شرکت زیمنس در عربستان کارخانه فولاد می سازد

مرکز خدمات فولاد- شرکت زیمنس اعلام کرد که سفارش ساخت یک واحد نورد و ذوب را در عربستان به‌دست آورده است. این کارخانه در نیبو ساخته خواهد شد و مبلغ قرارداد بیش از ۱۰۰میلیون یورو می‌باشد. احداث ساختمان این پروژه دو سال طول خواهد کشید. این پروژه توان تولید یک میلیون تن فولاد دارد و در کنار آن ۵۰۰هزار تن میلگرد تولید خواهد شد. این کارخانه به‌دنبال تقاضای وسیع آهن‌آلات به‌خصوص میلگرد در منطقه احداث خواهد شد. این کارخانه انواع بیلت را در کیفیت بسیار بالا تولید می‌کند. مساحت کارخانه ۵۳۰هزار مترمربع است و در شرق عربستان است. مواد خام این واحد که قراضه و سنگ آهن است از بازار جهانی تامین خواهد شد. راه‌اندازی بخش ذوب با استفاده از کوره بلند مرحله بعدی تاسیس این واحد است. براساس قرارداد زیمنس، این واحد به‌صورت کلید در دست تحویل می‌شود که از سایت قراضه تا بسته بندی کالای نهایی را شامل می‌شود. تولید ۱۳میلیون تن آلومینیوم توسط چین

مرکز خدمات فولاد- براساس اعلام منابع رسمی ‌چین، تولید آلومینیوم چین به ۱۳میلیون تن می‌رسد. چین دومین تولیدکننده آلومینیوم دنیا است که ۲۴درصد تولید جهانی را به خود اختصاص داده است. براساس آمار سازمان صنایع آهن‌آلات غیرفلزی چین، تولید آلومینیوم چین ۵۷درصد افزایش یافته است، این در حالی است که واردات نسبت به سال گذشته ۵/۱درصد کاهش داشته است.

افزایش قیمت ورق سرد در شانگهای

مرکز خدمات فولاد- قیمت ورق سرد در شانگهای در هفته گذشته ثابت مانده است، ولی در روزهای اخیر کمی‌افزایش یافته است. در هفته‌های قبل ضخامت یک‌ میلیمتر ۵۸۶ تا ۵۹۲دلار معامله می‌شد، اما در روزهای گذشته ۵-۳ دلار افزایش نشان داده است، در حال حاضر قیمت ضخامت ۵۰/۰ میلیمتر ۶۱۸ دلار هر تن است.

روند صعودی قیمت قراضه

مرکز خدمات فولاد- قیمت جهانی قراضه روند صعودی دارد. قیمت قراضه آمریکا به کره‌جنوبی تحویل ژانویه هر تن ۳ تا ۶دلار افزایش یافته است. قیمت قراضه در بازار داخلی ژاپن نیز به همین نسبت بالا رفته است. در شرایط فعلی قراضه کلاس ۲ در ژاپن به قیمت ۲۲۷دلار هر تن عرضه می‌شود.

افزایش واردات فولاد آمریکا

مرکز خدمات فولاد- انستیتو آهن و فولاد آمریکا در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که واردات آهن آلات در ماه اکتبر به ۸۲۳/۳میلیون تن رسیده که ۱۸۲/۳میلیون تن آن محصولات نهایی بوده است. این رقم در مقایسه با ماه قبل برای کل واردات ۲درصد و برای محصولات نهایی ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد، اما در مقایسه با سال ۲۰۰۵ واردات کل ۴۵درصد و واردات محصولات نهایی ۴۶درصد افزایش نشان می‌دهد. چین بزرگ‌ترین صادر کننده به آمریکا در خلال اکتبر که است که صادرات آن ۵۹۶هزار تن بوده با این حساب چین ۳۳۸درصد صادرات خود را به آمریکا افزایش داده است.