سال ۱۲۸۷- سید علی آقا به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رفت و در آنجا بست نشست و بیرق مشروطه‌خواهی افراشت و مردم را به دور خود جمع کرد. صدرالعلما و عده‌ای دیگر نیز به سفارت عثمانی پناهنده شدند. سال ۱۲۹۰- صمصام‌السلطنه در کابینه خود تغییراتی به این شرح داد: قوام‌السلطنه وزیر داخله، حکیم‌الملک وزیر مالیه و ذکاءالملک وزیر عدلیه شدند و بقیه وزیران در سمت‌های خود ابقا شدند.

سال ۱۳۰۱- وحیدالملک وزیر پست و تلگراف در مجلس از طرف داور و تدین استیضاح شد.

سال ۱۳۱۶- حسین رخشانی مدیر کل وزارت مالیه به ریاست اداره کل فلاحت منصوب شد.

سال ۱۳۱۶- اللهیار صالح مدیر کل وزارت دارایی معاون آن وزارتخانه شد.

سال ۱۳۲۱- شریدان مستشار آمریکایی وزارت خواربار اعلام کرد: هرکس محتکری را معرفی کند بیست درصد از قیمت جنس کشف شده را نقدا دریافت خواهد کرد.

سال ۱۳۲۱- کمیسیونی برای رسیدگی و تعیین میزان خسارت به کسبه‌هایی که مغازه آنها غارت شده بود، تشکیل شد.

سال ۱۳۲۵- نیروی نظامی شهر میانه را از اشغال دموکرات‌ها خارج کرد.در این میان ژنرال علام یحیی دانشیان و نیروهای دموکرات همزمان با عقب‌نشینی به سمت تبریز به غارت بانک‌ها و ادارات دولتی پرداختند.

سال ۱۳۲۸- در آمل هنگام رای‌گیری برای انجمن شهر زدوخورد پیش آمد که قریب به صد نفر در این میان مجروح شدند.

سال ۱۳۳۲- در یک جلسه مطبوعاتی خبرنگاران نظر آیت‌الله کاشانی را در مورد تجدیدنظر با انگلستان خواستند. وی نیز در پاسخ با قاطعیت اعلام کرد که ملت شریف ایران هرگز تن به این ذلت نخواهد داد و هر روزی که دولت اعلام تجدید رابطه بدهد، روز عزای ملی است و باید مردم نوار سیاه به سینه خود نصب کنند.

سال ۱۳۳۳- سفارت ایران در دمشق توسط عده‌ای از ایرانیان اشغال شد. این معترضین در اعتراض به حکومت دیکتاتوری دست به این کار زدند که با دخالت پلیس غائله پایان یافت.

سال ۱۳۳۵- اداره آمار و ثبت احوال جمعیت ایران را هجده میلیون و نهصد و پنجاه و پنج هزار نفر اعلام کرد.

سال ۱۳۴۵- هویدا در مجلس شورای ملی اعلام کرد که مساعی ایران برای احقاق حق از کنسرسیوم نفت به نتیجه رسید. در این پیروزی امتیازات به دست آمده ایران به این شرح است:۱- تولیدات سالانه نفت جنوب افزایش می‌یابد۲- ۲۵ هزار مایل از اراضی تحت امتیاز به ایران مسترد می‌شود. ۳- هر مقدار نفت اضافی که شرکت نفت برای فروش در بازارهای آزاد لازم داشته باشد، تحویل ایران خواهد شد.

سال ۱۳۴۶- نرخ بنزین سوپر از ۹ ریال به ۵/۷ ریال تنزل یافت.

سال ۱۳۴۶- شوروی بتن‌ریزی سد ارس را ‌آغاز کرد.

سال ۱۳۴۷- محمد پرتو وزیر دادگستری جدید دست به تغییرات دامنه‌داری زد.

سال ۱۳۴۹- ایران و ابوظبی درباره توسعه روابط بازرگانی توافق کردند.

سال ۱۳۵۳- مذاکرات سه‌جانبه ایران، شوروی و آلمان برای صادرات گاز به اروپا آغاز شد.

سال ۱۳۵۷- در پادگان لویزان محل گارد شاهنشاهی سه درجه‌دار و دو سرباز وظیفه هنگامی که افسران و درجه‌داران مشغول صرف‌ غذا بودند آنها را به گلوله بستند. در این حمله طبق آمار اعلام شده ۱۶۰ نفر کشته و زخمی شدند.

سال ۱۳۵۷- عده زیادی از سربازان در روزهای تاسوعا و عاشورا از پادگان‌ها فرار کردند.

سال ۱۳۵۷- هنری کیسینجر به حمایت از شاه طی مصاحبه‌ای گفت: آنچه در ایران پیش می‌آید یک تراژدی برای غرب است. شاه هرگز شیرهای نفت را به دلایل سیاسی بر روی کسی نبسته است.