سال ۱۲۹۱- دو هزار سوار بختیاری از اصفهان برای دستگیری نایب حسین کاشی به طرف یزد حرکت کردند. سال ۱۲۹۴- مارلینگ وزیر مختار انگلیس در تهران به دولت متبوع خود پیشنهاد کرد در مقابل نیروی قزاق، نیروی مشابهی نیز تحت نظر و فرماندهی افسران انگلیسی برای جنوب ایران تدارک دیده شود. وزارت امور خارجه انگلستان و همچنین نایب السلطنه هندوستان موافقت خود را با تشکیل این نیرو اعلام کردند.

سال ۱۲۹۶- نیروهای انگلیسی پاطاق و قصرشیرین را به تصرف خود درآوردند.

سال ۱۳۱۲- برحسب تقاضای وزارت عدلیه مجلس شورای ملی با سلب مصونیت جواد امامی خویی نماینده خوی برای تحقیقات و تعقیبات جزایی موافقت کرد.

سال ۱۳۱۴- وثوق‌الدوله رییس‌الوزرای سابق به جای محمدعلی فروغی به ریاست فرهنگستان منصوب شد.

سال ۱۳۱۶- فیروز فیروز (نصرت‌الدوله) در زندان سمنان درگذشت.

سال ۱۳۲۴ - اولین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در لندن افتتاح شد.

سال ۱۳۲۴- شیخ عبدالله فرزند شیخ خزعل با عده‌ای از اعراب مسلح به خرمشهر حمله و عده‌ای از ژاندارم‌ها را خلع سلاح کرد.

سال ۱۳۲۵- عده کثیری از مردم تهران برای شنیدن سخنرانی دکتر مصدق در خصوص انتخابات در مسجد شاه اجتماع کردند. مصدق در نطق تند و آتشین خود به قوام هشدار داد تا از دخالت در انتخابات خودداری کند.

سال ۱۳۳۰- تظاهرات انتخاباتی در تهران اوج گرفت و در خیابان‌ها زد و خوردهای موضعی آغاز شد و عده‌ای زخمی و همچنین تعدادی نیز دستگیر شدند.

سال ۱۳۴۱- تصویب نامه هیات وزیران درباره ملی شدن جنگل‌ها اعلام شد.

سال ۱۳۴۴- عراق تظاهرات علیه ایران را در سرتاسر کشور خود ممنوع کرد.

سال ۱۳۴۸- دانشکده جنگداری در کرج افتتاح شد.

سال ۱۳۴۸- وزیر کشور دستور اجرای ماده ۲ قانون نوسازی و عمران شهری را در سی و یک شهر صادر کرد. به موجب این دستور از اول فروردین ماه سال ۱۳۴۹ عوارض نوسازی از املاک توسط شهرداری‌ها وصول می‌شد.

سال ۱۳۵۰- نماینده ایران در سازمان ملل ضمن یادداشتی اعلام کرد بیش از ۶۰ هزارنفر قربانی فجایع مقامات عراقی شده‌اند و توجه دولت‌های جهان را به وضع ایرانیان عراق جلب کرد.

سال ۱۳۵۱- سرلشگر زهدی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی و جانشین مهندس خسرو ارواقی شد.

سال ۱۳۵۲ - دو ماه و چند روز پس از بالا رفتن بهای نفت خام در سطح جهان که ناشی از تحریم‌ صدور آن از جانب کشورهای عربی بود و در پی افزایش درآمد ارزی ایران از این رهگذر، به تصمیم دولت وقت خرید و فروش ارز در کشور آزاد شد. به این ترتیب که هر کس می‌توانست به هر بانک مراجعه و تا هر مبلغی پول خارجی که می‌خواست به نرخ دلاری هفت تومان خریداری کند و هیچ شرطی و محدودیتی در کار نبود.

با آزاد شدن فروش ارز، طولی نکشید که ایران به صورت گورستان اتومبیل‌های اروپایی به ویژه آلمانی درآمد که هر مسافر ایرانی در سفر به اروپا یک دستگاه اتومبیل دست دوم خریداری می‌کرد و با خود به ایران می‌آورد.

سال ۱۳۵۲- رییس کل بانک مرکزی ایران سیاست جدید پولی کشور که براساس آن ریال واحد پول بین‌المللی شده بود را اعلام کرد با این سیاست معاملات ارزی آزاد شد و صدور کالا نیاز به سپردن پیمان ارزی نداشت.

سال ۱۳۵۳- منوچهر کلالی دبیر کل حزب ایران نوین به علت اهمال در انجام وظیفه از دبیر کلی خلع و تمام عناوین حزبی از او ساقط شد.

سال ۱۳۵۶- تظاهرات علیه رژیم پهلوی به مناسبت مقاله روزنامه اطلاعات همچنان ادامه داشت.

سال ۱۳۵۷- امام خمینی (ره) در مصاحبه با روزنامه لوموند گفتند: «من شخصا رییس‌جمهور نخواهم شد و هیچ پست دولتی را نخواهم پذیرفت. من مانند گذشته به هدایت ملت اکتفا خواهم کرد.»

سال ۱۳۵۷- اعلام شد: سه میلیارد تومان کالا در مرز ایران و ترکیه در خطرنابودی است. صدها کامیون خارجی پس از چند روز معطلی در مرز ایران و ترکیه کالاهای تجار ایرانی را در میان برف و گل‌ولای تخلیه کرده و رفته‌اند.

سال ۱۳۵۷- علی امینی اطلاعیه‌ای منتشر کرد و متذکر شد: شرایط اقتصادی کشور بسیار وخیم است و اتحاد لازم است.

سال ۱۳۵۷- رادیو لندن گزارش داد: آمریکا نسبت به شاه تغییر سیاست داده است. آمریکا خروج شاه را تنها راه به دست آوردن نظم و آرامش می‌داند.