مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان کردستان تقسیم 2100 ریال سود نقدی را برای هر سهم سال 89 تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ما، در این مجمع که با حضور بیش از ۹۰ درصد سهامداران برگزار شد صورت‌های سود و زیان و ترازنامه شرکت به تصویب سهامداران رسید.
مجمع شرکت سیمان کردستان به ریاست آقای صفاکیش، دبیری آقای مهندس ابراهیمی صدرآبادی و نظارت آقای محصصی و خانم سماواتی اداره شد. در ادامه جلسه اعضای هیات رییسه مجمع و مدیرعامل به سوالات سهامداران پاسخ دادند.براساس تصمیمات این مجمع، روزنامه‌های «دنیای اقتصاد» و «اطلاعات» به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار معرفی دند.
در این مجمع آقای مهندس ابراهیمی صدر آبادی، مدیرعامل شرکت سیمان کردستان ضمن ارائه گزارش هیات مدیره به تشریح عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۹ پرداخت.


وی همچنین به اهم دستاوردهای سال ۸۹ اشاره کرد و گفت: رشد تولید و فروش شرکت از میزان ۹۶۰ هزار تن به ۱ میلیون و یازده هزار تن، از مهمترین دستاوردهای شرکت بوده است. وی با اشاره به خرید ۱۸۰ هزار تن کلینکر در سال گذشته نیز افزود: امسال قصد خریدی در این زمینه نداریم. آقای مهندس ابراهیمی صدرآبادی در ادامه به برگشت ۱۲ میلیارد تومان در حساب شرکت که از مالیات سال ۸۲ باقی مانده بود، اشاره کرد.
مدیرعامل سیمان کردستان در انتها با تاکید به اهمیت حفظ محیط‌زیست گفت: این شرکت برای حفظ محیط زیست و هوای پاک طرح همکاری با یک کمپانی آلمانی برای بالا بردن کیفیت تولید را دارد.
سرمایه و ترکیب سهامداران
سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 1.000 میلیون ریال (شامل تعداد 10.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 100.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 162.000 میلیون ریال (شامل تعداد 162.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در تاریخ 24/04/1386 رسیده است و ضمنا سرمایه شرکت تا پایان سال مالی منتهی به 29/12/1389 تغییری نداشته است.


از اهداف و اقدامات آینده شرکت می توان به چندین پروژه اشاره کرد:
۱- پروژه ساخت آسیاب که ۴۰۰ هزار تن به ظرفیت شرکت اضافه خواهد کرد و حدود ۴۰ میلیارد هزینه دارد.
2- پروژه دیگر استفاده از گازهای خروجی با تکنولوژی شرکت کاوازاکی که 5 هزار مگاوات برق می تواند تولید کند.
۳- تعطیل کردن کارخانه آهک که در دستور کار قرار دارد. این کارخانه از زیر مجموعه های شرکت است.
4- خشک کن سیمان که بدون استفاده از توان نیروهای خارجی، نصب آن صورت گرفته است.
اقدامات انجام شده در خصوص ورود به بورس کالا
یکی از اصول و مبانی پرافتخار شرکت، سرآمدی و پیشتاز بودن است. چیزی فراتر از یک شعار و یا یک ادعا.
موضوع درخواست پذیرش در بورس کالا و عرضه محصولات شرکت در آن، موضوعی بود که اولین بار رسما در تاریخ ۱۹/۱۲/۱۳۸۸ از طرف این شرکت از شرکت بورس کالای ایران درخواست و نهایتا با انجام اقدامات فشرده و مجدانه، نهایتا پس از کش و قوس‌های فراوان، در جلسه مورخ ۸/۴/۱۳۸۹ هیات پذیرش، عرضه کالای سیمان در بورس کالای ایران توسط شرکت سیمان کردستان به عنوان اولین شرکت در سطح کشور مورد تصویب قرار گرفته که متعاقبا اولین عرضه نیز در تاریخ ۲۷/۴/۸۹ با موفقیت و رضایت کامل مسوولین انجام گرفته است.
قطعا شرح اقدامات بی‌وقفه و گسترده در پروسه 4 ماهه تقاضا تا پذیرش در حوصله این گزارش نمی‌باشد، اما آثار و تبعات آن به گونه‌ای بود که شاید بتوان آن را یکی از نقطه عطف‌های مهم و سرنوشت‌ساز در سیر صعودی عمر شرکت محسوب نمود. مزایای عرضه سیمان در بورس کالا علاوه بر مزایای ناشی از معافیت مالیاتی کالای فروش رفته، دارای مزایایی به شرح زیر می‌باشد:
*برای اولین بار سیمان در بازاری عرضه می‌گردد که دارای خصوصیات مهمی نظیر، بازار متشکل و سازمان‌یافته، قانونمند، قابل نظارت، شفاف، عادلانه، رقابتی و کم‌هزینه می‌باشد.
* از جمله مزایا و توانمندی‌های مهم این بازار شامل پوشش، توزیع و انتقال ریسک می‌باشد.
* در این بازار امکان بهره‌مندی از انواع تضمین‌ها نظیر کیفیت کالا، کمیت کالا، مبلغ معامله و مدت معامله به صورت سیستماتیک و تعریف شده وجود دارد.
* امکان کشف قیمت در بازار اول (بازار تجاری) از طریق بازارهای حراج حضوری، مدام و الکترونیک در این محیط میسر می‌باشد.
* استاندارد اجباری کالاهای عرضه شده، انجام معاملات قانونمند و حذف بوروکراسی و تشریفات مزایده‌ها و مناقصات و ایجاد سرعت در تصمیم‌گیری مدیران از دیگر ویژگی‌های مهم این بازار می‌باشد.