱۳۳۰- به سبب بروز ناآرامی در اصفهان و مخالفت اصفهانی‌ها با ادامه نخست‌وزیری حسین علاء، در این شهر حکومت نظامی اعلام شد. با وجود این، ناآرامی‌های اصفهان تا روی کار آمدن دکتر مصدق ادامه یافت. در اصفهان هواداری از دکتر مصدق بیش از شهرهای دیگر کشور بود. دکتر مصدق به نمایندگی اصفهان در نخستین دوره مجلس شورای ملی انتخاب شده بود که هنگام بررسی اعتبار نامه‌ها و تطبیق ماه سال قمری به خورشیدی کسر سن آورده بود و به دلیل کمتر از نصاب مقرر بودن سن نتوانسته بود به مجلس راه یابد.

سال ۱۳۳۳- اولین جلسه مذاکرات مربوط به مساله نفت ایران بین نمایندگان کنسرسیوم بین‌المللی نفت و نمایندگان دولت ایران در کاخ ابیض تشکیل شد.

سال ۱۳۲۷- موافقتنامه هواپیمایی میان ایران و بلژیک امضا و مبادله شد.

سال ۱۳۳۸- در انتخابات هیات‌رییسه مجلس سنا محسن صدر (صدرالاشراف) به عنوان رییس و دکتر سعید مالک و محمدعلی وارسته به عنوان نواب رییس انتخاب شدند.

سال ۱۳۴۱- به دستور نخست‌وزیر از این پس از هر فرد که عازم زیارت اماکن متبرکه در خارج از کشور ۲۰۰ ریال و از هر مسافر خارجه ۳۰۰ ریال به عنوان کمک به زندانیان اخذ خواهد شد.

سال ۱۳۴۴- موافقتنامه ایران و شوروی در امور اقتصادی و فنی به تصویب نهایی رسید.

سال ۱۳۴۵- دولت آلمان ۹۰ جت جنگنده به ایران فروخت

سال ۱۳۴۶- قرارداد خرید ۲۰ هزار تن شکر سفید بین ایران و شوروی امضا شد.

سال ۱۳۴۷- اجلاسیه وزیران سازمان عمران منطقه‌ای گشایش یافت.

سال ۱۳۴۸- سینما المپیای تهران در اثر آتش‌سوزی به کلی سوخت.

سال ۱۳۵۱- در خراسان و آذربایجان زلزله روی داد.

سال ۱۳۵۱- در نوار مرزی ایران و عراق بین نیروهای دو کشور زد و خورد شدیدی آغاز شد که پنج روز به طول انجامید. در نتیجه این درگیری عده‌ای از نیروهای طرفین کشته و زخمی شدند.

سال ۱۳۵۲- دو نفر در سنندج به جرم همکاری با دولت بعثی عراق اعدام شدند.

سال ۱۳۵۳- خونین‌ترین نبرد بین اسرائیل و سوریه برای تصرف کوه حرمون آغاز شد.

سال ۱۳۵۴- در لبنان یک شبکه که قصد ترور منصور قدر سفیر ایران را داشتند، کشف شد.

سال ۱۳۵۵- قیمت دلار در ایران افزایش یافت و قیمت رسمی آن ۰۵/۷۰ ریال اعلام شد.

سال ۱۳۵۷- امیراسدالله علم نخست‌وزیر اسبق و وزیر دربار سابق در سن ۵۹ سالگی در اثر ابتلا به بیماری سرطان خون در آمریکا درگذشت، محمدرضا پهلوی نیز طی نامه‌ای به همسر وی تسلیت گفت.