سال ۱۲۸۶- جریده هفتگی مصور «آئینه غیب‌نما» به مدیریت سیدعبدالرحیم کاشانی در تهران انتشار یافت. سال ۱۳۰۸- به دنبال آرامش در منطقه‌ای که بختیاری‌ها ساکن بودند از طرف دولت مرتضی قلی‌خان صمصام به حکومت آن مناطق منصوب شد. همچنین پس از فرونشستن شورش ایلات و عشایر فارس و بختیاری دولت در آن مناطق عفو عمومی اعلام کرد.

سال ۱۳۱۵- سیل بسیار عظیمی در مهاباد جاری شد و بیش از پانصد خانه را خراب کرد و تعداد بسیار زیادی از احشام را نیز با خود برد.

سال ۱۳۲۲- دکتر میلسپو رییس دارایی ایران طی اعلامیه‌ای خرید غله از انگلیس را تکذیب کرد و مردم را از باور کردن شایعات دروغ برحذر داشت.

سال ۱۳۲۵- دکتر کشاورز، وزیر فرهنگ - ایرج اسکندری، وزیر پیشه و هنر- دکتر یزدی، وزیر بهداری- دکتر الهیار صالح، وزیر دادگستری در وزارتخانه‌ها دست به تغییرات دامنه‌داری زدند و برخی از مناصب حساس را در اختیار افراد حزب توده قرار دادند.

سال ۱۳۲۷- طبق تصویبنامه هیات وزیران فروش و عرضه انواع مشروبات الکلی در شهرهای مشهد، قم و شهرری ممنوع شد.

سال ۱۳۲۹- به دستور نخست‌وزیر مردم موظف شدند برای سوار شدن به اتوبوس‌های شهری در صفوف منظم قرار بگیرند تا حقی از آنها زایل نشود.

سال ۱۳۳۰- نمایندگان دولت انگلستان به سرپرستی لرد ریچارد استوکس، وزیر مشاور و مهردار سابق سلطنتی انگلستان وارد تهران شدند. دکتر مصدق شرط مذاکره با این هیات را منوط به این کرده بود که دولت انگلستان و شرکت سابق نفت، قانون ملی شدن نفت را به رسمیت بشناسد. استوکس نیز طی نامه به وی متذکر شد که قانون مزبور را قبول دارد.

سال ۱۳۳۱- لایحه ضبط اموال احمد قوام به این شرح تصویب شد. «چون احمد قوام یکی از عوامل موثر قتل و فجایع اخیر که منتهی به کشتار دسته‌جمعی روز سی‌ام تیرماه شد، می‌باشد و باعث قیام مسلحانه علیه ملت ایران شده است، مفسد فی‌الارض شناخته شد و علاوه بر تعقیب و مجازات قانونی به موجب این قانون کلیه اموال و دارایی منقول و غیرمنقول احمد قوام از ملکیت او خارج می‌گردد».

سال ۱۳۳۳- در تهران برای انحلال مجلس هفدهم به آرای عمومی مراجعه شد و مردم رای به انحلال مجلس دادند.

سال ۱۳۳۶- مجلس شورای ملی قرارداد شرکت ملی نفت ایران و شرکت ایتالیایی (آجیپ) را برای شرکتی به نام (سیریپ) به تصویب رساند. به موجب این قرارداد بایستی شرکتی مختلط تحت عنوان (سیریپ) جهت استخراج نفت و گاز در سه منطقه بلوچستان، قسمت شرقی کوه‌های زاگرس و مناطق زیرآبی خلیج‌فارس که مجموعا به مساحت ۲۳ هزار کیلومتر می‌رسید، دائر شود. همچنین مقرر شد که ۷۵ درصد سود حاصل از فعالیت شرکت نصیب ایران شود.

سال ۱۳۴۹- نمایندگان اقتصادی اکافه (کمیسیون اقتصادی کشورهای اقتصادی و خاوردور وابسته به سازمان ملل متحد) وارد تهران شدند.

سال ۱۳۵۲- محمد نصیری وزنه‌بردار ایرانی در یک مسابقه ۷ رکورد ایران، آسیا و جهان را شکست.

سال ۱۳۵۳- شاه در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: قوای دفاعی ایران تا پنج سال دیگر قدرتی خواهد بود که هیچ کس خیال بد به ایران پیدا نخواهد کرد.

سال ۱۳۵۴- امیرعباس هویدا، دبیرکل حزب رستاخیز مسوولان وقت حزب در تهران و شهرستان‌ها را معرفی کرد.

سال ۱۳۵۵- محمدرضا پهلوی در پیامی به مناسبت فرارسیدن سالگرد انقلاب مشروطه گفت: مبارزه با گرانفروشی موقتی نیست. زیرا گرانفروشی نوعی استثمار فرد از فرد است.

سال ۱۳۵۵- بازار کفاش‌های تهران آتش گرفت. در این آتش‌سوزی ۱۷۰ مغازه و یک انبار بزرگ به طور کلی سوختند و سه نفر نیز کشته شدند.